Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-03-12, 23:58
  #1
Medlem
Nakishs avatar
Ni som vet vad bitcoin mining innebär/håller på med bitmining vad är era erfarneheter, ger det några pengar, isf hur mkt?

Vad tror ni om dessa:
http://www.butterflylabs.com/landing/landing-aw.php

60 GH/s är jävligt mycket och relativt billigt också.

Är detta nästa generation? Alla dem nyaste verkar vara ASIC.


Finns det andra företag som producerar av motsvarande kaliber?

mvh
Citera
2013-03-13, 00:08
  #2
Medlem
hazzear0s avatar
Nja, i mitt tycke så är det alldeles för mycket konkurrens just nu för att det ska vara värt.

I början var det dock en guldgruva.
Citera
2013-03-13, 01:23
  #3
Medlem
Nej de ända som tjänar pengar på det är de som tillverkar maskinerna.

Var en bra investering i början när man kunde mina med grafikkort för en slant och sedan sälja korten när man tröttnat.
Citera
2013-03-13, 22:56
  #4
Medlem
Mullemecks avatar
Vi säger att jag köper 2st BitForce Jalapeno från butterfly labs, är det några krav på datorn jag kopplar in den i, och vad kan jag tänkas få ut på en månad om man räknar bort utgifter på elräkningar?
Citera
2013-03-15, 12:08
  #5
Medlem
qrizzes avatar
ekonomi

Fasta förbindelser --> Värdepapper, valutor och råvaror
/Moderator
Citera
2013-03-15, 16:44
  #6
Medlem
Nakishs avatar
Många har kritik mot detta sätt att tjäna pengar (vilket man måste göra i det långa loppet)

Motargument:

- Difficultyn dvs konkurensen ökar mycket när alla dem här verktygen släpps och det blir svårare att generera bitcoins
- Det är en dyr investering som tar lång tid att tjäna in


Argument för:
- BTC ökar kraftigt i värde, om man ser på en graf så ökar det kraftigast av alla valutor i världen och går även om alla råvaror. Så även om man får väldigt få är dem ju värda mycket
- om man ändå hade tänkt använda btc till saker så slipper man förlora på valutaomvandlingen

Någon som sysslar med detta?
Citera
2013-03-15, 17:21
  #7
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakish
Många har kritik mot detta sätt att tjäna pengar (vilket man måste göra i det långa loppet)

Motargument:

- Difficultyn dvs konkurensen ökar mycket när alla dem här verktygen släpps och det blir svårare att generera bitcoins
- Det är en dyr investering som tar lång tid att tjäna in


Argument för:
- BTC ökar kraftigt i värde, om man ser på en graf så ökar det kraftigast av alla valutor i världen och går även om alla råvaror. Så även om man får väldigt få är dem ju värda mycket
- om man ändå hade tänkt använda btc till saker så slipper man förlora på valutaomvandlingen

Någon som sysslar med detta?
Tror man på värdeökning är det mer lönsamt att bara köpa BTC för de pengarna du hade tänkt köpa utrustning för. GPU-mining är för konkurrenssituation för att vara värt att köpa nya kort etc i dagsläget. Man konkurrerar med folk som redan har korten för annat. ASICs är det som gäller om man vill köpa en rigg. Men då gäller det att se till att man får enheten så snabbt som möjligt så man hinner mina innan alla andra höjer svårighetsgraden med egna ASICs. De som är för sena in kommer märka att de inte alls får ut så mycket som de hade planerat. Jag vet dock inte när det är för sent. Skulle man få tag i en ASICs nu direkt är det sannolikt lönsamt men jag skulle inte förhandsbetala och ställa mig i kö efter alla andra.
Citera
2013-03-15, 20:45
  #8
Medlem
https://forums.butterflylabs.com/sho...ck+Not+so+fast

/tråd
Citera
2013-04-02, 01:06
  #9
Medlem
--
Citera
2013-04-02, 01:33
  #10
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakish
Många har kritik mot detta sätt att tjäna pengar (vilket man måste göra i det långa loppet)

Motargument:

- Difficultyn dvs konkurensen ökar mycket när alla dem här verktygen släpps och det blir svårare att generera bitcoins
- Det är en dyr investering som tar lång tid att tjäna in


Argument för:
- BTC ökar kraftigt i värde, om man ser på en graf så ökar det kraftigast av alla valutor i världen och går även om alla råvaror. Så även om man får väldigt få är dem ju värda mycket
- om man ändå hade tänkt använda btc till saker så slipper man förlora på valutaomvandlingen

Någon som sysslar med detta?
Det handlar ju inte om vad de kan bli värda. Det intressanta är ju hur effektivt det är att minea och vad man får betala för en då relativt att köpa en som redan existerar. Oavsett vad som händer i framtiden är det ju vad man får ge med respektive sätt som är intressant.
Citera
2013-04-05, 02:45
  #11
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Nej de ända som tjänar pengar på det är de som tillverkar maskinerna.

Var en bra investering i början när man kunde mina med grafikkort för en slant och sedan sälja korten när man tröttnat.
Fördelen med grafikkortet är ju även att man faktiskt kan använda det till annat sen...

Om det var lönsamt / grymt lönsamt borde de ju inte ens sälja korten utan bara köra själva. Varför sälja det när de kan göra mer pengar på att minea själva?
Citera
2013-04-14, 18:10
  #12
Medlem
Förövrigt är butterflylabs en scam som inte många har sett en. Är det för bra för att vara sant är det oftast det, dem hade tjänat 30 miljoner dollar på sin scam i oktober förra året tror jag. Finns några trådar om det på lite forum.

Dem har aldrig skickat ut en enda miner, det fins inga bilder på någon miner, och dem har skjutit upp datumet för utskick i över ett år nu. Så ja, det säger väll sig självt att det enda sättet att tjäna pengar genom bitcoin nu är genom ett botnet vilket är olagligt eller investera i rätt tid och sälja senare
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback