• 1
  • 2
2013-03-19, 14:48
Medlem
ven om chansen att kamma hem full pott r mikroskopisk, vilket ska man vlja?
Senast redigerad av ValtraT190 2013-03-19 kl. 14:56.
Citera
2013-03-19, 15:01
Medlem
Hoeglunds avatar
Chansen att vinna drmvinsten r ca 1:337 miljoner

Chansen att vinna Eurojackpotten r ca 1:59 miljoner

S jag skulle sga Eurojackpotten

Citera
2013-03-19, 15:04
Medlem
Bda r idiotspel. d r det bttre att kpa triss eller harryboy.

Men mste du slnga bort dina pengar s, Eurojackpot.
Citera
2013-03-19, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoeglund
Chansen att vinna drmvinsten r ca
Chansen att vinna Eurojackpotten r ca

S jag skulle sga Eurojackpotten

Fast Lotto 1o2 dras ju 2 gnger/vecka+ chansen finns, om n obefintlig att kamma hem Jokermiljoner. Lotto kostar 3 kr/rad, Eurojackpot 25 kr/rad= 8 ggr mer/rad. Men det r klart: 1 rad eller 8 rader spelar ingen roll nr det handlar om chanser som 1:337 miljoner eller 1:59 miljoner.
Citera
2013-03-19, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Bda r idiotspel. d r det bttre att kpa triss eller harryboy.

Men mste du slnga bort dina pengar s, Eurojackpot.

Skraplotter r det vrsta jag vet! Det finns sannolikt inte en enda hgvinst i hela butiken ELLER staden. Lottomiljonerna finns i varje spelbutik, det handlar bara om att hitta rtt nummer.
Senast redigerad av ValtraT190 2013-03-19 kl. 15:14.
Citera
2013-03-19, 15:16
Bannlyst
Kp typ Harry boy, eller ngot annat.
Det r strre chans.

Bttre satsa p summor som 10 - 50 000 kr.
Citera
2013-03-19, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ValtraT190
Skraplotter r det vrsta jag vet! Det finns sannolikt inte en enda hgvinst i hela butiken ELLER staden. Lottomiljonerna finns i varje spelbutik, det handlar bara om att hitta rtt nummer.

Ja, hitta rtt nummer. Och du vet ju hur stor chansen r att hitta rtt nummer.
Tror du d p allvar att du skulle vara en av dessa 59 eller 337 miljoner?

Och det r oftast som jackpotten inte ens delas ut d ingen prickar rtt. D knns chansen lite strre att du skulle hitta rtt butik som har den dr lotten med hg vinst.

Det r ju mer n 6 gnger Sveriges befolkning, om du skulle spela p lotto dr chansen r 1/59 miljoner.
Men det r klart att man ska vara positiv

Jag hade dock hellre haft en prenumeration p t.ex harryboy om man inte kan trav s mkt. Annars har du stryktipset, poker, bingolotto bland annat.
Citera
2013-03-19, 15:52
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Ja, hitta rtt nummer. Och du vet ju hur stor chansen r att hitta rtt nummer.
Tror du d p allvar att du skulle vara en av dessa 59 eller 337 miljoner?

Det gr absolut att vinna p lotto Min mormor vann 2,5 millioner fr ngra r sedan
Citera
2013-03-19, 16:12
Medlem
Det blir bde Lotto och Eurojackpot.
Tv rader Lotto +Joker 2 ggr=44 kr/vecka+ en rad Eurojackpot 25 kr=69kr/vecka= 3588 kr/r=mitt njeskonto som fattig bonde.
Fr att f fram Lottoraderna skrev jag in mina barns namn framlnges och baklnges i Svenska Spel radgenerator. Min frus personnummer fr utgra Jokernumret.
Eurojackpotraden skapade jag genom att ta mina mor/farfrldrars och mina frldrars rtal d de fddes, utom morfars, han fddes 1898, 98 gr inte anvnda. Mitt eget fdelse r fr utgra stjrnnummer.

M frfderna vara mig ndiga
Senast redigerad av ValtraT190 2013-03-19 kl. 16:18.
Citera
2013-03-19, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ValtraT190
Det blir bde Lotto och Eurojackpot.
Tv rader Lotto +Joker 2 ggr=44 kr/vecka+ en rad Eurojackpot 25 kr=69kr/vecka= 3588 kr/r=mitt njeskonto som fattig bonde.
Fr att f fram Lottoraderna skrev jag in mina barns namn framlnges och baklnges i Svenska Spel radgenerator. Eurojackpotraden skapade jag genom att ta mina mor/farfrldrars och mina frldrars rtal d de fddes, utom morfars, han fddes 1898, 98 gr inte anvnda. Mitt eget fdelse r fr utgra stjrnnummer.

M frfderna vara mig ndiga

Lycka till Och tnk p att det r bttre att kra samma rader varje vecka n att ndra hela tiden. D har du strre vinstchans i lngden
Citera
2013-03-19, 16:26
Medlem
zipzap68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Och tnk p att det r bttre att kra samma rader varje vecka n att ndra hela tiden. D har du strre vinstchans i lngden
Ehh, hur tnkte du nu? Varfr skulle det vara strre chans med samma rad? Varje rad har lika stor chans varje vecka.

Den man ska tnka p nr man vljer nummer r att vlja nummer som ingen annan har fr att bli ensam om hgsta vinsten om man vinner. Vljer man 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 s fr man dela hgsta vinsten med minst 1000 andra...
Citera
2013-03-19, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zipzap68
Ehh, hur tnkte du nu? Varfr skulle det vara strre chans med samma rad? Varje rad har lika stor chans varje vecka.

Den man ska tnka p nr man vljer nummer r att vlja nummer som ingen annan har fr att bli ensam om hgsta vinsten om man vinner. Vljer man 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 s fr man dela hgsta vinsten med minst 1000 andra...

Sger vl sig sjlv. Jag sa "i lngden". Tycker inte jag behver frklara det nrmare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in