Japp, idag körde man för första gången personbil, hade nojjat och varit jävligt skrämd för det här under en riktigt lång tid med att börja köra bil, har inte varit särskilt intresserad, men när man väl körde första gången var det ju riktigt skoj

Körde ca 1 tim och 30 min på olika parkeringar till att börja med, två kärringstopp första kvarten men sen flöt det på riktigt bra och jag kom in i det och nu vill man bara köra mer
Minns ni första gången ni övningskörde? Berätta gärna
Vem körde ni med? Släkting? Morsan/Farsan?
Hur gick det? Blev det några kärringstopp att inviga första turen med?
Upplevde ni det som roligt och intressant första gången?
Förra veckan var jag bortrest med mamma och brorsan till min mormor i uppsala, brorsan har haft körkort i ca fyra år. Då vi var ute och körde hamna vi bakom en kille som övningskörde med sin pappa, stod vid ett trafikljus, så när det blev grönt och han skulle iväg fick han kärringstopp två gånger, det var massa bilar bakom, tyckte så synd om killen och börja känna mig rädd samtidigt som jag visste att jag och pappa hade bestämmt att köra igång nästa vecka

Men det är sånt man få ta i början, när syrran började köra så fick hon kärringstopp hela åtta gånger vid samma trafikljus och farsan såg ut som en rödglödgad ilsken tomat och jag satt helt stumm i baksätet.
Det är väll det här med att få kärringstopp ute bland massa bilar som jag är lite rädd för, men det får man ta i början och nu ska det inte bli några fler