Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-12, 13:48
  #1
Medlem
Tjena!

Har skummat igenom google och flashback i flera timmar men hittar inget som hjälper mig lösa mitt problem, så hoppas få hjälp här!

Ska fira en kompis i Helsingör som fyller 20 och det blev tidigt bestämt att det skulle bli en Lördag , men problemet är att hans flickvän som är 17 nu tvunget ska med helt plötsligt, och hon är den enda under 18 (klart som fan liksom..) .

Har fattat det som att dem kör 16+ på fredagar och 18+ på lördagar i Helsingör/Danmark. Ungefär som vi i sverige kör 18+ fredag 20+ lördag.

Är det någon här som vet krogar i Helsingör med skapligt "tryck" som har 16+ en lördag? Eller portvakter som inte är så jävla noga och nitiska med leg? tacksam för svar!
Citera
2013-03-12, 13:54
  #2
Medlem
W355l4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaskMask
Tjena!

Har skummat igenom google och flashback i flera timmar men hittar inget som hjälper mig lösa mitt problem, så hoppas få hjälp här!

Ska fira en kompis i Helsingör som fyller 20 och det blev tidigt bestämt att det skulle bli en Lördag , men problemet är att hans flickvän som är 17 nu tvunget ska med helt plötsligt, och hon är den enda under 18 (klart som fan liksom..) .

Har fattat det som att dem kör 16+ på fredagar och 18+ på lördagar i Helsingör/Danmark. Ungefär som vi i sverige kör 18+ fredag 20+ lördag.

Är det någon här som vet krogar i Helsingör med skapligt "tryck" som har 16+ en lördag? Eller portvakter som inte är så jävla noga och nitiska med leg? tacksam för svar!

Min erfarenhet av portvakter i DK är att de inte ens kollar ID.. Speciellt inte på brudar.. Så du kan bara gå raka vägen in!
Citera
2013-03-12, 14:02
  #3
Medlem
Åfan? , det va goda nyheter alltså! Antar att det bara är att pröva en annan krog om nu den första vakten skulle vara paragraf ryttare.

Du har inget tips på nått ställe där föresten?
Citera
2013-03-13, 21:33
  #4
Medlem
MrMoodys avatar
Finns en klubb som heter Retro i Helsingör och förr i tiden var det jävligt bra drag där vet jag och vakterna brydde sig inte nämnvärt om ålder men bölade dom om ålder så fick 16 åringar ett kryss på handen som gjorde att man inte fick handla sprit i baren men in kom man.

Skrävla inte för mycket på svenska bara då vakterna inte har mycket till övers för fulla och odrägliga svenskar som åkt över sundet. Blev ett jävla rallarslagsmål med vakter och danskar där nått år minns jag.
Citera
2013-03-13, 21:42
  #5
Medlem
Var över sundet och besökte Retro någon gång när jag var 16 eller 17. Det var då 16-årsgräns men jag minns inte om det var en fredag eller en lördag.. Har för mig att det är så att det är 16-årsgräns på endast fredagar och annars är det 18 som gäller. Hur noga de är vet jag dock inte, vakterna kanske skiter i vilket =)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback