• 3
  • 4
2013-09-15, 23:05
Medlem
Jag och min kille har aldrig sex känner ingen njutning när jag är med honom han intressera sig inte heller för andra människor. Jag älskar honom jätte mycket men vi pratar nästan aldrig och han har svårt att uttrycka sig och förstå vad jag vill vad ska jag göra?
Citera
2013-09-16, 17:29
Medlem
Underdarks avatar
Min erfarenhet av asbergertjejer är att dem är VÄLDIGT känsliga för beröring(vilket även stämmer in bra på diagnoskriterierna)
I mitt fall har jag endast legat med en som varit en typisk asberger och hon var väldigt känslig för beröring, hade otroligt lätt för att få orgasm vilket hon även fick om och om igen många gånger tills hon inte orkade mer.
Jag fick ta initiativet för att köra olika upplägg på samlagen(vi var KK:s) och vara mer dominant än vanligt och bestämma vad som skulle göras, sexet var bra men var till mestadels så pga min initiativsförmåga.

Kan tillägga att hon tidigare inte kunnat tänka sig ha sex alls då hon var så känslig för beröring och allmän kognitiv stimulans men hade fastnat för det, som så många andra, någon gång hon varit aspackad.
Citera
2013-09-16, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Underdark
Min erfarenhet av asbergertjejer är att dem är VÄLDIGT känsliga för beröring(vilket även stämmer in bra på diagnoskriterierna)
I mitt fall har jag endast legat med en som varit en typisk asberger och hon var väldigt känslig för beröring, hade otroligt lätt för att få orgasm vilket hon även fick om och om igen många gånger tills hon inte orkade mer.
Jag fick ta initiativet för att köra olika upplägg på samlagen(vi var KK:s) och vara mer dominant än vanligt och bestämma vad som skulle göras, sexet var bra men var till mestadels så pga min initiativsförmåga.

Kan tillägga att hon tidigare inte kunnat tänka sig ha sex alls då hon var så känslig för beröring och allmän kognitiv stimulans men hade fastnat för det, som så många andra, någon gång hon varit aspackad.

Sånt där är nog väldigt individuellt bland tjejer. AS eller inte!
Citera
2013-09-17, 00:45
Medlem
Underdarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Sånt där är nog väldigt individuellt bland tjejer. AS eller inte!

Självklart är det så, som jag skrev så har jag bara legat med en AS-tjej så har inget att jämföra med precis. Det jag vet är att människor med asbergers syndrom oftast är mer kognitivt, dvs sinnesmässigt, känsliga för intryck av olika slag vilket nog kan göra dem mer känsliga för beröring också¨.
Citera
2013-09-27, 18:23
Medlem
ritafins avatar
sho ja om jag ska var ärlig så har jag faktiskt själv länge undrat över hur det är att sätta på en tjej som har problematik inom autism spektrat.men nu är jag tillsammans med en underbar tjej som har både ADHD samt Aspergers syndrom (jag själv har grav ADHD) och blev glatt överraskad hur j.v.a kåt hon är.riktigt vild oftast hehe vilket jag verkligen uppskattar. alla mina föreställningar,fördomar etc etc är som bort blåsta.dock förstår jag ju att det kan variera ifrån person till person inom dessa problem områden men jag är mer än nöjd,prova så finner ni svaret kort och gott,ber om ursäkt för alla stav fel och dyl men skriver i från tele. må väl: )
Citera
2013-09-27, 18:28
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
Min gissning är att sexet blir ganska enkelspårigt. En aspergian snöar lätt in på att han/hon ska ha kontrollen i sängen, använda en särskild piska, och göra en särskild grej. Sedan kommer han/hon ha mycket svårt för att förstå att du kanske vill något annat. Aspergers innebär till viss del att man kan trivas med att repetera samma mönster om och om igen; vilket kan innebära att det nog inte blir så mycket nytt i sängen från gång till gång.

Men kom ihåg: It's all about love.

Ps. Folk som säger att de är "mer utomjordingar än människor" måtte vara allvarligt hjärnskadade. Ds.

Precis så, iallafall enligt min erfarenhet.
Citera
2013-09-29, 16:51
Bannlyst
Min första pojkvän har asperger, han var ganska intelligent trots det men i sängen var fan inte kul, när han slickade mig ville jag bara dö!
Citera
2013-10-23, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maholmis81
Min första pojkvän har asperger, han var ganska intelligent trots det men i sängen var fan inte kul, när han slickade mig ville jag bara dö!

?

Kan du vara lite mer informativ här?
Citera
2013-12-15, 18:18
Bannlyst
Nånting säger mig att sexet borde bli ganska enformigt pga. att aspergare ofta ska ha allting så inrutat, låter tråkigt.
Citera
2015-03-10, 15:06
Medlem
luffarn-med-knivens avatar
Jätte-bump här nu. Men känner för att bidraga

Jag har en aspergerdiagnos. Som jag fullkomligt hatar då jag väldigt ofta får känslan av att folk förminskar mig och gör mig till "ailen" när de får reda på det.

Men för att svara på frågan;
Jag älskar sex. Experimenterar gärna i sängen och vill testa så mycket som möjligt innan jag kilar vidare till de sälla jaktmarkerna. Är i stort behov av variation då slentrian aktiviteter tråkar ut mig. Har även ett mycket stort behov av närhet - långa förspel, mycket kyssar och gärna gos i några timmar efter akten. (Vill tro att) jag även är mycket lyhörd för min partner och vad denne gillar. En väldigt stor del av de jag idkat vuxenlekar med har gett mig betyget "den bäste jag haft".
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in