Svara
2013-03-13, 17:49
Medlem
friman1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Jad, rapport kommer!

Knner du till hur skillnaden r i biotillgnglighet mellan nasalt, oralt, sublingualt, rektalt, IV etc?

Jag har inte testat ta det nasalt, enbart oralt och ven snusat det. Gav bttre effekt nr jag snusade det, effekten bli skert mycket starkare om man tar det IV.

Var ngon som var kritisk mot IM i ngon av dessa trdar,
http://www.bluelight.ru/vb/threads/623701-3-ho-pcp
http://www.bluelight.ru/vb/threads/529288
Citera
2013-03-13, 18:00
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friman1987
Jag har inte testat ta det nasalt, enbart oralt och ven snusat det. Gav bttre effekt nr jag snusade det, effekten bli skert mycket starkare om man tar det IV.

Var ngon som var kritisk mot IM i ngon av dessa trdar,
http://www.bluelight.ru/vb/threads/623701-3-ho-pcp
http://www.bluelight.ru/vb/threads/529288

Blir med strsta sannolikhet oralt jag kr d. Med tanke p dospotensen knns det lika bra s. Ngon nmnde ven vaskonstriktion. r det ngot du upplevde?
Citera
2013-03-13, 21:16
Medlem
friman1987s avatar
Citat:
Blir med strsta sannolikhet oralt jag kr d. Med tanke p dospotensen knns det lika bra s. Ngon nmnde ven vaskonstriktion. r det ngot du upplevde?

Ja tycker det ocks. Annars kan man snusa det med, smaken stannar inte kvar mer n ngra min, man blir sedan snabbt bedvad.

Jag upplevde inget vasokonstriktiv effekt.
Du kan knna dig bedvad, plussa det med hallucinogena effekten som den ger, och s fr du alla dessa inbillningar som resultat.

Molekylen ska dock komma t muskarin receptorn,
Citat:
Nr OH satte p Phenylet det vill sga nr man hade 3-OH-PCP s fick man en betydande minskning av affiniteten fr muskarin receptorn. Vilket r en undantag i jmfrelse med de andra OH substituerade PCP derivater. 3 OH PCP affinitetet fr muskarinreceptorn var endast 2 gnger lgre n vad det r hos PCP,

Det innebr att den inhiberar(minskar) muskarinagonist, det r muskarin agonist som orsakar vasokonstriktion,
muskarinet i 3 HO PCP fungerar som antagonist s det r inte vasokonstriktiv utan orsakar Vasodilation. Det r motsatsen till Vaso.

"These studies suggest that some PCP analogs and PCP/sigma ligands may enhance the vasoconstrictor response induced by electrical field stimulation via action on PCP receptors."

3 Ho PCP har pverkan p sigma, som kan orsaka vasokonstriktion.

Vasso r ett respons som framkallas beroende av en hel del faktorer, Sigma kar symptomen fr vasso medans muscarin antagonist minskar, s de tar ut varandra.

muscarin antagonist och sigma tar inte varandra helt d de verkar inte ha samma knslighet. Nr jag trippade p 3 HO PCP s upplevde jag att morphine effekterna kades exponentiell allt ver 6-7 mg.
S sigma har starkare affinitet n muscarin antagonist.

----------------------

"The oral LD50 of PCP for rats is 25-200 mg/kg, depending on the product quality. The oral LD50 for mice and rabbits is 130 mg/kg"

rttor har strre metabolism n mnniskan, de tl mer n oss. D kan man dra slutsatsen att ld50 kan vara s lgt som 2mg/kg fr mnniskor, metabolism och area size tar du 1/12 frn rtta till mnniska, S om man vger 80 kg ligger LD50 p 160 mg PCP.
Men vi har 3 HO PCP och inte PCP, d det finns ingen data p det, s kan man anta:

Citat:
Nr OH satte p Phenylet det vill sga nr man hade 3-OH-PCP s fick man en betydande minskning av affiniteten fr muskarin receptorn. Vilket r en undantag i jmfrelse med de andra OH substituerade PCP derivator. 3 OH PCP affinitetet fr muskarinreceptorn var endast 2 gnger lgre n vad det r hos PCP, men dess affinitet fr morfin-receptorn visade sig vara 430 gnger hgre n sjlva PCP och endast en storleksordning lgre n morfin.

Om vi sger att LD50 r relaterade till vasso s rcker det att se p affinitet fr muskarin och sigma receptorn i det fallet, d skulle LD50 ligga ngonstans p 0,5mg/kg som minst.
Vger man 80 kg d skulle det bli farligt om man intar 40 mg och vara ddlig dos vid 80 mg.

Jag tror dock att ddsfall som rapporterat p PCP som jag anvnde som min referens fr att anta LD50 fr 3 OH PCP har med andra saker n vasso,
De fysiologiska orsakerna till ddsfall p PCP har varit ven p grund av andningsdepression. D det r en hel del andra faktorer som vart inblandade

Citat:
The potential for a pharmacologic "overdose" and the cause of death associated with phencyclidine abuse is discussed. Nineteen deaths associated exclusively with phencyclidine intoxication have been documented. In 13 cases the immediate cause of death was asphyxia by drowning or trauma with lower levels of phencyclidine present suggesting behavioral toxicity. In two cases, the presence of phencyclidine in high concentrations constituted the only finding, and the probable cause of death was primary respiratory depression accompanied by seizure activity. A secondary drug effect or concurrent disease process may have contributed to the death of the remaining four individuals.

Drfr rekommenderar jag starkt att man undviker blanda 3 OH PCP med alkohol eller opiater.
Senast redigerad av friman1987 2013-03-13 kl. 21:21.
Citera
2013-03-13, 21:32
Medlem
LightClouds avatar
Tack fr ett mycket givande svar!

Slutsatsen r allts att vasokonstriktion inte r ngot man br oroa sig fr, d det inte pverkas nmnvrt/speciellt alls p PCP, r ganska neutralt?

Att hlla sig under 40 mg r fr vrigt inget svrt ju. Psen jag skulle f innehller tio mg ungefr, s jag kommer att ta drygt hlften av det. Min vg r inget jag litar p nr jag ska mta saker under tio mg i vilket fall, d det r en 0,01-vg.

Ska bli intressant att prova! Nr eftereffekterna har lagt sig, r man s att man kan rra sig normalt eller r man stissig och har spnd blick som t.ex. tramadol kan ge? Jag vet att jag mrkte det p methoxetamine, som du i och fr sig inte provat. Dagen efter kunde jag vara dsig och allmnt korkad och kollade jag p ngot fastnade jag med blicken, ungefr som amfetamin ocks.

Hur upplevde du kroppens temperatur? Jag har en tendens till att frysa p alla droger utom opiater och alkohol. Alla de senaste tripparna jag har krt har jag legat i sngen med tcke, filtar och vrmeelement igng fr att f upp vrmen. Duschat har jag ocks gjort fr att jag r iskall. r det samma p denna substans?

Hur pass stora blev pupillerna frresten? Som psykedeliska droger, dr man har kolsvarta gon eller bara en marginell frstoring?
Citera
2013-03-13, 22:06
Medlem
friman1987s avatar
Citat:
Slutsatsen r allts att vasokonstriktion inte r ngot man br oroa sig fr, d det inte pverkas nmnvrt/speciellt alls p PCP, r ganska neutralt?
Ja, men det finns hgre risk fr 3 OH PCP d det binder starkare till sigma n vad PCP gr, det r det som ger det dr opiod upplevelsen i princip.

Citat:
Att hlla sig under 40 mg r fr vrigt inget svrt ju. Psen jag skulle f innehller tio mg ungefr, s jag kommer att ta drygt hlften av det. Min vg r inget jag litar p nr jag ska mta saker under tio mg i vilket fall, d det r en 0,01-vg.
(LD50 r ungefr 0,5mg/kg)
Ja, om du vger 80 kg, Ta din kroppsvikt dela med 2, och d fr du ett ungefrlig siffra p din LD50, d det r relaterade till kroppsvikt.

Citat:
Ska bli intressant att prova! Nr eftereffekterna har lagt sig, r man s att man kan rra sig normalt eller r man stissig och har spnd blick som t.ex. tramadol kan ge? Jag vet att jag mrkte det p methoxetamine, som du i och fr sig inte provat. Dagen efter kunde jag vara dsig och allmnt korkad och kollade jag p ngot fastnade jag med blicken, ungefr som amfetamin ocks.

Det r svrt att svara p det, jag la inte s mycket mrke till det, det mste vara individuellt, men dagen efter fanns det dr knslan av dsighet i kroppen. Fanns en hel del eftereffekter kvar i 2-3 dagar.
Citat:
Hur upplevde du kroppens temperatur? Jag har en tendens till att frysa p alla droger utom opiater och alkohol. Alla de senaste tripparna jag har krt har jag legat i sngen med tcke, filtar och vrmeelement igng fr att f upp vrmen. Duschat har jag ocks gjort fr att jag r iskall. r det samma p denna substans?
Jag frs aldrig under trippens gng, jag har upplevt det dr temperaturfrndringar mest p 2c-p. ven det dr lukten du vet,
p 3 OH PCP frstrks luktsinnet, du kan ta p dig ngon parfym som luktar gott.
Citat:
Hur pass stora blev pupillerna frresten? Som psykedeliska droger, dr man har kolsvarta gon eller bara en marginell frstoring?

Det var inget som psykedeliska, det var lagom, sedan kollade jag inte upp det s noga d allt var suddigt ibland.
Citera
2013-03-14, 13:00
Medlem
Stilliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
ntligen en rejl rapport p detta och med rejl info som jag letat efter ett tag.
Efter detta kommer jag bli sugen p att bestlla det och testa

Tack fr mycket givande information!

detta r allts 3-ho-pcp eller r 3-oh-pcp en annan drog? eller rka du stava fel bara?

Fan Bullsquid... serist vi hade bda under samma tid ett utraget anvndande av MXE, om jag inte missminer gluffsade du i dig fantasi mngder vilket ledde till att du hamnade i ett psykos liknande tillstnd`? Skrev du inte "GR INTE SOM JAG /MXE" eller liknande ?
Jag fuckade loss p 1g doser i slutet vilket fick mig att bli heeeeeeeelt lost, nr jag slutat behvde jag inte mer MXE fr att vardagen var som att vara p MXE. Nu efter 1 r brjar saker o ting bli bttre, men herre gud hur kan du vara s taggad ! ok ok.. jag r lika taggad med... fr denna snart och kommer ge en utfrlig rapport
Citera
2013-03-14, 13:08
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friman1987
Ja, men det finns hgre risk fr 3 OH PCP d det binder starkare till sigma n vad PCP gr, det r det som ger det dr opiod upplevelsen i princip.

(LD50 r ungefr 0,5mg/kg)
Ja, om du vger 80 kg, Ta din kroppsvikt dela med 2, och d fr du ett ungefrlig siffra p din LD50, d det r relaterade till kroppsvikt.

Det r svrt att svara p det, jag la inte s mycket mrke till det, det mste vara individuellt, men dagen efter fanns det dr knslan av dsighet i kroppen. Fanns en hel del eftereffekter kvar i 2-3 dagar.

Jag frs aldrig under trippens gng, jag har upplevt det dr temperaturfrndringar mest p 2c-p. ven det dr lukten du vet,
p 3 OH PCP frstrks luktsinnet, du kan ta p dig ngon parfym som luktar gott.

Det var inget som psykedeliska, det var lagom, sedan kollade jag inte upp det s noga d allt var suddigt ibland.

Lter frbannat bra! Har jag tur fr jag hem substansen i ldan om ngon timme, alternativt imorgon om jag har otur. Ska bli vldigt, vldigt intressant att kra en ny dissociativ. Det blir i sdana fall i helgen jag ger mig ut p en psykekosmisk resa.
Citera
2013-03-15, 00:40
Bannlyst
Hur likt r detta jmfrt mot PCP? Ngon som vet?
Citera
2013-03-15, 01:27
Medlem
friman1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urmakaren
Hur likt r detta jmfrt mot PCP? Ngon som vet?

Det har en hel del likheter, men det hr verkar sakna dopaminterupptaghmmar egenskap d jag inte upplevde ngon form av styrka.

PCP may induce feelings of strength, power, and invulnerability as well as a numbing effect on the mind.[5] Occasionally, this leads to bizarre acts of violence, such as in the case of Big Lurch, a former rapper who claimed his room mate was the devil and ate part of her lung.

Alla PCP derivat som fungerar som DRI ska framkalla sdana upplevelser av att man knner sig oddlig, tnk dig en blandning av dissociatition och cocain upplevelse. Frst stnger man bort sig frn vrlden sen gr man sig sjlv till en gud. Gud i din egen bubbla.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dopamin...tor#Other_DRIs
Tar du 3 OH PCP med ngon av de hr lr du hamna i en sn plats.
skulle funka med kokain ven som r SNDRI.

Alla X-RI verkar vara klassade frutom SSRI som anvnds i antidepresiva. Men det verkar som bde serotoninterupptagshmmare(SRI) och noradrenalinterupptagshmmare(NRI) inte gra s mycket utan mest dopaminterupptagshmmare(DRI) som ska framkalla en sn fucktup upplevelse hos dissociativa som PCP.

3 Ho PCP verkar inte ha DRI egenskap, i s fall vldigt svag, inget man knner till iallafall.
Senast redigerad av friman1987 2013-03-15 kl. 01:45.
Citera
2013-03-15, 16:41
Medlem
MindTwisters avatar
Det hr lter nstan fr bra fr att vara sant!
Har dock aldrig sett eller hrt ngot om det frut. r det ngot som hindrar massproduktion av detta? (svr syntes, olagliga/kontrollerade prekursorer etc) Eller r det bara fr att substansen r s pass oknd?
Men kan samtidigt se hur det kommer klassas ganska snabbt om det kommer ut p den allmna marknaden. Mnga lr ju verdosera, och missbrukspotentialen mste vl vara ganska stor om den har en s hg affinitet fr opioid-receptorer?

Fantastisk rapport fr vrigt, informativ och underhllande. lskar srskilt de neurokemiska bitarna
Citera
2013-03-15, 19:25
Medlem
friman1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MindTwister
Det hr lter nstan fr bra fr att vara sant!
Har dock aldrig sett eller hrt ngot om det frut. r det ngot som hindrar massproduktion av detta? (svr syntes, olagliga/kontrollerade prekursorer etc) Eller r det bara fr att substansen r s pass oknd?
Men kan samtidigt se hur det kommer klassas ganska snabbt om det kommer ut p den allmna marknaden. Mnga lr ju verdosera, och missbrukspotentialen mste vl vara ganska stor om den har en s hg affinitet fr opioid-receptorer?

Fantastisk rapport fr vrigt, informativ och underhllande. lskar srskilt de neurokemiska bitarna

Det kostar lika mycket som de andra PCP derivat, mnga RC som finns ute idag har funnits sedan 50 talet.
Jag har ingen aning varfr det har inte funnits tidigare p marknaden.
Det finns tex redan en methoxetamine ersttare som heter Dimetamine. Det kostar lika mycket att tillverka som methoxetamine.
I forskningssyfte har de alltid funnits lite hr o dr. RC marknaden strvar inte efter att komma ut med allt p en dag dock. D hade hlften av allt som finns idag blivit klassade sen 70 talet.
methoxetamine ersttare = dimetamine (r methoxetamine derivat).

Finns ven,

4 ho met ersttare= 4 AcO MET (metaboliseras till 4 Ho Met i kroppen). Som inte har med saken att gra men nd kul att nmna.
finns ett ersttare till var enda molekyl, och jag kan sga att spiralen kommer fortstta fr evigt fr att det kommer aldrig ta slut. Evolutionen har varit rttvis mot oss tripare som skapat alla dessa genvgar.
Senast redigerad av friman1987 2013-03-15 kl. 19:37.
Citera
2013-03-15, 22:22
Medlem
123psyks avatar
Som jag frstr det r denna drog vldigt svr att snetrippa p s lnge man inte gr ver 5mg, eller hur? Har aldrig prvat MXE men tagit en hel del ketamin och gillat det s lnge det inte gtt verstyr och jag blivit hlad. Gr det ens att hla sig sjlv p detta? Dremot s r denna rusperiod vldigt lng vilket kanske gr det svrt att jmfra, vad vet jag. Aldrig prvat en opioid heller fr den delen.

Undrar dessutom om hur eftereffekterna ter sig?

Hur som helst - din rapport r mycket uppskattad.

Citat:
Fan vad jag rdiggar dig! Du r min nya idol p Flashback.

+1. Kunnig och givmild, vad mer kan man begra? S jvla fint att ngon med lite vettig kunskap hr fr en gngs skull ger sig p att skriva av sig. Stort tack friman!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in