Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-02-27, 18:50
  #1
Medlem
forren1s avatar
Tja, ska börja med trading och undrar vilken den bästa hemsidan är att handla derivatinstrument på? Har kollat på nordnet och avanza men jag vill shorta olika amerikanska aktier och tycker det inte finns så många att välja mellan. Kan man göra det på en amerikansk hemsidan eller blir det jobbigt med skatter och sådant? Eller finns det en bra svensk hemsida till det här?
Citera
2013-02-27, 18:53
  #2
Medlem
Phillemans avatar
Hur mycket kapital har du?
Citera
2013-02-27, 21:42
  #3
Medlem
forren1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philleman
Hur mycket kapital har du?

Ska börja testa nu så kanske börjar med bara 10000 kronor.
Citera
2013-02-28, 18:09
  #4
Medlem
forren1s avatar
Någon som har ett tips?
Citera
2013-02-28, 18:24
  #5
Medlem
Triremers avatar
Jag har testat CMC Markets som är rätt bra.

Tänk på att det innebär stor risk att handla med CFD:er. Hävstången kan göra så att du förlorar mycket pengar väldigt fort.
__________________
Senast redigerad av Triremer 2013-02-28 kl. 18:26.
Citera
2013-02-28, 21:36
  #6
Medlem
forren1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Jag har testat CMC Markets som är rätt bra.

Tänk på att det innebär stor risk att handla med CFD:er. Hävstången kan göra så att du förlorar mycket pengar väldigt fort.

okej, tack! Aaa det kan man men man kan tjäna mycket pengar också :P
Citera
2013-02-28, 22:46
  #7
Medlem
forren1s avatar
Nu har jag två som verkar väldigt bra! CMC markets och Plus500. Har några av er erfarenhet av dessa? Är båda bra och går att lita på?
Citera
2013-02-28, 23:46
  #8
Medlem
Phillemans avatar
Jag skulle inte lita på ett företag som annonserar via PM på flashback *host* plus500, plus (no pun intended) så är dem dyrare än min nuvarande mäklare
Citera
2013-03-01, 00:07
  #9
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forren1
Någon som har ett tips?
Ett tips är att inte hålla på med derivathandel om du inte förstår teorin/matematiken bakom det. Det hade nog varit bättre att hålla sig till enklare och mindre riskfulla investeringsmöjligheter.
Citera
2013-03-01, 09:59
  #10
Medlem
forren1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philleman
Jag skulle inte lita på ett företag som annonserar via PM på flashback *host* plus500, plus (no pun intended) så är dem dyrare än min nuvarande mäklare

Vad använder du för mäklare? Dom här tar ju inget courtage vilket är bra för mig som ska börja med små summor.
Citera
2013-03-01, 14:44
  #11
Medlem
Phillemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forren1
Vad använder du för mäklare? Dom här tar ju inget courtage vilket är bra för mig som ska börja med små summor.
Dem har en spread på 3 punkter (0,25%) på OMX, det är fan inte acceptabelt och helt sinnessjukt, 3 punkter på DAX vilket också är absurt

Vet att ni läser här jävla pajasar, hur fan tänker ni?
Citera
2013-03-01, 18:12
  #12
Medlem
forren1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philleman
Dem har en spread på 3 punkter (0,25%) på OMX, det är fan inte acceptabelt och helt sinnessjukt, 3 punkter på DAX vilket också är absurt

Vet att ni läser här jävla pajasar, hur fan tänker ni?

Det är lite mycket asså... Vet du vad dom har för spread på amerikanska aktier? Men vart skulle du rekommendera mig att köra da?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback