Hade turen nog att flytta med ett bra jobb där det ekonomiska inte direkt var något jag behövde oroa mig över, dock är det massa andra svårigheten med att flytta hemifrån som va mycket mer betydelsefulla för mig.
Det är en väldans massa ansvar och saker att ta hand om som man aldrig tidigare riktigt tänkt på, för det första måste man ta hand om hemmet, det ska handlas varor, lagas mat, tvättas, diskas och städas. Sen är det massa administrativa saker som ska tas hand om, man har en bil som ska betalas skatt på, den ska registreras och allt pappersarbete ska vara i ordning, detta blir extra komplicerat när man flyttar till ett annat land som i mitt fall, när alla papper från myndigheter kommer på ett främmande språk, sen är det räkningar som har med hemmet och göra. Sen mitt i allt detta ska man även skaffa sig en ny umgängeskrets i detta nya land.
Det var en mycket större omställning att bli vuxen än jag tidigare föreställde mig när jag fortfarande bodde med mamma o pappa, men i slutänden så när man fått ordning på sitt liv så kändes det otroligt bra, det är ett stort steg att ta.
Sen har jag inte riktigt tid att åka hem o hälsa på lika ofta som någon som kanske flyttar inom samma stad, men när man väl hälsar på är det skönt att bara sätta sig ner i fåtöljen, och vänta på favoriträtten man hade sen barndomen samtidigt som man dricker en bira och mamma lagar mat