Svara
2013-03-12, 09:42
Medlem
Sjograss avatar
Dina inlgg andas nyfikenhet och mod, frstklassig amatrforskning. Men du behver korrekturlsa. 4/5
Citera
2013-03-12, 10:31
Bannlyst
Har du testat MXE?

Hur r detta om man stller dem mot varandra?

r det mer en opiat knsla p detta?

15mg knns som en stark dos.

Tror du att det finns en trskel p hur lg dos man kan ta fr att f effekt?

/S
Citera
2013-03-12, 17:14
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Mycket trevligt med kemi. Har lnge klagat och muttrat ver att det r alldeles fr f kemi-intresserade och kemikunniga i drogforumet.

Citat:
Ursprungligen postat av friman1987
Hr presenterar jag den frsta tripp rapporten om denna substans p Flashback. Frmodligen den mest formella rapporten som r uppe p internet.

Allmn information:
Namn: 3-OH-PCP
Klass: Dissociativ
Frening: Arylcyclohexylamine.
Sort av drog: hallucinogen.
Varaktighet: 7-12 h
Pick: 40-60 min
Pick tycker jag att du ska ndra till peak, topp eller liknande. Sen s tycker jag att du tar bort "klass" och skriver hallucinogen dissociativ p sort av drog. Och istllet fr frening tycker jag att du ska skriva "kemisk klass". Det r ju just "chemical class" som wikipedia anvnder och jag vettefan vad du menar med frening, det fr en bara att tnka p kemiska freningar och har inget att gra med vad som menas.

Citat:

Enda skillnaden mellan PCP och 3 ho pcp r att 3 ho pcp har en substituerad OH grupp p Cyklohexan.

Nr OH satte p Phenylet det vill sga nr man hade 3-OH-PCP
Ngon av dessa r ju fel eftersom att de sger emot varandra.

Citat:
Ursprungligen postat av Sniffing
Har du testat MXE?

Hur r detta om man stller dem mot varandra?

/S
Uppenbarligen stor skillnad eftersom att detta ger OEV's som pcp gr. mxe ger nstan alltid bara cevs precis som ketamin.
Citera
2013-03-12, 18:44
Medlem
Phifers avatar
Mycket bra och utfrlig rapport! Blev sugen p att testa denna, den verkar vara precis p min niv. Tycker om all kemi och info du har tillagt i rapporten, bra att kunna lite av detta.

Hrligt att du r s intresserad av det kemiska
Citera
2013-03-12, 19:47
Medlem
Bullsquids avatar
ntligen en rejl rapport p detta och med rejl info som jag letat efter ett tag.
Efter detta kommer jag bli sugen p att bestlla det och testa

Tack fr mycket givande information!

detta r allts 3-ho-pcp eller r 3-oh-pcp en annan drog? eller rka du stava fel bara?
Senast redigerad av Bullsquid 2013-03-12 kl. 19:49.
Citera
2013-03-12, 21:07
Medlem
Sjalvastefans avatar
Bra, vl skriven och intressant rapport, men lite trkig. Fr nd 5/5 av mig i betyg! En sak som jag inte frstod var att ''H'' och ''O'' bytte plats ibland i ''3-OH-PCP/3-HO-PCP'' r det samma substans? Verkar som det r lite skillnad frn ketamin, p ketamin fick jag bde mindre pupiller och smre luktsinne och du fick motsats effekt p 3-OH/HO-PCP. Har fr mig att minskningen av pupillerna berodde p att ketaminet pverkade ngon slags opioid-receptor, men r inte sker. Gillar rapporter med lite mer action istllet fr ett forsknings-dokument.
Citera
2013-03-12, 22:25
Medlem
Phifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalvastefan
Bra, vl skriven och intressant rapport, men lite trkig. Fr nd 5/5 av mig i betyg! En sak som jag inte frstod var att ''H'' och ''O'' bytte plats ibland i ''3-OH-PCP/3-HO-PCP'' r det samma substans? Verkar som det r lite skillnad frn ketamin, p ketamin fick jag bde mindre pupiller och smre luktsinne och du fick motsats effekt p 3-OH/HO-PCP. Har fr mig att minskningen av pupillerna berodde p att ketaminet pverkade ngon slags opioid-receptor, men r inte sker. Gillar rapporter med lite mer action istllet fr ett forsknings-dokument.
Om det r hydroxid som OH str fr i beteckningen 3-OH/HO-PCP borde det vara samma substans han menar, eftersom att samma mnen ingr.
Citera
2013-03-12, 23:33
Medlem
friman1987s avatar
Citat:
Sweet, det verkar ju vara en vrdig ersttare av MXE, right?
Jag har aldrig testat MXE, s det r svrt att jmfra effektmssigt. Forskningen de gjorde visade att det r mest lik Tenocyclidine och Dizocilpine.

Citat:
Men du behver korrekturlsa.
Helt rtt.
Citat:
/S

Opiat effekterna frstrks allt ver 6-7 mg och s kas det rtt exponentiellt faktiskt.

Jag experimenterade lite med doseringen i brjan:
400 microgram = ingen effekt...
800 microgram = ingening, placebo effekt...
1 mg = trskel, lugnande knsla, sm berusad...
2-5 mg = intressant associations frmga, eufori, frndring i medvetandet, frstrkning av lukter. lukter (parfym) kan vara en del av sett & settingen.
5-7 mg = hallucinationer, brjade bli svrt att orientera sig i rummet, kndes som man kunde ltt kopplas bort frn omgivningen...
10 mg= upplever stark morfin liknande effekt...

Citat:
Pick tycker jag att du ska ndra till peak, topp eller liknande. Sen s tycker jag att du tar bort "klass" och skriver hallucinogen dissociativ p sort av drog. Och istllet fr frening tycker jag att du ska skriva "kemisk klass". Det r ju just "chemical class" som wikipedia anvnder och jag vettefan vad du menar med frening, det fr en bara att tnka p kemiska freningar och har inget att gra med vad som menas.

Hller med dig faktiskt, det var smart, ngon moderat kanske har lust att ndra det till:

Allmn information:

Namn: 3-OH-PCP
Indelning av kemiska mnen: Arylcyclohexylamine.
Sort av drog: Dissociativ hallucinogen.
Varaktighet: 7-12 h
Peak: 40-60 min

Citat:

Enda skillnaden mellan PCP och 3 ho pcp r att 3 ho pcp har en substituerad OH grupp p Cyklohexan(fel = ska str phenyl).

Nr OH satte p Phenylet det vill sga nr man hade 3-OH-PCP

Det har blivit ett misstag hr, det frsta meningen dr det str Cyklohexan ska ndras till Phenyl. Hoppas ngon moderat ndrar det

Citat:

etta r allts 3-ho-pcp eller r 3-oh-pcp en annan drog? eller rka du stava fel bara?

3 OH PCP eller 3 HO PCP r samma sak.

Egentligen r det 3 HO PCP som r det rtta d man gr ut efter alfabets ordningen, men man anvnder ven OH fr att det sitter en hydroxy grupp p molekylen. Bda 2 r logiskt rtt och kan anvndas, men om man r petig vljer man 3 ho pcp
Senast redigerad av friman1987 2013-03-12 kl. 23:36.
Citera
2013-03-13, 00:10
Medlem
LightClouds avatar
Skulle du kunna rada upp tidsintervallerna p dessa:

Up Coming:
Peak:
After Glow/Down Coming:
Helt Nykter?

Om det gr! Hade uppskattats. Jag fr nmligen en mjlighet att prova denna framver, om ngra dagar till och med. Jag vill grna vet ganska exakt hur lnge det pgr.

Dosen jag fr ligger p tio milligram ungefr. Sedan om jag kr hela fr jag se!
Citera
2013-03-13, 00:49
Medlem
friman1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Skulle du kunna rada upp tidsintervallerna p dessa:

Up Coming:
Peak:
After Glow/Down Coming:
Helt Nykter?

Om det gr! Hade uppskattats. Jag fr nmligen en mjlighet att prova denna framver, om ngra dagar till och med. Jag vill grna vet ganska exakt hur lnge det pgr.

Dosen jag fr ligger p tio milligram ungefr. Sedan om jag kr hela fr jag se!

Hade varit nice att lsa rapport p det sen. enligt mig s gr det till shr :

0 min: (Start)
Efter 20 min: en hel del frstrkning av placebo effekt.
Efter 30 min: start p trippen.
Efter 60 min: (peak)
Efter 4 timmar: Mitten av trippen ( skulle gissa p att halverings tiden p 3 OH PCP r ngonstans hr)
Efter 8 timmar: landning
After glow: som starkast frsta 2 timmarna efter landningen.
Man knner av det dagen efter nr man vaknar, att ngot r underbart.
Efter 2-3 dagar r allting terstllt.

Jag hade brjat med 5-6 mg frsta gngen. S man lr knna substansen. Sedan brukar det trda fram en hel del effekter allt ver 7 mg som inte finns med p lgre doser.
Senast redigerad av friman1987 2013-03-13 kl. 01:10.
Citera
2013-03-13, 08:08
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Hade varit nice att lsa rapport p det sen. enligt mig s gr det till shr :

0 min: (Start)
Efter 20 min: en hel del frstrkning av placebo effekt.
Efter 30 min: start p trippen.
Efter 60 min: (peak)
Efter 4 timmar: Mitten av trippen ( skulle gissa p att halverings tiden p 3 OH PCP r ngonstans hr)
Efter 8 timmar: landning
After glow: som starkast frsta 2 timmarna efter landningen.
Man knner av det dagen efter nr man vaknar, att ngot r underbart.
Efter 2-3 dagar r allting terstllt.

Jag hade brjat med 5-6 mg frsta gngen. S man lr knna substansen. Sedan brukar det trda fram en hel del effekter allt ver 7 mg som inte finns med p lgre doser.

Jad, rapport kommer!

Knner du till hur skillnaden r i biotillgnglighet mellan nasalt, oralt, sublingualt, rektalt, IV etc?
Citera
2013-03-13, 17:19
Medlem
friman1987s avatar
Citat:
Om vi ska bygga 3 HO PCP:
---------------------------------------------------
Kvve (N) substituent: piperdin.
Aryl (Ar) substituent: (Phenyl)
Cyklohexan substituent: OH-grupp. (Man kan ha OH grupper i olika positioner, 3 str fr vilken position OH sitter p)
D fr vi 3 HO PCP (3-HO-PCP = pcp molekyl dr OH sitter p 3dje positionen p cyklohexan ringen)

Det har blivit ett misstag hr, som jag skrev tidigare.
S jag tnkte skriva om det s det blir tydligare.

Om vi ska bygga 3 HO PCP:

---------------------------------------------------
Kvve (N) substituent: piperdin.
Aryl (Ar) substituent: (Phenyl + OH p 3dje position)
Cyklohexan substituent: Inget alls.
D fr vi 3 HO PCP (3-HO-PCP = pcp molekyl dr OH sitter p 3dje positionen p phenyl ringen)

Extra:
OH + phenyl kallas phenol det vill sga alkohol-erad phenyl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in