Citat:
Sweet, det verkar ju vara en vrdig ersttare av MXE, right?
Jag har aldrig testat MXE, s det r svrt att jmfra effektmssigt. Forskningen de gjorde visade att det r mest lik Tenocyclidine och Dizocilpine.
Citat:
Men du behver korrekturlsa.
Helt rtt.
Citat:
r det mer en opiat knsla p detta?
15mg knns som en stark dos.
Tror du att det finns en trskel p hur lg dos man kan ta fr att f effekt?
/S
Opiat effekterna frstrks allt ver 6-7 mg och s kas det rtt exponentiellt faktiskt.
Jag experimenterade lite med doseringen i brjan:
400 microgram = ingen effekt...
800 microgram = ingening, placebo effekt...
1 mg = trskel, lugnande knsla, sm berusad...
2-5 mg = intressant associations frmga, eufori, frndring i medvetandet, frstrkning av lukter. lukter (parfym) kan vara en del av sett & settingen.
5-7 mg = hallucinationer, brjade bli svrt att orientera sig i rummet, kndes som man kunde ltt kopplas bort frn omgivningen...
10 mg= upplever stark morfin liknande effekt...
Citat:
Pick tycker jag att du ska ndra till peak, topp eller liknande. Sen s tycker jag att du tar bort "klass" och skriver hallucinogen dissociativ p sort av drog. Och istllet fr frening tycker jag att du ska skriva "kemisk klass". Det r ju just "chemical class" som wikipedia anvnder och jag vettefan vad du menar med frening, det fr en bara att tnka p kemiska freningar och har inget att gra med vad som menas.
Hller med dig faktiskt, det var smart, ngon moderat kanske har lust att ndra det till:
Allmn information:
Namn: 3-OH-PCP
Indelning av kemiska mnen: Arylcyclohexylamine.
Sort av drog: Dissociativ hallucinogen.
Varaktighet: 7-12 h
Peak: 40-60 min
Citat:
Ursprungligen postat av friman1987
Enda skillnaden mellan PCP och 3 ho pcp r att 3 ho pcp har en substituerad OH grupp p Cyklohexan(fel = ska str phenyl).
Nr OH satte p Phenylet det vill sga nr man hade 3-OH-PCP
Det har blivit ett misstag hr, det frsta meningen dr det str Cyklohexan ska ndras till Phenyl. Hoppas ngon moderat ndrar det
Citat:
etta r allts 3-ho-pcp eller r 3-oh-pcp en annan drog? eller rka du stava fel bara?
3 OH PCP eller 3 HO PCP r samma sak.
Egentligen r det 3 HO PCP som r det rtta d man gr ut efter alfabets ordningen, men man anvnder ven OH fr att det sitter en hydroxy grupp p molekylen. Bda 2 r logiskt rtt och kan anvndas, men om man r petig vljer man 3 ho pcp