2013-05-15, 20:55
Medlem
AlisterGs avatar
En kommentar på bloggen nyss skvallrade om att Church's redan i höst skulle öppna en ny, egen butik i Stockholm i höst, på Humlegårdsgatan så klart. Någon som hört nåt om detta? Fixie, Himmelsblau, Girouf, ni som är i/kring branschen?
Citera
2013-05-15, 20:58
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
En kommentar på bloggen nyss skvallrade om att Church's redan i höst skulle öppna en ny, egen butik i Stockholm i höst, på Humlegårdsgatan så klart. Någon som hört nåt om detta? Fixie, Himmelsblau, Girouf, ni som är i/kring branschen?
Det har ryktats om detta, men några nyheter om att det skall vara mer eller mindre spikat har inte nått mig.
Citera
2013-05-15, 21:14
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Den där gatan håller på att bli något av Europas sko-gata nummer 1. Kasta in Meermin också och saken är biff.
Citera
2013-05-15, 21:15
Medlem
giroufs avatar
Citat:

Mig veterligen har Church fixat lokal i Stockholm fast i anslutning till highfashion ställena, typ LV, Gucci osv.
Detta var väl en av anledningarna till att Allde slutade saluföra dessa.
Citera
2013-05-15, 21:41
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Det har ryktats om detta, men några nyheter om att det skall vara mer eller mindre spikat har inte nått mig.

Citat:
Ursprungligen postat av girouf
Mig veterligen har Church fixat lokal i Stockholm fast i anslutning till highfashion ställena, typ LV, Gucci osv.
Detta var väl en av anledningarna till att Allde slutade saluföra dessa.

Tack för info! Att Allde la ner Church's på grund av att de ska öppna egen butik låter fullt rimligt. Kan förstå lite om de vill lägga sig i Biblioteksstan (inte minst med tanke på ägarna...) men visst hade de gjort sig bättre på Humlegårdsgatan.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Den där gatan håller på att bli något av Europas sko-gata nummer 1. Kasta in Meermin också och saken är biff.

Hehe nja Jermyn Street får nog ändå anses som vassare fortfarande, men visst är det kul med ett så pass fint utbud på en och samma gata i lilla Stockholm. Och oavsett om Church's öppnar upp där eller inte så är utbudet stort. Förutom Grafford och Sko-AB har vi ju Douglas med Cheaney Imperial, Allen Edmonds och Magnanni, och så även då Morris flaggskeppsbutik där märkets samtliga modeller tillverkade av John Spencer finns. Smäll på med Meermin då och så Saint Crispin's också, som ju tydligen är hemskt sugna på att etablera sig i Sverige, så börjar vi snacka riktigt bra klass.
Citera
2013-05-15, 21:47
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Hehe nja Jermyn Street får nog ändå anses som vassare fortfarande, men visst är det kul med ett så pass fint utbud på en och samma gata i lilla Stockholm. Och oavsett om Church's öppnar upp där eller inte så är utbudet stort. Förutom Grafford och Sko-AB har vi ju Douglas med Cheaney Imperial, Allen Edmonds och Magnanni, och så även då Morris flaggskeppsbutik där märkets samtliga modeller tillverkade av John Spencer finns. Smäll på med Meermin då och så Saint Crispin's också, som ju tydligen är hemskt sugna på att etablera sig i Sverige, så börjar vi snacka riktigt bra klass.
Precis vad jag menar. En bespoke-tillverkare eller två hade inte heller skadat. Är det någon som förstår varför St. Crispin's är så sugna på Sverige? Det känns som att det finns i storleksordningen 100 svenskar som också är potentiella kunder. Fast jag kanske underskattar Sverige något.
Citera
2013-05-15, 21:58
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Precis vad jag menar. En bespoke-tillverkare eller två hade inte heller skadat. Är det någon som förstår varför St. Crispin's är så sugna på Sverige? Det känns som att det finns i storleksordningen 100 svenskar som också är potentiella kunder. Fast jag kanske underskattar Sverige något.

Ja exakt, det hade varit pricken över i. Kunde någon/något få Janne Melkersson att lämna de där jämtländska utmarkerna och flytta tillbaka till Stockholm igen hade det varit guld!

Vet faktiskt inte heller varför SC vill hit så gärna. Visst är Stockholm och Norden en hyfsat stark marknad, men känns inte som att det är överdriven efterfrågan på 12000 kr-plus-skor. Jag hade dock inte klagat.
Citera
2013-05-15, 22:17
Medlem
GoteborgsKexs avatar
Fick hem ännu en leverans under dagen! Loake 1880 denna gången, klassiska Aldwych i mörkbrunt. Mycket nöjd.

http://imgur.com/a/hDvxw

Får be om ursäkt med fasonerna att ha jeans på sig på fotona.
Citera
2013-05-15, 22:30
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoteborgsKex
Fick hem ännu en leverans under dagen! Loake 1880 denna gången, klassiska Aldwych i mörkbrunt. Mycket nöjd.

http://imgur.com/a/hDvxw

Får be om ursäkt med fasonerna att ha jeans på sig på fotona.

Ser det inte ut som du knyter käringknutar istället för rosetter?
Citera
2013-05-15, 22:38
Medlem
GoteborgsKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Ser det inte ut som du knyter käringknutar istället för rosetter?

Det var ju ett... Hmm, konstruktivt inlägg...
Citera
2013-05-15, 22:55
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:

Jag skrev det som en fråga för att du skulle slippa förlora ansiktet. Jag vill uppmärksamma dig på att du i vuxen ålder fortfarande inte har lärt dig knyta skorna och att du bör göra något åt den saken. Först när du gjort det kommer skorna till sin fulla rätt. Är jag tillräcklig konstruktiv nu?
Citera
2013-05-15, 23:04
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:

Måste säga att det var väldigt konstruktiv. Han har helt rätt ju

Snygga skor men jag tycker att de ser för stora ut iom att att snörning är helt stängd och det ser ut som du skulle kunna snöra dem ännu hårdare om det gick. Sen kommer de töja sig med tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in