• 1
  • 2
2013-02-23, 15:58
Medlem
Tja! Jag har lite allmänna frågor krig cannabis och hoppas ni här på flashback har svaren på dessa!

1. Hur mycket hasch/marijuana brukar man ta i en vanlig dos?

2. Vad kostar det att köpa en vanlig dos?

3. Hur påverkas kroppen av lång användning av hasch och marijuana?

Om det är så att ni inte vet vad en "vanlig" dos är så kan ni la kanske säga hur mycket man brukar köpa och priset på det. Jag gör detta till en uppgift och jag vill ta reda på kostnaden om man röker 1 gång varje dag i ett år.

Hoppas ni kan hjälpa mig med detta. Tack på förhand!
Senast redigerad av Lracthor 2013-02-23 kl. 16:02.
Citera
2013-02-23, 16:05
Medlem
Mattematikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lracthor
Tja! Jag har lite allmänna frågor krig cannabis och hoppas ni här på flashback har svaren på dessa!

1. Hur mycket hasch/marijuana brukar man ta i en vanlig dos?

2. Vad kostar det att köpa en vanlig dos?

Om det är så att ni inte vet vad en "vanlig" dos är så kan ni la kanske säga hur mycket man brukar köpa och priset på det. Jag gör detta till en uppgift och jag vill ta reda på kostnaden om man röker 1 gång varje dag i ett år.

Hoppas ni kan hjälpa mig med detta. Tack på förhand!

1. Kan vara allt mellan 0,2 till 1g per spliff, finns säkert nån som har råd att bruka mer. Beror på hur bäng man vill bli, kvalité osv.

2. Standard priser är 300 kr för 2.5 gram, 600 för 5 gram. Nu pratar jag om gräs priser, hasch priser kan variera beroende på kvalité och eventuellt säljare

Skall du röka EN gång varje dag i ett år, så kan du tänka så här 0,7gram får du för 100 kr vilket räcker till EN stadig holk.
Citera
2013-02-23, 16:06
Medlem
Porryhatters avatar
https://www.flashback.org/t1866980
https://www.flashback.org/t572551
Citera
2013-02-23, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattematiken
1. Kan vara allt mellan 0,2 till 1g per spliff, finns säkert nån som har råd att bruka mer. Beror på hur bäng man vill bli, kvalité osv.

2. Standard priser är 300 kr för 2.5 gram, 600 för 5 gram. Nu pratar jag om gräs priser, hasch priser kan variera beroende på kvalité och eventuellt säljare

Skall du röka EN gång varje dag i ett år, så kan du tänka så här 0,7gram får du för 100 kr vilket räcker till EN stadig holk.

Jag kan absolut ingenting om dessa droger så nu kanske kommer en dum fråga.... Vad är gräs för slags drog? Är det marijuana?
Citera
2013-02-23, 16:17
Medlem
uuy1851s avatar
Är det riktigt bra cannabis du har fixat så räcker det med 0,1g ungefär.

Det gör det för mig i alla fall, och då är jag rätt van
Citera
2013-02-23, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uuy1851
Är det riktigt bra cannabis du har fixat så räcker det med 0,1g ungefär.

Det gör det för mig i alla fall, och då är jag rätt van

Vad kostar 0,1g cannabis då? Eller vad kostar 5g cannabis?
Citera
2013-02-23, 16:24
Medlem
uuy1851s avatar
Citat:
Vad kostar 0,1g cannabis då? Eller vad kostar 5g cannabis?

Jag brukar få ge 600kr för 5g cannabis.
You do the math.
Citera
2013-02-23, 16:32
Medlem
Citat:
You do the math.

12 kr.
Tack för ditt svar, hjälpte till mycket!
Citera
2013-02-23, 16:35
Medlem
Citat:
You do the math.

BTW, har drogen påverkat din kropp något? Något speciellt du känt av eller så? Förstår om du inte svarar men uppskattas då jag vill veta hur kroppen påverkas av cannabis.
Citera
2013-02-23, 16:38
Medlem
uuy1851s avatar
Citat:
BTW, har drogen påverkat din kropp något? Något speciellt du känt av eller så? Förstår om du inte svarar men uppskattas då jag vill veta hur kroppen påverkas av cannabis.

Det känns som en hälsokur, och jag känner mig frisk och stark efter att jag rökt.

Använder det för att främja god hälsa och som medicin på dagen, men på kvällen använder jag det i rekreationssyfte, alltså russyfte.

Vi säger att jag röker ner mig i en vecka, då mår jag riktigt bra sen när rökandet är över, och weedet är slut och det är dags att dra igång rutinerna igen.

Weed är en fis i rymden i jämförelse med de flesta andra drogerna, så du kan vara lugn/alternativt prova dig fram försiktigt. För alla reagerar olika på olika kemikalier, så det sistnämnda vore bäst.

edit: hälsokuren kan förklaras i termer såsom att många av cannabinoiderna som finns i cannabisen vetenskapligt bevisat har hälsofrämjande egenskaper. CBD till exempel har starka anti-inflammatoriska egenskaper.
Senast redigerad av uuy1851 2013-02-23 kl. 16:40.
Citera
2013-02-23, 16:40
Medlem
Citat:
Det känns som en hälsokur, och jag känner mig frisk och stark efter att jag rökt.

Använder det för att främja god hälsa och som medicin på dagen, men på kvällen använder jag det i rekreationssyfte, alltså russyfte.

Vi säger att jag röker ner mig i en vecka, då mår jag riktigt bra sen när rökandet är över, och weedet är slut och det är dags att dra igång rutinerna igen.

Weed är en fis i rymden i jämförelse med de flesta andra drogerna, så du kan vara lugn/alternativt prova dig fram försiktigt. För alla reagerar olika på olika kemikalier, så det sistnämnda vore bäst.

Okej, känner du att du är beroende av det? Har du även prövat tyngre droger? Om ja, hur reagerade din kropp då?
Citera
2013-02-23, 16:42
Medlem
uuy1851s avatar
Citat:
Okej, känner du att du är beroende av det? Har du även prövat tyngre droger? Om ja, hur reagerade din kropp då?

Beroende, nej.

Provat tyngre droger? Ja. Men det är för att jag rört mig i sådana kretsar.
Jag är mer en psykedelia kille, så jag har aldrig fastnat för något. Opiater eller centralstimulanter är inte så värst intressant tycker jag. De ger mig bara ett rus, och inget mer.

Cannabis och hallucinogener är de enda drogerna som någonsin gett mig något mer än ett rus
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in