Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-06-24, 14:47
  #13
Medlem
hazzos avatar
När du ha fyllt 16 år så är du sökbar.

Citat:
Ursprungligen postat av nena2000
Jag har en helt annan fråga angående Birthday: vid vilken ålder hamnar man där? Har konstaterat att yngre barn inte finns med men när kommer man med? Har två yngre släktingar (bröder) där den äldste strax 19 finns med men lillebror, snart 16, inte. Lillebror påstår att kompisar till honom som inte heller är fyllda 16 finns med................ Nån som vet?
Citera
2016-01-03, 10:57
  #14
Medlem
Ny grej?

"Få 35 % fler träffar genom att bli medlem och logga in"

Vad är detta för trams? Antingen är man väl en sajt som kräver inloggning eller så är man en sajt som inte kräver inloggning? Speciellt när det är en sajt som är av registerkaraktär och inte någon form av "underhållning".
Alltså, visst. Det kostar inget att registrera sig vad jag förstår. Men det är nästan aldrig den ofta försumbara kostnaden för "registrering" som håller mig borta från att registrera mig på diverse sajter. Utan själva registrerandet i sig, och i ännu högre utsträckning, graden av "nyhetsbrev" och andra utskick som varje registrering medför. Man kan väl för f-n inte heller skapa en ny tillfällig e-post för varenda skitsajt man ska registrera sig på, för att hålla flödet av "erbjudanden" i inkorgen på en hanterbar nivå?...
Citera
2016-01-04, 14:11
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Ny grej?

"Få 35 % fler träffar genom att bli medlem och logga in"

Vad är detta för trams? Antingen är man väl en sajt som kräver inloggning eller så är man en sajt som inte kräver inloggning? Speciellt när det är en sajt som är av registerkaraktär och inte någon form av "underhållning".
Alltså, visst. Det kostar inget att registrera sig vad jag förstår. Men det är nästan aldrig den ofta försumbara kostnaden för "registrering" som håller mig borta från att registrera mig på diverse sajter. Utan själva registrerandet i sig, och i ännu högre utsträckning, graden av "nyhetsbrev" och andra utskick som varje registrering medför. Man kan väl för f-n inte heller skapa en ny tillfällig e-post för varenda skitsajt man ska registrera sig på, för att hålla flödet av "erbjudanden" i inkorgen på en hanterbar nivå?...

Varför ska du ha en ny tillfällig mejladress för varje sajt för? Själv har jag en spamadress, typ strunt@hotmail.com som bara används för diverse mambojambo-registreringar på nätet.
Citera
2016-01-04, 19:02
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Ny grej?

"Få 35 % fler träffar genom att bli medlem och logga in"

Vad är detta för trams? Antingen är man väl en sajt som kräver inloggning eller så är man en sajt som inte kräver inloggning? Speciellt när det är en sajt som är av registerkaraktär och inte någon form av "underhållning".
Alltså, visst. Det kostar inget att registrera sig vad jag förstår. Men det är nästan aldrig den ofta försumbara kostnaden för "registrering" som håller mig borta från att registrera mig på diverse sajter. Utan själva registrerandet i sig, och i ännu högre utsträckning, graden av "nyhetsbrev" och andra utskick som varje registrering medför. Man kan väl för f-n inte heller skapa en ny tillfällig e-post för varenda skitsajt man ska registrera sig på, för att hålla flödet av "erbjudanden" i inkorgen på en hanterbar nivå?...

Det är det 10 minute mail finns för: https://10minutemail.com/10MinuteMail/index.html
Citera
2016-01-04, 22:57
  #17
Medlem
hazzos avatar
När du är medlem kan du öka filtreringen geografiskt. Dvs bättre träffbild.

Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Ny grej?

"Få 35 % fler träffar genom att bli medlem och logga in"

Vad är detta för trams? Antingen är man väl en sajt som kräver inloggning eller så är man en sajt som inte kräver inloggning? Speciellt när det är en sajt som är av registerkaraktär och inte någon form av "underhållning".
Alltså, visst. Det kostar inget att registrera sig vad jag förstår. Men det är nästan aldrig den ofta försumbara kostnaden för "registrering" som håller mig borta från att registrera mig på diverse sajter. Utan själva registrerandet i sig, och i ännu högre utsträckning, graden av "nyhetsbrev" och andra utskick som varje registrering medför. Man kan väl för f-n inte heller skapa en ny tillfällig e-post för varenda skitsajt man ska registrera sig på, för att hålla flödet av "erbjudanden" i inkorgen på en hanterbar nivå?...
Citera
2016-01-24, 22:10
  #18
Medlem
På Birthday.se kan man bl.a. se länken: "På samma adress" och normalt få uppgift om övriga personer boende i fastigheten/på adressen. Men ser nu att ibland listas inte alla, utan det för vissa personer står det: "För att se den här personen behöver du bli medlem(gratis) och logga in".

Vad beror detta på, och varför listas inte dessa personer utan inloggning...??? Och, OM man loggar in, kommer det då en personuppgift, eller bara nåt om att uppgift inte finns/lämnas ut?
Mycket märkligt tycker jag. Är ej "medlem" och har ej lust bli det, speciellt innan man vet vad detta konstiga går ut på/beror på.
Tacksam för svar fr nån som kanske vet?
Citera
2016-01-24, 22:17
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ocean1
På Birthday.se kan man bl.a. se länken: "På samma adress" och normalt få uppgift om övriga personer boende i fastigheten/på adressen. Men ser nu att ibland listas inte alla, utan det för vissa personer står det: "För att se den här personen behöver du bli medlem(gratis) och logga in".

Vad beror detta på, och varför listas inte dessa personer utan inloggning...??? Och, OM man loggar in, kommer det då en personuppgift, eller bara nåt om att uppgift inte finns/lämnas ut?
Mycket märkligt tycker jag. Är ej "medlem" och har ej lust bli det, speciellt innan man vet vad detta konstiga går ut på/beror på.
Tacksam för svar fr nån som kanske vet?

Av den enkla anledningen att dom vill att fler ska registrera sig, duh? Hur svårt är det att registrera sig? Det är gratis.
Citera
2016-05-03, 00:10
  #20
Medlem
Gratis, visst, och visst har jag en spam-mejl. Men de kräver också personnummer, och då jag testade med genererade sådana blev det direkt genomskådat av deras system.
Citera
2016-07-06, 07:18
  #21
Medlem
christerys avatar
Nu gick det inte alls utan att regga mig, och dom vet ju vad jag heter så fejkat pnr funkade ju inte.
Sen får dom spamma min e-mail bäst dom vill, körde med 10minutemail.com som någon tipsade om ovanför.
Citera
2016-07-17, 15:32
  #22
Medlem
Sqeptisks avatar
Så dom vill veta ens personnummer för att man skall kunna använda deras tjänster numera?

Smidigt för dom att kunna använda ett personnummer att hänga upp all lagrad sökstatistik på de som är korkade nog att lämna sina personuppgifter.

Tur att det finns andra leverantörer av samma tjänster. Sen kan birthday.se fortsätta att minska sina reklamintäckter i takt med minskat antal besök. Ytterligare exempel på ett it-företag som skjutit sig i foten?
Citera
2019-06-20, 19:12
  #23
Medlem
Jordgubbes avatar
Visst var väl Norge inkluderat tills nyligen i Birthday - nån som vet hur nu istället hitta födelsedagar där?
Citera
2019-06-23, 20:34
  #24
Medlem
Skattebrotts avatar
Det är staten som offentliggör informationen. Birthday.se publicerar den bara. Du kan ringa Skatteverkets servicetelefon på 0771-567 567 och få samma information. De svarar även angående ev namnbyten etc.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback