• 1
  • 2
2013-03-02, 15:11
Medlem
Jag undrar, hur ofta denna sajt uppdateras - t. ex. när någon avlidit, eller av andra skäl inte längre återfinns som folkbokförd i Sverige. Någon som vet?
Citera
2013-03-02, 15:25
Medlem
SingleStars avatar
Varje vardag uppfattar jag det som. En som avlider verkar vara försvunnen inom ca en vecka.
Citera
2013-03-02, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Varje vardag uppfattar jag det som. En som avlider verkar vara försvunnen inom ca en vecka.

Har du någon källa på det? Själv känt någon, som tagits bort från sajten? Jag har själv sett, att avlidna tas bort från sajten - men hur snabbt det sker, vet jag inte.
Citera
2013-03-02, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quality1939
Har du någon källa på det? Själv känt någon, som tagits bort från sajten? Jag har själv sett, att avlidna tas bort från sajten - men hur snabbt det sker, vet jag inte.
När William Petzäll dog kollade jag birthday.se hela tiden för att kolla hur lång tid det tog. Tror det tog ungefär en vecka.
Senast redigerad av Exxt133 2013-03-02 kl. 18:00.
Citera
2013-03-02, 18:07
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quality1939

Även Exxt133 har gjort samma observationer som jag själv har gjort som du kan läsa. Jag har checkat av en hel del folk som dött enligt trådar i aktuella brott. Det är bara lördag och söndag jag inte har sett någon förändring från förgående dag.
Citera
2013-03-03, 15:28
Medlem
OK, tack för info!
Citera
2013-06-05, 17:51
Medlem
Jag vill ta bort mig från den här sajten. Det är alltså sjukt viktigt att jag kan ta bort mig härifrån Hur gör man?
Citera
2013-06-07, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cometmain
Jag vill ta bort mig från den här sajten. Det är alltså sjukt viktigt att jag kan ta bort mig härifrån Hur gör man?

Jadu, ger inte tråden redan ett ganska bra exempel på hur?
Citera
2013-06-07, 02:17
Medlem
CommonKnowledges avatar
http://www.datainspektionen.se/frago...erna-tas-bort/
Citat:
Fråga:
Uppgifter om mig, som exempelvis min adress, är sökbara på Eniro, Hitta.se och Birthday.se. Kan jag kräva att uppgifterna tas bort?

Svar:
Eniro, Hitta.se och Birthday.se är så kallade katalogsajter. Om du inte vill att katalogsajterna ska publicera dina personuppgifter rekommenderar vi dig att vända dig direkt till sajten och påtala detta. Men om den som ansvarar för sajten vägrar är möjligheten att få bort uppgifterna tyvärr liten.

Sajterna har nämligen ett så kallat utgivningsbevis och då skyddas informationen på webbplatserna av reglerna i yttrandefrihetsgrundlagen. Datainspektionen får inte ha synpunkter på innehållet på webbplatser med utgivningsbevis eftersom personuppgiftslagen inte gäller.

Personuppgifter, exempelvis namn, ålder, födelsedagar, adresser och telefonnummer, som publiceras på katalogsajter hämtas vanligtvis från teleoperatörer eller kreditupplysningsföretag. Vill du inte att dina uppgifter ska lämnas ut ska du kontakta din teleoperatör och begära att få vad som kallas "hemligt nummer". Då får teleoperatören inte lämna ut några uppgifter beträffande dig. Men detta hindrar inte sajterna från att inhämta personuppgifter ifrån exempelvis kreditupplysningsföretag eller andra aktörer som har utgivningsbevis.

Gissa vad jag googlade? Testa det nasta gang. Jattecool hemsida!
Citera
2014-05-22, 12:04
Medlem
jesper2013s avatar
Vet någon vad skaparen av birthday heter eller har hans adress?
Citera
2014-10-14, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesper2013
Vet någon vad skaparen av birthday heter eller har hans adress?

Patric Örner - Tullgatan 24 lgh 1004 - Enköping (1966-03-16)

Tullgatan 24 lgh 1004 - Enköping

Ebba 18
Lucas 22
Annika 49
Citera
2015-06-24, 10:42
Medlem
Jag har en helt annan fråga angående Birthday: vid vilken ålder hamnar man där? Har konstaterat att yngre barn inte finns med men när kommer man med? Har två yngre släktingar (bröder) där den äldste strax 19 finns med men lillebror, snart 16, inte. Lillebror påstår att kompisar till honom som inte heller är fyllda 16 finns med................ Nån som vet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in