Såg att Sandra blev utnämnd till Floras favoritbloggare. Håller med. Hon är ofta finurlig och underfundig på ett väldigt tilltalande sätt. (Oftare än andra bloggare iaf…).
Citat:
Ursprungligen postat av
KCutrone
Men om Björn är kvar i rummet finns det ju inga fläckar på soffan att oroa sig för?
Nej, men, eller hur! Tolkar det 100% att han faktiskt lämnades ensam.
Sen tror jag verkligen inte det är pga nonchalans utan snarare okunskap.
Citat:
Ursprungligen postat av
bigpink
Hon har ju skrivit tidigare att han inte sitter och äter frukost som S & B gör utan går runt och äter en klämmis i farten typ. Så tänker det är så han gör även med smörgåsen. Tycker mig senast sett att han fortfarande har sånt där spädbarnsinlägg i sin matstol vilket hade känt farligt om han reste sig och ramlade ur om han satt där själv. Så tror mer att han går runt som hon skrivit tidigare och inte sitter.
Yes!
Citat:
Ursprungligen postat av
mindiz
Tack för att du uppmärksammar detta! Så jävla viktigt och det är inte mom-shaming. /sjuksköterska
Tack för stödet, uppskattar det verkligen!
Blev faktiskt förbluffad över hur mycket hat (eller ja, kändes som så, även om jag fattar att troligen ingen av dem som skrev kände så…) det bemöttes av. Och ja, jag ÄR helt oförstående till hur man inte kan skilja mellan reella risker för ett barn och moralfrågor som ”småbarnsmammor i 40-årsåldern kan inte ha kortkort kjol”.
För att citera en kompis:
”Vill inte ha ett samhälle där barn dör i idiotiska onödiga olyckor för att folk inte vågar säga till av rädsla att skamma någon.”
Också obegripligt hur folk tyckte att man inte ska öka ångesten hos föräldrar och att varje förälder själv måste lägga ribban för hur mkt säkerhet de pallar … Eh…
Ja, det kan man ju tycka om det gäller typ att sätta på barnet hjälm vid promenader, kanske inte att övervaka vid riktiga risker.
Citat:
Ursprungligen postat av
ryssfemm
Tänkte också på detta när jag läste inlägget. Jag hade aldrig lämnat min unge ätandes själv i den åldern pga risken, och även nu (6 år gammal) vill jag ha koll när hon käkar. (Jag är dock inte lika nojig nu när det gäller ”mjuk” mat, men absolut när det gäller godis och hård frukt exvis, eller apelsinklyftor/vindruvor fyfan.) Framför allt har jag absolut inte vant henne vid att det är okej att gå/springa och äta samtidigt.
Jag brukar också tycka att det ibland är väl mycket mom-shameing, misstolkande etc i kommentarsfältet, men för ovanlighetens skull tycker jag att ”Sandras försvarare” är väl snabba på tangentbordet. Många har ju helt missförstått syftet med dina kommentarer. Hoppas att iaf någon fick sig en tankeställare.
Hemskt med ditt brorsbarn, jag beklagar verkligen sorgen ❤️
Tack! Ja, inget man vill att någon nånsin ska behöva uppleva.
Ja, jag drog mig lite för att skriva först, men sen tänkte jag just så, förhoppningsvis får Sandra, om nu Didrik lämnas obevakad när han äter, och eventuella läsare som gör samma, en tankeställare.
(Sen är inte vuxen i rummen garant för att det ska gå bra, hos oss var det tre vuxna närvarande, och det gick ändå inte. Men om ingen uppmärksammar snabbt går det garanterat inte.)
Ja, hårda saker lär vara värst (och korv, tydligen! svampig, svällande konsistens som kan kila in sig mellan ”strukturerna”, vad det nu heter, i luftstrupen och fastna. Ska alltid skäras i små, ojämna bitar och inte ”slantar”.).
Vågar faktiskt inte gå tillbaks och läsa kommentarerna efter min senast skrivna (vet ej om den ens publicerades men I guess), så jobbigt att mötas av så många arga människor som skriver i versaler och se hur många likes de får. Men som sagt var: får en enda förälder, som lämnat småbarn ensamma vid maten, en tankeställare är det ju värt det.
Detta om detta!