Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-05-14, 16:19
Medlem
284366s avatar
De kanske helt enkelt tycker det är oanständigt att flasha för mycket hud?

Måste nog erkänna att jag är glad att de pälsar på sig oavsett väder. Vem vill se ett russin i hotpants?
Citera
2006-05-14, 18:01
Medlem
Permafrosts avatar
Brukar inte pensionärer snatta en del? De behöver ju mycket utrymme och fickor när de snattar så mycket kläder är essentiellt i deras aktiviteter...
Citera
2006-05-14, 22:23
Medlem
hEikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permafrost
Brukar inte pensionärer snatta en del? De behöver ju mycket utrymme och fickor när de snattar så mycket kläder är essentiellt i deras aktiviteter...
Dagens bästa!!

Citat:
Ursprungligen postat av belzebubb
En annan sak är att folk som är över 60-65 eller nåt är uppvuxna på en tid då det var ofint för vuxna att gå omkring lättklädda på allmän plats. De handlar alltså åtminstone delvis om uppfostran. Kavaj, långbyxor och hatt skulle alla män ha på sig alltid på allmän plats, även mitt i sommaren. Alltså på typ 30-40 talet, kanske även 50-talet och en bit in på 60-talet. På den tiden var det mest bara barn som fick gå i shorts och sånt. Och kvinnor skulle väl gå i kjolar/klänningar av längre modell.

Och en annan sak, är man gammal så är man ofta mycket känsligare för sol. Dels blir huden känsligare men man man får även lättare t.ex solsting. Många gamla dör faktiskt av solens hetta.
Så är det faktiskt, min far jobbar som kyrkvaktmästare (läs dögrävare) och antalet begravningar ökar avsevärt framåt försommaren och under sommaren. Helt galet! Ibland kan det vara 3-4 begravningar i veckan och detta är en kyrkogård på landet.
Citera
2006-05-14, 22:33
Medlem
"De kanske helt enkelt tycker det är oanständigt att flasha för mycket hud?

Måste nog erkänna att jag är glad att de pälsar på sig oavsett väder. Vem vill se ett russin i hotpants?"

Kan hålla med till 100%.
Tacka fan för att dom skyler sig!

Men fortfarande... det är ganska intressant, varför går dom runt i värmeböljan med panik-mycket kläder på sig?
Det verkar ju inte nådigt.. Nog för att jag gillar att dom skyler sig, men det verkar ganska varmt.

Tror på det där med demensen, att man blir mer loco på äldre dar är ganska uppenbart. Sverige är trotts allt ett kallt land, och här Brukar det vara kallt.

Go with the flow-
Citera
2006-05-14, 22:35
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permafrost
Du vet inte vad du snackar om. Den gruppen du pratar om växte upp med begreppet hederlighet, som ibland bankades in i huvet på dom. Om nån senil kärring stoppar en falukorv i kappfickan så får väl det ses som undantag.

Snattarbenägna grupper anses finnas bland blatteungdomar och zigenare. Och troligen bland ouppfostrade slynglar i största allmänhet.
Citera
2006-05-15, 00:58
Medlem
fikontramparens avatar
En teori är att varje überpåpälsad pensionär under de enorma jackorna har sådana där kyldräkter som lag-maskotar måste bära då det brukar bli rätt varmt under dylika. Detta enbart för två syften:
1. Att förvirra oss och få oss att tro att de är helt Unga-Bunga i skallen.
2. Att få någon att starta en tråd på flashback, så förmodligen sitter för tillfället ett flertal lastgamla kärringar och gapflabbar över sin seger.

mer seriöst och dessutom on topic:
ja detta stämmer faktiskt på min mormor också. , frågan är hur vår generation kommer att se ut då det ej ännu är fastslaget om det är p.g.a seder och uppfostran eller det fysiska tillståndet....
Citera
2006-05-15, 01:43
Medlem
mpees avatar
Vet att min mormor skäms för åderbråck och andra mindre ståtliga defekter. Så när hon är ute och pillar i sin lilla tädgård och sånt har hon ofta shorts och linne. Men så fort hon ger sig ut bland folk åker långbyxorna och långtröjan på.
Tänk om flera fetton tänkte lika mycket på sina medmänniskor som min kära mormor.
Citera
2006-05-15, 01:50
Medlem
dirtydroolers avatar
Gamlingarna går upp tidigt som fan när vanligt folk sover. Eftersom det är kallt vid denna tidpunkt så tar de på sig ordentligt med kläder. Anledningen till att de sedan inte tar av sig några plagg när det börjar bli varmt är helt enkelt att de är gamla och stela. Det är inte så lätt att kränga av sig långbyxorna och eftersom det snart blir kväll och kallt igen så får de sitta på istället.

Taskig blodcirkulation, ful kropp och stillasittande liv kan spela en liten roll också.
Citera
2006-05-15, 12:07
Medlem
d0lfs avatar
Äldre människor är helt enkelt mer förberedda! Föreställ dig följande scenario, hela släkten är ute en sommardag de yngre är sommarklädda men de äldre är i sedvanlig ordning klädda för att överleva ryska vinterkriget. Mitt på dagen händer det, den totala väderomställningen är ett faktum; solen försvinner och temperaturen sjunker 40gradet. Nu är ni helt enkelt körda… nu finns det inte en människa under 75 kvar och hela Sverige blir en kafferepsfestival. Wienerlängder och kaffe med en sockerhalt på över 50% flödar, iaf tills nästa månad då pensionen slutar att komma och alla självdör. En välkänd konspiration, vänd aldrig ryggen åt de äldre generationerna.. de kanske ser roliga ut men de är bra jävla listiga.

En annan grej som är bra skrämmande är att detta inte är ett lokalt fenomen. Jag var för ett år sedan under julhelgen nere i södra Spanien under julhelgen, det var varmt och skönt och jag hade inte en tanke på att sätta på mig tjocktröja. Dock gick alla spanska familjer runt i full vintermundering = tjockjackor och mössor, fastän det var badväder… det var helt jäkla sjukt.
Citera
2006-05-15, 20:39
Medlem
Kebabnisses avatar
Hade ett gäng pensionärer på bussen för ett tag sedan.
Hade jävligt bråttom och så kommer dem. Hon tar upp hela plånkan och drar upp ett kort åt gången och frågar chaffis om det är rätt kort. Efter 5-6 kort hittar hon det rätta.

Det värsta var att hon skulle kommentera varje fel kort
- Oh men kära nån, fel kort
- Nehe, inte det heller
etc...

Höll på att smälla helt. Jag ville bara skrika åt kärringjävlen att ha kortet upp innan hon går på bussen och sätta sig fort som fan.
Citera
2006-05-15, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabnisse
Hade ett gäng pensionärer på bussen för ett tag sedan.
Hade jävligt bråttom och så kommer dem. Hon tar upp hela plånkan och drar upp ett kort åt gången och frågar chaffis om det är rätt kort. Efter 5-6 kort hittar hon det rätta.

Det värsta var att hon skulle kommentera varje fel kort
- Oh men kära nån, fel kort
- Nehe, inte det heller
etc...

Höll på att smälla helt. Jag ville bara skrika åt kärringjävlen att ha kortet upp innan hon går på bussen och sätta sig fort som fan.

Hmm, det där har man ju varit med om ett antal gånger. Jobbade som butiksbiträde förut en sväng, då kunde man ha världens kö och så kommer det ett russin. Antingen har dom glömt något, eller också är något fel. Om inte annat står dom jävlarna och kacklar om allt och inget helt utan tanke på att det står 50 personer bakom dom som också vill ha betjäning.

Pensionärer.
Citera
2006-05-16, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Du vet inte vad du snackar om. Den gruppen du pratar om växte upp med begreppet hederlighet, som ibland bankades in i huvet på dom. Om nån senil kärring stoppar en falukorv i kappfickan så får väl det ses som undantag.

Snattarbenägna grupper anses finnas bland blatteungdomar och zigenare. Och troligen bland ouppfostrade slynglar i största allmänhet.

Ahhh, å där kom den ja. Glömde du humorn i MUFlokalen eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in