2013-03-19, 17:34
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Säger väl sig själv. Jag sa "i längden". Tycker inte jag behöver förklara det närmare.

Jag tycker du får förklara närmare, eftersom ingen annan förstår ditt påstående.

Har du hittat ett kryphål i sannolikhetslära?
Citera
2013-03-19, 17:55
Medlem
Citat:
Säger väl sig själv. Jag sa "i längden". Tycker inte jag behöver förklara det närmare.

Ta och förklara det närmare tack. Ledtråd: Du har så fel som man kan ha. Dvs helt och hållet.
Citera
2013-06-20, 20:19
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Hehe bara som en liten uppdatering, så har nu en annan familjemedlem vunnit på samma rad som min mormor vann på en gång i tiden! Inga dåliga summor heller får jag säga!

Nu är det jag som börjar spela med samma rad

Shame on you skeptics!
Citera
2013-06-21, 10:01
Medlem
Citat:
Hehe bara som en liten uppdatering, så har nu en annan familjemedlem vunnit på samma rad som min mormor vann på en gång i tiden! Inga dåliga summor heller får jag säga!

Nu är det jag som börjar spela med samma rad

Shame on you skeptics!

Sannolikheten för att en rad som blivit dragen tidigare ska bli dragen igen är exakt lika stor som sannolikheten för att vilken rad som helst ska bli dragen.

Om det är något man bör tänka på så är det att undvika nummer som är "vanliga favoritnummer" hos folk. Dvs t ex 7,13 och 21. Dessa nummer har såklart exakt samma chans att komma som alla andra nummer, MEN, när de blir dragna så kommer förhållandevis många att vinna och då blir utdelningen lägre ( trots att det var samma chans! ).
Citera
2013-06-28, 19:00
Medlem
Råttan!s avatar
Vet att eurojackpot har mycket bättre odds, men säg att man spelar för en hundring.
På eurojackpot får man då 4 rader, men spelar man på lotto får man 15 rader på två olika dragningar men med samma jokernummer. Nån som kan räkna?
Citera
2013-07-23, 15:53
Medlem
Citat:

Det är fel dock, det spelar ingen roll om man byter eller har kvar samma nummer det är exakt samma sannolikhet då det inte är mindre sannolikt att ett nummer vinner bara för att det har vunnit tidigare.
Citera
2013-07-28, 00:01
Medlem
Jag spelar på lotto ibland när jag känner för det, men aldrig vunnit något. Förstår inte hur folk kan ha sån sjuk tur att vinna drömvinsten och liknande.
Citera
2013-07-29, 17:43
Medlem
Bakteriens avatar
Spelar aldrig Lotto eller något, men tänkte prova.
Har nu 12 spel på Lotto med Joker, och 1 spel på Eurojackpot. 1 spel på Keno med kung grejen. Haha oddsen att vinna är ju minst sagt små, men kul grej =P
Får se om man ska spela på nån mer :P
Citera
2013-08-05, 11:56
Medlem
Jag tycker det är idiotiskt att inte spela på Euro jackpot / Lotto.

Har man ett fast jobb så tycker jag att det är självklart att man ska vara med, även om det bara är med en enkel rad.

Visst är det en liten chans att du någonsin kommer att vinna, men du har i alla fall större chans än alla dem som inte spelar.
Citera
2013-08-05, 23:58
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av partyflock
Jag tycker det är idiotiskt att inte spela på Euro jackpot / Lotto.

Har man ett fast jobb så tycker jag att det är självklart att man ska vara med, även om det bara är med en enkel rad.

Visst är det en liten chans att du någonsin kommer att vinna, men du har i alla fall större chans än alla dem som inte spelar.
Håller med, är ju inte mycket pengar man lägger, tänk om man någon gång skulle avstå från att spela och så vinner ens tänkta nummer... Då skulle jag fan ta livet av mig :P
Citera
2013-08-08, 18:44
Awaiting Email Confirmation
Pondeyooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FooFighters
Håller med, är ju inte mycket pengar man lägger, tänk om man någon gång skulle avstå från att spela och så vinner ens tänkta nummer... Då skulle jag fan ta livet av mig :P
Eller så kan ni spara in alla era bortkastade pengar på spel, investera dem och leva på räntan senare i livet?
Citera
2013-08-08, 22:59
Medlem
mrf00ls avatar
Morsan har spelat samma rad sen jag föddes, och jag är tidig 80-talist. Inga storvinster där inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in