2021-12-05, 11:28
Medlem
En typisk helgdag.

Frukost = Bara Kaffe

9.00
EgengjordCitron/ingefära/äppelcidervineger.
Grönt te.

Typ 11.00 Lunch =
Halv portion Fiberhavregryn.
15st blåbär
Alpro ekologisk Mandeldryck osötad
En matsked Bjäst
Himalayasalt.
Två nävar Alfa+rödbetsgroddar
1 glas Ramlösa
1 st Solgar D vitamin 4000
1st Hollistic K2mk7

............

Senare under dagen får det bli
Fläskytterfile med grädde
Röd paprika
Rädisor
Gröna Ärtor
1 skiva Da carla Lchf bröd.
Ramlösa

1st Magnesium Glysinat
1st Zink

Tilltugg
Lite mild Kvarg
3 rutor 85% Lindt Choklad
Kanske ett ägg eller två.
Citera
2022-08-02, 09:36
Medlem
Tallriksmodellen. Dvs mycket grönt, lite kött och potatis. Är bodybuilder och har många utbildningar inom träning, hälsa osv.
Citera
2023-06-11, 17:28
Medlem
Hegamons avatar
I fallet väger personen 40 kg och ska inte gå ner mera i vikt, utan helst upp i vikt, gärna 5-6 kg. Livsmedel för att enkelt gå upp i vikt? Ska vara enkelt att äta.

Jag undrar också över volymer, kalorier eller hur det nu räknas.

Olivolja men det är inte alla som tycker om olivolja, det innehåller annars mycket kalorier.
Jordnötter innehåller mycket kalorier och är nog enklare att äta.

Vad mera gör att en person går upp mycket i vikt? Jag förstår det som att det är kalorier eller energi i livsmedlet som är viktigast.
Citera
2024-05-28, 20:15
Medlem
krommees avatar
Dag 4 idag på min standard väger för mycket gå ner i vikt i 2 månader för att sen bli tjock under 2 år igen- Diet.

En dag ser ut såhär:

Frukost, kaffe m lite mjölk i
Kokt ägg skivat på leksandknäcke och lite kaviar.

En isglass till mellanmål,

Lunch Potatisgratäng med Abbas champ/skink stuvning.

Middag tonfisk med lite potatissallad.

Haft kanelbullar torra hemma sen innan jag började vilket jag tryckte i mig två stycken,

Vad hade ni gjort annorlunda, Och varför är potatissallad nästan 3 ggr så högre kalorimängd än potatisgratäng (pekas)

Ska börja med tonfiskröra på yoghurt
Citera
2024-06-02, 14:58
Medlem
Kaenkelberries avatar
Är 188cm lång och väger 108kg har in-grunden muskler men har senaste 15 åren inte motionerat samt ätit skräpmat. Druckit mycket öl och vin. Godis i princip varje dag ..
Är 49 bast

Nu vill jag ner till 100kg som mål.
Vardagar:
Frukost: två knäckemackor med makrill i tomatsås. Kaffe x 2

Lunch: sallad med light dressing. 1 knäckemacka med lite smör

Middag: omelett på 3 ägg. Lök/paprika samt ev en bit kött. 1 knäckemacka. Multivitamin tablett

Ej läsk eller alkohol öht. Bara vatten och mycket sparsamt med mjölk.
Mjukt bröd går helt bort.

Helger: samma som vardagar men lunchen blir husmanskost dör jag kommer dra ner rejält på kolhydraterna men inte helt ta bort. Käkade jag exvis 4 potatis innan så blir det 1-2 Max nu.

Är ovanstående kostschema för snålt på kalorier? Är det rentav farligt att köra sådan diet?
Citera
2025-09-09, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaenkelberrie
Är 188cm lång och väger 108kg har in-grunden muskler men har senaste 15 åren inte motionerat samt ätit skräpmat. Druckit mycket öl och vin. Godis i princip varje dag ..
Är 49 bast

Nu vill jag ner till 100kg som mål.
Vardagar:
Frukost: två knäckemackor med makrill i tomatsås. Kaffe x 2

Lunch: sallad med light dressing. 1 knäckemacka med lite smör

Middag: omelett på 3 ägg. Lök/paprika samt ev en bit kött. 1 knäckemacka. Multivitamin tablett

Ej läsk eller alkohol öht. Bara vatten och mycket sparsamt med mjölk.
Mjukt bröd går helt bort.

Helger: samma som vardagar men lunchen blir husmanskost dör jag kommer dra ner rejält på kolhydraterna men inte helt ta bort. Käkade jag exvis 4 potatis innan så blir det 1-2 Max nu.

Är ovanstående kostschema för snålt på kalorier? Är det rentav farligt att köra sådan diet?

Kroppen klarar det mesta om det görs under kortare så speciellt farligt är det inte.
Det är klart att det kan bli jobbigt senare om du inte får i dig tillräckligt men det blir ju jobbigt eftersom du har ett liv att sköta och det kan du sakna energi till.

Om du vill ha något som kommer lyckas mycket bättre och även ge kraft till jobb, partner osv så ät mycket fett och protein. Knäckebröd är verkligen något du kan hoppa över. Fler ägg och mer fisk och kött. Helst ingen makrill i tomatsås utan fisk som du steker. Köp makrill och stek om makrill är favvo men det går bra med vilken fet fisk som helst. Kött som du steker. Ägg som du kokar eller steker. Äter du detta kommer du lyckas och du kommer vara mätt och kunna må bra. Det kommer ta 1.5-2 år innan du är normalviktig. Men då är du fräsch och snygg och mår bra och gjort det under hela tiden. Antagligen har du även kommit på vad du mår bra av att äta så kosten kommer säkert följa med.

Men det är upp till dig. Du kan äta som du skrivit och se. Men man brukar säga att det blir samma resultat som innan eftersom man inte gjort ändringar. Ingen ide att gå ner om du inte lär dig något. På kosten jag skrev kommer du även se hälsofrämjande effekter.
Citera
2025-11-19, 09:17
Medlem
Jag äter keto som kroppsbyggare. Mest äggröra och kött. Vardagar: 700g äggröra och 500g kött. (100g jordnötter på träningsdagar.)

Ekologiska ägg (köper från bonden nära). Kött, mest svenskt som jag steker. Nöt, fläsk och kyckling.

Helgerna ser olika ut då jag och frun alltid lagar kött. Kan bli två mål kött. Ofta rödvin till på kvällen.

Bara kommentera om du undrar något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in