2013-02-25, 04:06
Medlem
Det är bara att verkligen lyssna på "antirasister" så hör man vad de egentligen säger.

Antivita säger att dem vill ha mångfald i ALLA och BARA Vita länder. Att kräva att Vita får flytta i stora grupper in i ett icke-Vitt land, bosätta sig och trycka undan de icke-Vita betraktas som kolonialism och "rasism". Men i Malmös fall är det tydligen "berikande", enligt antirasisterna.

Tibetaner är inte "rasister" då dem motsätter sig Kinesiskt övertagande och bortbladning av Tibetanska folket. Israeler är inte "rasister" då dem vill skydda den "judiska karaktären" av dess stat.

ALLA och BARA Vita är rasister när dem inte accepterar invandring(invasion) och integration (bortblandning) av sitt egna folk. Det värsta är ju hur mycket dessa antivita ljuger, att vilja utrota Vita är en sak, att blåneka det medan dem bidrar till utrotningen av Vita folk är det på gränsen till efterblivenhet.

I och för sig måste man nog vara efterbliven att inte förstå att skrika "rasism" åt att det finns områden där det bara bor Vita är inget mer än viljan att utrota någon chans för Vita att leva separat och inte bli bortblandade.

Antirasist är bara ett kodord för antivit.
2013-02-25, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPC-Kaminari
Ber om ursäkt ifall mitt inlägg har diskuterats förrut, eller om det är på fel kategori, jag är inte här på FB så ofta.

Jag är heller inte ute efter bråk, eller för att klaga, utan vill bara i all välmeningen diskutera något.

Ser ofta på nätet att "Antirasist, är ett kodord för antivi" och det förargar mig en aning, jag undrar bara hur det går ihop? För mig finns det inte någon logik i detta uttalande alls, låter bara som rena rapakaljan.

Jag är emot rasism. Jag ser till individen när jag möter en person, inte deras hudfärg.
Slår en "svart" man ner en "gul" man, med anledningen av att den "gule" är just "gul" säger jag att denne "svarta" ska dra åt helvete.

Ger vi dem ombytta roller, kommer jag reagera precis på samma sätt, byter vi den svarta mot en vit, säger jag samma sak då. Byter vi den gula mot en vit, säger jag samma sak då. Osv osv osv..

Så kan någon av er som står för rasism, förklara för mig, hur detta gör mig antivit?

Är tacksam om vi kan försöka hålla en hövlig nivå gentemot varandra också, Men känner ni att ni måste ta till personliga angrepp och klåpord så får ni väl göra det, men tro då inte att ni blir tagna på allvar

Antirasist vill inte ha en vit Europa och jobbar emot vita människors intressen...därför antivit
2013-02-25, 15:33
Medlem
kalasetistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ukranian-boy
Antirasist vill inte ha en vit Europa och jobbar emot vita människors intressen...därför antivit

Du förutsätter att vita är en homogen grupp som har samma intressen.

Jag vill ha ett Europa som samarbetar trots hudfärger. Rasister sätter stopp för detta.
2013-02-25, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalasetistan
Du förutsätter att vita är en homogen grupp som har samma intressen.

Jag vill ha ett Europa som samarbetar trots hudfärger. Rasister sätter stopp för detta.

Du vill ha ett färgat Europa.
2013-02-25, 16:33
Medlem
fboba40s avatar
Citat:
Ser ofta på nätet att "Antirasist, är ett kodord för antivi" och det förargar mig en aning, jag undrar bara hur det går ihop? För mig finns det inte någon logik i detta uttalande alls, låter bara som rena rapakaljan.

Självklart är det ren rappakalja och saknar helt logik. Att någon ens får för sig att använda det visar endast att den personen anser det vara viktigt att dela upp folk i "raser".
Det är antagligen nån KKK:are i USA som fått ett fyndighetsanfall och sen har det med tiden spridit sig via nätet inom "kretsarna".
Precis som du resonerar, är antirasist och antivit dessutom begrepp som per definition utesluter varandra, vilket visar hur korkat ordet är.
2013-02-25, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fboba40
Precis som du resonerar, är antirasist och antivit dessutom begrepp som per definition utesluter varandra, vilket visar hur korkat ordet är.
Nej, det stämmer inte. Vad är det för resonemang?
2013-02-25, 17:58
Medlem
Citat:
Ettan,

Intressant de där du säger om hetts mot folkgrupp, men har jag tolkat dig rätt så tror jag dig inte, så jag hoppas det är en feltolkning, eller påstår du, att om en vit man ger sig på 3 svarta, och trackaserar dem, kan han åka dit för hetts mot folkgrupp, men om en svart ger sig på 3 vita på samma sätt, så händer inget?

Jag hoppas att jag missförstår dig nu, annars får du gärna visa mig var lagen visar något sådant.

Politiker själva säger ju att lagen används på fel sätt om en svart blir dömd för HMF.
2013-02-25, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fboba40
Självklart är det ren rappakalja och saknar helt logik. Att någon ens får för sig att använda det visar endast att den personen anser det vara viktigt att dela upp folk i "raser".
Det är antagligen nån KKK:are i USA som fått ett fyndighetsanfall och sen har det med tiden spridit sig via nätet inom "kretsarna".

Med tanke på att ni antirasister alltid skiter på er när vita gör något mot icke vita men aldrig bryr er när det samma händer tvärtom så kan man klart säga att ni är antivita. Att försöka fördumma och säga att det är någon sinnesjuk person som kommit på det hela är bara eran senaste taktik. Dock kommer den misslyckas eftersom det är så utbrett redan.
2013-02-25, 18:12
Medlem
kalasetistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xipsor
Med tanke på att ni antirasister alltid skiter på er när vita gör något mot icke vita men aldrig bryr er när det samma händer tvärtom så kan man klart säga att ni är antivita. Att försöka fördumma och säga att det är någon sinnesjuk person som kommit på det hela är bara eran senaste taktik. Dock kommer den misslyckas eftersom det är så utbrett redan.

Det är myt och lögner att vi inte bryr oss om rasism från "andra hållet". Däremot är det inte ett lika stort problem som anti-mörk rasism, eftersom invandrare är en minoritet.

Rasister oavsett färg bör hanteras. Däremot är inte alla invandrare rasister.
2013-02-25, 18:14
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xipsor

En antirasist som inte reagerar emot rasism oavsett vem det riktas emot kan inte kallas för en antirasist. Eller hur.
2013-02-25, 18:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det där med "vithet" som begrepp kommer från Postmoderna marxister.
Att förklara begreppet på ett lättbegripligt sätt är inte enkelt, men naturligtvis är dessa vänstermänniskor emot "vithet", därav att dom kallas "anti-vita".

Det tidigaste jag läst om begreppet "vithet" är från 1997 när Leslie G. Carr publicerade "Color-Blind Racism", där han argumenterar mot den sk. "color-blindness". Dvs att man bortser från hudfärg & t.ex. har anonyma antagningsförfarande till universitet & arbetsliv så att det inte går att se den sökandes hudfärg. Detta kan man ju tycka skulle vara bra och jämlikt, men icke, det förhindrar ju kvotering & "integration".

Från wikipedia.

Citat:
Critics assert that color blindness allows people to ignore the racial construction of whiteness, and reinforces its privileged and oppressive position. In colorblind situations, whiteness remains the normal standard, and blackness remains different, or marginal.[10] As a result, white people are able to dominate when a color blind approach is applied because the common experiences are defined in terms which white people can more easily relate to than blacks.[11] Insistence on no reference to race, critics argue, means black people can no longer point out the racism they face.[10]

Tycker ni det låter stolligt, ja då har ni rätt, hela det postmodernistiska tankebygget är fullständigt perverst & ett sista försök att lappa ihop den helt kollapsade marxismen.

Här har ni en länk till en festlig text som används på universiteten.
Citat:
White privilege is different from simple Eurocentrism. Eurocentrism refers to standards and values that start from European-based culture and experience and that either ignore or denigrate other cultural values and experience. The problem with Eurocentrism is a failure of pluralism, a lack of appreciation for other cultures. Insofar as white standards of beauty or intelligence are simply narrow or parochial, they are Eurocentric. By contrast, white privilege depends on the devaluation of non-whites. Insofar as white standards of beauty or intelligence rely on an implicit dichotomy or opposition between white purity, say, and black primitivism, they create a hierarchy that cultural pluralism cannot overcome.
2013-02-25, 18:46
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
En antirasist som inte reagerar emot rasism oavsett vem det riktas emot kan inte kallas för en antirasist. Eller hur.
När vita utsätts så förklarar anti-rasister det med annat än "rasism". De är vana att tolka saker ur sett perspektiv där mörkhyade är offer och vita är förövare. Det är mycket troligare att de drar slutsatsen att den mörkhyade betedde sig illa på grund av någon form av rasism från vita. Kanske hämnades den mörkhyade för "slaveriet", tänker de. Kanske beror det på att vita förtrycker icke-vita, tänker de. På så vis kan den anti-vita vända saker mot vita även när det är vita som är utsatta.

Nämner man exempelvis att 90% av det mellanrasliga våldet i USA sker av svarta mot vita så är det inget anti-rasister reagerar över utan de går då in ett läge där de försöker försvara de mörkhyade och bortförklara det hela, antingen genom att skylla på vita på något sätt eller genom att kasta tvivel över statistiken eller den som framför den. Allt för att slippa bry sig om vita.

Case in point: Se dessa svar från så kallade anti-rasister:
https://www.flashback.org/sp36311743
https://www.flashback.org/sp38613655
https://www.flashback.org/sp36378068

Eller sådant här:
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa Magnusson
...en man som påstås ha våldtagit två kvinnor och därför borde utvisas till Eritrea. Där skulle han förmodligen torteras...

Jag skriver inte i kommentarsfältet om hur det kanske inte är så konstigt att någon som flytt undan våld och tortyr själv är känslomässigt invalidiserad och beter sig illa...
http://www.metro.se/kolumner/till-svar-kallas-jag-lilla-lisa/EVHlct!92JgL44YdAhZY/
Senast redigerad av SummaSummarum 2013-02-25 kl. 19:35.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in