2013-02-24, 17:50
Medlem
4-1-Ks avatar
Halloj, jag och min kompis avnjöt en spliff på min balkong, då idioten råkar vifta iväg sin jolle och skiten ramlar ner på balkongen under. Vi har testat ringt på för att säga att vi hade fest och att det har ramlat ner lite cigg på deras balkong (Nu har vi kastat ner några cigg på balkongen för att hoppas att efterlika en fest.) och att vi skulle städa upp, men det var ingen hemma.
Att peta med någonting långt är uteslutet, vi har försökt.

Tips på vad fan jag gör? Ingen hemma i lägenheten än så länge, och jag har ca 2h på mig att få bort den då min pappa kommer hem kl 8.
Citera
2013-02-24, 17:53
Medlem
TraeHitlers avatar
Hur ska vi kunna komma fram till några smarta planer, när du inte ens berättar vilken våning balkongen ligger på?
Citera
2013-02-24, 17:55
Medlem
4-1-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraeHitler
Hur ska vi kunna komma fram till några smarta planer, när du inte ens berättar vilken våning balkongen ligger på?
Deras balkong ligger på ca 2-3m över marken, min ca 5
Citera
2013-02-24, 17:55
Medlem
dallks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-1-K
Halloj, jag och min kompis avnjöt en spliff på min balkong, då idioten råkar vifta iväg sin jolle och skiten ramlar ner på balkongen under. Vi har testat ringt på för att säga att vi hade fest och att det har ramlat ner lite cigg på deras balkong (Nu har vi kastat ner några cigg på balkongen för att hoppas att efterlika en fest.) och att vi skulle städa upp, men det var ingen hemma.
Att peta med någonting långt är uteslutet, vi har försökt.

Tips på vad fan jag gör? Ingen hemma i lägenheten än så länge, och jag har ca 2h på mig att få bort den då min pappa kommer hem kl 8.

Hahahaha... slängde ni tända eller otända cigg?
Citera
2013-02-24, 17:56
Medlem
Kinman.s avatar
För långt för att klättra ner?
Annars kan det väl inte va så jävla långt mellan balkongerna så ni kan snickra ihop något och peta ner skiten med.
Citera
2013-02-24, 17:57
Medlem
HugSeals avatar
2-3 m över marken bör ju två personer kunna ta sig upp på. Hitta en stege, eller ring in en kompis till
Citera
2013-02-24, 17:57
Medlem
TraeHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-1-K
Deras balkong ligger på ca 2-3m över marken, min ca 5

Stege, klättra opp, sno den och sen ner igen.

Det ser säkert jävligt lusigt ut om någon ser, men det är ju bara att ta med sig något ner som du sedan hävdar att du tappat och nu hämtat. Med något så menar jag då inte pipa eller en bit brunt, utan något oskyldigt som t.ex. en plånbok eller liknande. Och med plånbok så menar jag då något som inte kan vänta tills ägaren kommer hem.

Tennisboll är uteslutet.
Citera
2013-02-24, 17:58
Medlem
4-1-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinman.
För långt för att klättra ner?
Annars kan det väl inte va så jävla långt mellan balkongerna så ni kan snickra ihop något och peta ner skiten med.
Problemet är att den är liksom inte rakt under vår balkong utan längre in, så vi måste böja oss fram mycket för att se skiten, och vinkeln för att peta bort den är näst intil obefintlig utan ett ca 3m långt föremål. Det bästa vi testat var internetsladd med vikt, samt tumstock. Internetsladden nådde ner, men gick inte att svinga pga den keffa vinkeln
Citera
2013-02-24, 17:59
Medlem
CandyRains avatar
Ta dig dit om du är säker eller ring en smidig och nykter vän. Ta med en stol ellere en engångsgrill eller papper eller många fimpar, då kan ni säga att ni var oroliga att det ni tappat skulle ta eld och att ni därför fasadklättrade in hos dem.
Eller så kan ni slänga på nåt som är brinnande så att den brinner upp.
Eller hallå mängder med vatten på den så den ramlar ned på gatan eller förstörs.

Om ni inte lyckas med något så har jag en fråga, tror ni grannarna ens bryr sig om det? De kanske blir glada? ;p
Citera
2013-02-24, 18:00
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Några hinkar med vatten löser nog problemet.
Citera
2013-02-24, 18:02
Medlem
4-1-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CandyRain
Ta dig dit om du är säker eller ring en smidig och nykter vän. Ta med en stol ellere en engångsgrill eller papper eller många fimpar, då kan ni säga att ni var oroliga att det ni tappat skulle ta eld och att ni därför fasadklättrade in hos dem.
Eller så kan ni slänga på nåt som är brinnande så att den brinner upp.
Eller hallå mängder med vatten på den så den ramlar ned på gatan eller förstörs.

Om ni inte lyckas med något så har jag en fråga, tror ni grannarna ens bryr sig om det? De kanske blir glada? ;p
Tack för vattentipset. Ja, jag tror de bryr sig då det är ett 60årigt par som bor där, med tanke på att det är 4-5 cigg på deras balkong + en joppe.
Citera
2013-02-24, 18:02
Medlem
dokoalseleds avatar
Hahaha jag fick direkt associationer till diverse klant-komik, typ Jönssonligan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in