2013-02-25, 18:42
Medlem
Wiresharks avatar
Men herregud, skärp dig! 2-3 meter över marken? Det är ju hur enkelt som helst att ta sig upp där, jag menar jag och mina kompisar brukade klättra upp på ett vattentorn på somrarna och röka weed, grilla o ta en bärs, och den stegen var minst 4 meter över marken och vi klarade av att klättra upp och komma förbi skyddsgallret.

Och din historia påminner mig om en gång när jag och 2 kompisar satt ute på en balkong och puffa på en tulpan, sen när det är halva kvar så råkar min polare tappa den ner på grannens balkong och denna balkongen var nästan längst upp.

Min polare drog och köpte en repstege som man kunde haka fast med 2 gripklor och så började han sakta men säkert klättra ner till grannens balkong, hämtade tulpanen och klättrade upp igen.

So stop acting like a bitch och klättra upp på balkongen!
Citera
2013-02-25, 22:11
Medlem
2min700Ws avatar
Sitter ni på balkongen igen nu med nya spliffar tända grabbar ?
Citera
2013-02-25, 22:16
Medlem
Brainsofisticateds avatar
Ä detta fantisera fritt tråden, ett enda inlägg var bra, brajrökande lder oftast till homosexualitet
Citera
2013-02-26, 00:42
Medlem
4-1-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2min700W
Sitter ni på balkongen igen nu med nya spliffar tända grabbar ?
hehe jäpp, kvälsjoppen togs på samma balkong!
Citera
2013-02-26, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4-1-K
hehe jäpp, kvälsjoppen togs på samma balkong!
Vad menar du samma balkong? Den ni tappa på??
Citera
2013-02-26, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wireshark
Och din historia påminner mig om en gång när jag och 2 kompisar satt ute på en balkong och puffa på en tulpan, sen när det är halva kvar så råkar min polare tappa den ner på grannens balkong och denna balkongen var nästan längst upp.

Min polare drog och köpte en repstege som man kunde haka fast med 2 gripklor och så började han sakta men säkert klättra ner till grannens balkong, hämtade tulpanen och klättrade upp igen.

So stop acting like a bitch och klättra upp på balkongen!

Detta hade inte dragit till sig mer uppmärksamhet än att bara låta den ligga kvar?
Citera
2013-02-26, 06:49
Medlem
pajasos avatar
Haha! Ni är ju riktigt snurriga grabbar, planerar spider man uppdrag och andra projekt för att få bort en halvrökt spliff på en balkong under när dessutom ingen vet att det va ni som råkade tappa/slänga den där. Att farbror blå bor precis över tar du istället med en klackspark!
Citera
2013-02-26, 07:14
Medlem
200kgs avatar
Chansen att grannen är 100% säker på att det var just du och att dom bryr sig till 100% och verkligen kommer göra så att du får konsekvenser för det är kanske.. 0.05%? Och om det nu är så att idioten till din granne anmäler dig eller vad han nu gör så är chansen att anmälningen går igenom ännu mindre antagligen.
Åker du in på förhör för en sådan typisk sak så är det ju hur bra som helst att bara neka, vad har polisen i det fallet för anledning att inte lita på ditt ord, att ens tvivla på ditt ord? Beror väl lite på situationen men att bara säga att du inte har en aning om vad det gäller borde räcka mer än gott och väl.

Ett bra exempel:
Duktig idrottslärare som aldrig begått ett brott bor i en lägenhet, han heter Peter.
Jörgen som däremot är en känd brottsling och grov blandmissbrukare som i stort sett varit känd i hela sitt liv av polisen för diverse saker och ting bor i lägenheten precis jämte Peter.
Peter och Jörgen delar garage för att det inte finns tillräckligt med garage åt allihopa, och alla som bor där delar två per garage.
Båda äger garaget lika mycket och har precis samma tillgång och rätt till garaget.
Polisen får in diverse narkotikatips gällande Jörgen, t.ex att han ska tillverka narkotika i garaget eller att han bara förvarar narkotika där.
Polisen åker hem till Jörgen och söker igenom hans lägenhet och hittar mängder av amfetamin, mängden är oväsentlig egentligen. Poängen kommer senare.
Av ren logik så kollar dom uppenbarligen även garaget i hopp om att hitta ännu mer, vilket dom självklart gör. Dom hittar ytterligare en mängd av amfetamin i garaget, och det är otroligt uppenbart vem som innehar det.
Trots att dom har så otroligt många ledtrådar, bevismaterial och allting som pekar på att det är nästan över 100% att det är Jörgens amfetamin i garaget också så kan dom egentligen inte faktiskt bevisa det.
Det finns ju faktiskt en chans att Peter har lagt precis likadant amfetamin i garaget.

Det där skrev jag antagligen nästan enbart för att jag är påtänd som en lärka i brist på annat, men det där påminner lite grann om din situation fast bra mycket värre om du vore i Jörgens situation, men ändå samma odds om man säger så, förutom det dom hittade hemma hos honom. Anledningen till att jag tog med det i exemplet var för att även om dom hittar flera kilon amfetamin och identiskt amfetamin på alla sätt och vis i garaget, om dom nu skulle testa det och hålla på så finns det absolut inget som tyder på att det verkligen är Jörgen och inte Peter, eller någon helt annan som har lagt det där.
Och du har väldigt mycket bättre odds emot dig, du borde inte ens oroa dig överhuvudtaget. För det första (som sagt) skulle jag bli sjukt förvånad om din granne ens tog upp det överhuvudtaget, om han nu gör det kanske du får åka på ett förhör sedan lägger dom ner fallet, i värsta fall.

Edit:
Hela min kommentar är ganska meningslös, hade räckt att läsa den första meningen egentligen. Men jag gillar att utveckla, spekulera, ge exempel och hålla på som en idiot så här på Flashback i brist på annat när jag stoppat i mig stimulanter.
Citera
2013-02-26, 12:57
Medlem
Update? hur löste sig situationen?
Citera
2013-02-26, 13:17
Medlem
4-1-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelserie5
Update? hur löste sig situationen?
Ciggen bortstädad av granne, inte hört något än, så antar att de flesta hade rätt i att jag bara kunde skita i det!
Citera
2013-02-26, 13:36
Medlem
2min700Ws avatar
Ska du se AIK - Växjö ikväll mannen ?
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto