Svara
  • 1
  • 2
2013-03-11, 22:37
Medlem
friman1987s avatar
Hr presenterar jag den frsta tripp rapporten om denna substans p Flashback. Frmodligen den mest formella rapporten som r uppe p internet.

Allmn information:
Namn: 3-OH-PCP
Klass: Dissociativ
Frening: Arylcyclohexylamine.
Sort av drog: hallucinogen.
Varaktighet: 7-12 h
Pick: 40-60 min

Doseringsskala:
Trskeldos: 1 mg
Lg dos: 1-3 mg
Medel dos: 3-7 mg
Stark Dos: 7-14 mg
Kraftig dos: + 14 mg

Effekt som jag observerats och lst om:

Positiva egenskaper:
Frstrkt luktsinne,
Knsla av att vara extrem lugn,
Eufori,
Visuella Hallucinationer i form av OEV, CEV,
Kognitiv/perceptuell frndring,
Frhjd skrpa & medvetande,
Emotionella, empatiska knslor.

Neutrala egenskaper:

Analgesi och anestesi,
Svrigheter att fokusera tankarna/frvirring,
Nedsatt koordinationsfrmga (desorientering),
Frlust av balans,
Knsla av att vara bortkopplade frn omgivningen,
Vidgade pupiller,
Bedvning.

Negativa egenskaper:
Dysfori,
Paranoia,
Yrsel, frvirring, Illamende,
Svrt att kunna se eller frst vad som hnder,
Suddigt avstndsseende,
Kramper.

Hjrnforskning:

Man har gjort en hel del forskning kring verkningsmekanismerna hos 3-HO-PCP. De flesta tester r gjorda p rttor och inte mnniskor. Det senast registrerade artikeln som jag har hittat r frn 1996. I underskningen hade man sprutat in en vis dos av 3-HO-PCP i rttor, sedan via dissekering frskte hitta vart i hjrnan 3-HO-PCP hade hamnat. Man ville se densiteten p bindningsfrdelningen i hjrnan hos rttorna helt enkelt. Man anvnder sig ven av ngot som kallas autoradiografi, det r en teknik dr rntgenfilm anvnds fr att visualisera molekyler eller fragment av molekyler som r radioaktivt mrkta.

Hga niver av 3-HO-PCP observerades i luktsinnet (ytliga lagret av cortex, amygdala och talamus), och hippocampus, srskilt i stratum och CA1.
Lga niver hittades i lillhjrnan, och hjrnstammen. Dessa upptckter visar att 3-HO-PCP binder till diskreta omrden inom rtthjrna.
Nr man sedan jmfrde testen med andra PCP analoger s sg man att frdelningen var vldigt identiska med lokaliseringen av TCP(Tenocyclidine) och MK-801(Dizocilpine) bindningsstllena i rtthjrnan. Antagonisterna fr glutamat, glycin och polyamin igenknningsstllen hos 3-HO-PCP var liknande eller identiska med TCP och MK 801. Det innebr att 3-HO-PCP binder till NMDA receptor antagonist och ven har en pverkan p PCP jon-kanal-komplexet fr glutamatreceptorer.

Kllor:
1. Autoradiographic study on the pharmacological characteristics of ( 3 H)3-OH-PCP binding sites in rat brain (1995).
2. Regional distribution and characterization of [3H]dextrorphan binding sites in rat brain determined by quantitative autoradiography.
3. Glycine Binding In Rat Brain
4. REGIONAL DISTRIBUTION AND PROPERTIES OF [3H]MK-801.
5. Autoradiographic study on the pharmacological characteristics of [3H]3-OH-PCP binding sites in rat brain (1996).
6. ([3H]PCP-3-OH; sigma p and PCP sites)

Var snll och kommentera inget n.
Senast redigerad av friman1987 2013-03-11 kl. 22:44.
Citera
2013-03-11, 22:39
Medlem
friman1987s avatar
Mitt rapport:
---------------------------------------------------

Substans: 3-Ho-PCP
Dosering: 15 mg
lder: 25
Kroppsvikt: 105
Intagnings datum: 28/2/2013
Tidigare erfarenhet: LSD, LSA, hawaii baby wood, DMT, Ayahuasca, Mushroom cubensis, 4-Aco-Det, 4-Aco-DMT, 4-Ho-Met, 5-Meo-Mipt , Meskalin, 2C-P, 25C-Nbome, 25I-Nbome, Cannabis, 3-HO-PCP, bk-MDMA.

Jag har skrivit mitt rapport bde under sjlva resan och fixat till det ven eftert.

Intag:
16:15
Intar 15 mg av substansen oralt. Jag svljer inte det direkt, utan frsker observera smak frst. Det smakar vldigt svagt, ingenting i jmfrelse med tryptaminer/phenetylaminer. Jag blev ganska fort bedvad dr jag hade det i munnen. Ngra minuter eftert gick inte att spra ngon form av eftersmak, bedvningen stannade i en kvart.

Under onsett:
Efter en kvar:
Upplever det dr knslan att ngot inte stmmer, man r uppmrksam om saker o ting, vilket verkar medfra ven en stark placebo effekt.

Efter 20 min:
Man upplever:
- Det kommer stta igng snart?
- Det hr ser bekant ut!
- vad r det som hnder?
- jag kanske tog fr lite?

Start:
Efter en halv timme:
Nu brjar det kika in, jag lgger mrke till omstllningar i det visuella fltet. Exakt som psykedeliska, brjar det med ett otroligt detaljseende, jag ser att synskrpan stiger och jag fr ett djupare seende, man ser luftpartiklar, pixlar
Jag knner en accelererande knsla av frlskelse och andra behagliga knslor komma in i min vrld. Jag befinner mig i ett lugnt och behaglig universum. Allt knns s utver det vanliga. Upplevelsen r inte alls skrmmande vilket kan skapa potential fr missbruk, man r vldigt njd med sig sjlv.

Efter 40 min:
Jag knner av det mera nu. Det knns vldigt konstigt, gr inte att formulera knslan, man r ovanlig bortkopplad, bde frn sin kropp och frn psyket. Jag Beundrar tillstndet och r fascinerad av mitt nrvarande i rummet.
- Jag kan tycka ngonting r intressant, men jag kan inte frst varfr jag tycker det? jag vill veta verkligen varfr? Finner inget svar, kanske det r s det ska vara. S jag lter svaret frbli obesvarade!

Efter 45 min:
Man kan ltt tappa bort sig i rummet, man vet inte vad man skulle gra eller vad man gr dr verhuvudtaget.
knner nu att jag nr som helst kommer hamna i ett drm-liknande stadie.
Lukt sinnet p 3-HO-PCP ska vara annorlunda s jag gr och testar att lukta p olika parfym jag har, ena doftar sommar, pminner mig om en solig dag i ngon exotisk final fantasy strand, andra gr mig pmind om frsta gudfader filmen! Det knns som man har precis kommit ut frn duschen, allt luktar frscht just nu.

Fr helt pltsligt syn p min stol som ligger bredvid skrivbordet, ser ut som allt bakom det blir suddigt och zoomas utt och sjlva stolen zoomas in mot mig, vldigt skum hallucination, blir nstan yr. S jag bestmmer mig att g och lgga mig "ngonstans" i sngen.

Pick:
Efter en timme 10 min:
Frstrkning av ljud. Allt hrs mycket klarare. Knner mig berusad, bedvad, Jag ligger i sngen och tar det bara lugnt, knner mig skumt avslappnad men nd livlig och alert. Det finns inte s mnga tankar som kan frstra lugnet, man e bara fascinerad ver situationen. Finns absolut inget att sga just nu vid den hr tidspunkten, man r njd och belten, jag kan hra tystnaden tala till mig, det knns underbart.

Efter 2 timmar:
jag ligger fortfarande i sngen. Ser ut som mitt rum har vxt, Perceptionsfrndringar? Allt ser utzoomat ut. Jag ligger i sngen och knner att jag r flera meter ifrn taket. Nr jag kollar p gardinerna i mitt rum s ser de ut som stora portar p ett slott. Av ngon konstigt anledning brjade jag knna mig som om jag vore en fisk, mitt rum ser ut som ett akvarium. Vad r det jag andas egentligen? r det syre, det kunde lika grna heta ngot annat p fisksprket?
Nr jag blundar s tycker jag inte att closed eyes vision p denna drog r ngot spc, jag ser inga geometrier, inga likheter med psykedeliska. Jag ser ett silvrig vtska som flyter runt i synfltet.

Efter 2:30 timmar:
Testar resa mig upp frn sngen, woow, nu brjar ja fatta vad folk menar med att knna sig alkoholpverkade. Knner mig jvligt berusad/ bedvad bde i kroppen och skallen.

Efter 3 timmar:
Finns en del knslomssiga effekter, gr att associera med 5 (meo mipt slash bk-MDMA) men nd inte, det r svrt att jmfra. P psykedeliska brukar jag uppleva att tiden gr segt hr kan det vara bde och, ibland knns som tiden flyger fram utan att man fattar ngot, ibland gr segt.

Efter 3:30 min:
Ser ut som man svvar omkring i lgenheten, Knns som mitt rum r en tavla som jag gtt in p, allt ser ut som en Waking.Life aktigt vrld.

Efter 4:40 min:
Det r inte s svrt att fokusera, men nd fattar man ibland ingenting, man frsvinner i ngra sekunder sen kommer man tillbaka igen!
Saker och ting ser inte s klara ut, lite sm suddigt, kndes ven ibland som att mina gon var 2 skilda kameror.

Efter 5:30 timmar:
Testar kra tv spel nu. Hade hrt att det hade kommit ut en demo p nya god of war spelet. S jag testade ladda ner det.
Det var galet spel att kra p 3 HO PCP, Ngot upplevelse som r vrt att nmna som kndes lite ovanligt var att det kndes som att hela mitt rum gungade upp och ner nr kamera vinkeln p spelet ndrades. Sg ut som kamera vinkeln p spelet bestmde hur rummet jag satte i skulle vrida sig som en cube. Kndes som man kte bergdalbana. Ibland var jvligt svrt att se vad som hnde riktigt d man inte kunde koncentrera sig p avstnd seendet. Jag knde mig helt yr nr demot var slut. Det tryggade till Nausea.

Efter 6:40 timmar:
Finns inte s mycket att sga nu, det hnder inget nytt frutom det som redan nmnts. Allt repeterar sig som ett spiral fast i olika sekvenser. Jag frsker bara softa framfr datorn och lyssnar p lite skn musik.
Senast redigerad av friman1987 2013-03-11 kl. 22:46.
Citera
2013-03-11, 22:40
Medlem
friman1987s avatar
Landning:
Efter 8 timmar:
Brjade sakta lgga sig nu men inte helt. Tog ngon timme till tills allt var borta. Men ngonstans hr befinner sig avslutningen p trippen. S man trippar sammanlagt i 8-9 timmar.

Smn:
Sov hur bra som helst. Fanns en hel del klara drmmar som jag kunde minnas efter att jag vaknade, p morgonen knde man ett stort lttnad, det fanns mycket barndomsknslor som hade kommit upp till ytan, som jag hade glmt bort helt och hllet. Upplevde ngon form av antidepressiv effekt under dagen. Var glad hela nsta dag.

Efterglow:
Jag kunde knna av visa effekt dagar efter intaget, kan vara en form av kroppslig respons frn trippen. Allt var normalt och terstllt 2-3 dagar efter intaget.

Personliga sikter om filosofin bakom dissociativa:

P dissociativa blir jaget bortkopplade frn rummet, man undviker ta emot ny information frn yttre vrlden och lgger allt fokus p sig sjlv. Det kan knnas overkligt som ngon form av drm stadje. Allt r en projektion och referenser frn minnet, man dissocierar bort omgivningen och fokuserar p att bearbeta alltet inom sig sjlv.
Inre vrldsbilden frstrks, man ser sin egen fantasivrld man har byggt sedan tidigare mycket tydligare.
Dissociativa kan vara anvndbara om man frsker komma nrmare sitt undermedvetna utan att bli strd av yttre stimulans.
Man bearbetar saker och ting snarare n att frndra de. Det r som en form av dejting med sitt gamla jag men nd inte.
Sjlvklart kan upplevelsen vara skrmmande om man r oerfaren och inte vet vad man gett sig in p.
P psykedeliska tar man emot info hela tiden, jaget r oberoende av dtiden man r medveten om det undermedvetna och samtidigt stlls stor press p att man ska frndras eftersom man har inga referenser frn dtiden nr man r i nutiden. Som att slngas i ett stormigt hav, utan att ha lrt sig simma ska man frska ta sig ur igen. Det r stor fokus p nuet och man bombaderas av en hel del yttre stimuli/faktorer.
Psykedeliska kan ge en ny barndom. P dissociativa verkar det mer vara som att man terfrenas med sin egen barndom.

Kan man uppleva empati p dissociativa?
Jag upplevde ngon form av empati under trippens gng. liknande drag som p (5-meo-mipt), s jag stller mig sjlv frgan varfr? Finns det empati i dissociativa?
Jag har lst om NMDA modulator, exempelvist en piracetam derivata som heter pramiracetam. den ska gra s man r empatils, s det kan finnas empati som r relaterade till nmda receptorn, eftersom denna blockerar och inte aktiverar s borde man uppleva motsatt effekt, d.v.s. kad empati, troligen p de flesta dissociativa.

Olika intagnings stt:
Jag har testat att inta det p 2 stt, svlja och snusa. Jag fick starkast effekt nr jag snusade det. Se till att borsta tandkttet innan.
Det gr att inta det i vilken form som helst, gr skert till och med att rka det, som man brukade gra med PCP, dr doppade man cigget i PCP-vtskan och sedan efter att det hade torkats, rkte man det.
Senast redigerad av friman1987 2013-03-11 kl. 23:00.
Citera
2013-03-11, 22:41
Medlem
friman1987s avatar
EXTRA LSNING: (Lite grund kemi)

Kemiska strukturen hos Dissociativa:

Det som formar alla dissociativa molekyler r en (arylcyclohexylamines), detta r skelettet till byggnaden av en dissociativ molekyl.

lnken illustrerar arylcyclohexylamine skelettet, som r grunden till en dissociativ hallucinogen)

R str fr substituenter hos kvvet (N) som finns med i skelletet.
R2 och R4 str fr substituenter hos cyklohexan ringen(ringen i mitten).
Ar str fr Aryl substituent, Nedan skriver jag alla aryl grupper som kan frekomma:
Phenyl (vanligast)
Naphthyl:
Thienyl:
Indolyl:
Du kan stoppa vilken av de hr som helst dr det str Ar p skelettet.

Bland de enklaste molekyler som gr att pussla fram r ketamin molekyl:
Kvve (N) substituent: metyl.
Aryl (Ar) substituent: (phenyl + Klor(Cl))
Cyklohezan substituent (R2): keton
D fr vi ketamine. Ket str fr keton gruppen som sitter p R2

Om vi ska bygga PCP:
Kvve (N) substituent: piperidine.
Aryl (Ar) substituent: (Phenyl)
Cyklohezan substituent: inget alls.
D fr vi PCP.

Om vi ska bygga 3 HO PCP:

Kvve (N) substituent: piperdin.
Aryl (Ar) substituent: (Phenyl)
Cyklohexan substituent: OH-grupp. (Man kan ha OH grupper i olika positioner, 3 str fr vilken position OH sitter p)
D fr vi 3 HO PCP (3-HO-PCP = pcp molekyl dr OH sitter p 3dje positionen p cyklohexan ringen)

Substitution av OH och dess karaktristiska egenskaper:

Enda skillnaden mellan PCP och 3 ho pcp r att 3 ho pcp har en substituerad OH grupp p Cyklohexan. I 3 HO PCPets fall sitter OH p Cyklohexan. Man har frskt se skillnaderna p effekten hos en OH-substituerad pcp dr OH- antingen sitter antingen p cyklohexyl (cyklohexan) , eller fenyl eller piperidine't hos PCP molekylen.

Resultatet blev fljande:
Nr OH satte p Cyklohexyl minskades aktivitetet.
Nr OH satte p piperidin s skappades stor variation i affinitet fr morfin receptorn.
Nr OH satte p Phenylet det vill sga nr man hade 3-OH-PCP s fick man en betydande minskning av affiniteten fr muskarin receptorn. Vilket r en undantag i jmfrelse med de andra OH substituerade PCP derivater. 3 OH PCP affinitetet fr muskarinreceptorn var endast 2 gnger lgre n vad det r hos PCP, men dess affinitet fr morfin-receptorn visade sig vara 430 gnger hgre n sjlva PCP och endast en storleksordning lgre n morfin.

Man har ven testat ndra position p OH p phenylet och ville se vad som hnder, enbart 2 derivat visat producera freningar med potenta opioidanalgetikum tgrder.
1. 4 OH PCP
2. 3 OH PCP

Skillnader och likheter mellan PCP och 3-ho-pcp:
Man uppserverade att bde PCP och 3-OH-PCP orsakade en doseringsberoende hos bland annat rttor. 3-OH-pcp tillskillnad frn pcp visade sig ha en opiod antagonistisk effekt. 3 OH PCP visade en hg affinitet till morfin receptorer ven.

Kllor:

7-17-1981 (On the opioid nature of phencyclidine and its 3-hydroxy derivative.)
4-1-1982 (Chemical synthesis and molecular pharmacology of hydroxylated 1-(1-phenylcyclohexyl-piperidine derivatives.)
6-1-1984 (Interaction of two phencyclidine opiate-like derivatives with 3H-opioid binding sites.)
1-1-1986 (High and low affinity psychotomimetic opioid binding sites: characterization by a novel 3H-PCP-analog.)
4-14-1987 ([3H]PCP-3-OH and (+)[3H]SKF 10047 binding sites in rat brain membranes: evidence of multiplicity.)
1-1-1988 (Pharmacological specificity of some psychotomimetic and antipsychotic agents for the sigma and PCP binding sites.)
2-15-1988 (Regulation of the binding of sigma- and phencyclidine (PCP)-receptor ligands in rat brain membranes by guanine nucleotides and ions.)
1-1-1995 (Quantitative autoradiographic localization of [3H]3-OH-PCP (1-(1(3-hydroxyphenyl)cyclohexyl)piperidine) binding sites in rat brain.)
8-29-1996 (Autoradiographic study on the pharmacological characteristics of [3H]3-OH-PCP binding sites in rat brain.)
Senast redigerad av friman1987 2013-03-11 kl. 23:29.
Citera
2013-03-11, 22:42
Medlem
friman1987s avatar
Det finns mycket mera att sga om denna substans men jag vljer att avsluta det hr.
Citera
2013-03-11, 22:54
Medlem
PenisJuices avatar
Jvligt ingende och intressant rapport. Kudos!
Citera
2013-03-11, 23:14
Medlem
nice.
ta det lugnt gubben.
Citera
2013-03-11, 23:24
Medlem
korvmackan100s avatar
Bra rapport, kul med kemin!
Tack fr att lagt tid p att utbilda oss flasbackare!
Citera
2013-03-11, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av friman1987
Landning:
Efter 8 timmar:
Brjade sakta lgga sig nu men inte helt. Tog ngon timme till tills allt var borta. Men ngonstans hr befinner sig avslutningen p trippen. S man trippar sammanlagt i 8-9 timmar.

Smn:
Sov hur bra som helst. Fanns en hel del klara drmmar som jag kunde minnas efter att jag vaknade, p morgonen knde man ett stort lttnad, det fanns mycket barndomsknslor som hade kommit upp till ytan, som jag hade glmt bort helt och hllet. Upplevde ngon form av antidepressiv effekt under dagen. Var glad hela nsta dag.

Efterglow:
Jag kunde knna av visa effekt dagar efter intaget, kan vara en form av kroppslig respons frn trippen. Allt var normalt och terstllt 2-3 dagar efter intaget.

Personliga sikter om filosofin bakom dissociativa:

P dissociativa blir jaget bortkopplade frn rummet, man undviker ta emot ny information frn yttre vrlden och lgger allt fokus p sig sjlv. Det kan knnas overkligt som ngon form av drm stadje. Allt r en projektion och referenser frn minnet, man dissocierar bort omgivningen och fokuserar p att bearbeta alltet inom sig sjlv.
Inre vrldsbilden frstrks, man ser sin egen fantasivrld man har byggt sedan tidigare mycket tydligare.
Dissociativa kan vara anvndbara om man frsker komma nrmare sitt undermedvetna utan att bli strd av yttre stimulans.
Man bearbetar saker och ting snarare n att frndra de. Det r som en form av dejting med sitt gamla jag men nd inte.
Sjlvklart kan upplevelsen vara skrmmande om man r oerfaren och inte vet vad man gett sig in p.
P psykedeliska tar man emot info hela tiden, jaget r oberoende av dtiden man r medveten om det undermedvetna och samtidigt stlls stor press p att man ska frndras eftersom man har inga referenser frn dtiden nr man r i nutiden. Som att slngas i ett stormigt hav, utan att ha lrt sig simma ska man frska ta sig ur igen. Det r stor fokus p nuet och man bombaderas av en hel del yttre stimuli/faktorer.
Psykedeliska kan ge en ny barndom. P dissociativa verkar det mer vara som att man terfrenas med sin egen barndom.

Kan man uppleva empati p dissociativa?
Jag upplevde ngon form av empati under trippens gng. liknande drag som p (5-meo-mipt), s jag stller mig sjlv frgan varfr? Finns det empati i dissociativa?
Jag har lst om NMDA modulator, exempelvist en piracetam derivata som heter pramiracetam. den ska gra s man r empatils, s det kan finnas empati som r relaterade till nmda receptorn, eftersom denna blockerar och inte aktiverar s borde man uppleva motsatt effekt, d.v.s. kad empati, troligen p de flesta dissociativa.

Olika intagnings stt:
Jag har testat att inta det p 2 stt, svlja och snusa. Jag fick starkast effekt nr jag snusade det. Se till att borsta tandkttet innan.
Det gr att inta det i vilken form som helst, gr skert till och med att rka det, som man brukade gra med PCP, dr doppade man cigget i PCP-vtskan och sedan efter att det hade torkats, rkte man det.
Vilken vacker formulering p "personliga sikter och filosofi"!
Citera
2013-03-12, 00:15
Medlem
LightClouds avatar
Fan vad jag rdiggar dig! Du r min nya idol p Flashback.

Klockren rapport fr vrigt. Helt klart full pott!
Citera
2013-03-12, 00:15
Medlem
friman1987s avatar
Tack sjlva
Citera
2013-03-12, 08:37
Medlem
narutos avatar
Sweet, det verkar ju vara en vrdig ersttare av MXE, right?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in