2013-02-22, 22:41
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Kom igen nu, vi har fattat att ni tycker olika, men kan ni inte försöka att hålla er till ämnet utan att klanka ner på varandra som personer? Skärper ni er inte så riskerar ni att få tråden låst.

// Mod
Citera
2013-02-22, 23:43
Medlem
Det är naturligtvis inte fel att tänka efter före. Men det kanske den skall göra också som våldtar den prostituerade? Eller slänger stenar på henoms glasruta?
Citera
2013-02-23, 06:53
Medlem
LittleLadyJasmines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claudia
Jag sitter inte på ett forum och leker stursk och småantyder något om att jag minsann vet privat information om dig. Jag behöver liksom inte. Allt finns helt öppet som du säger här på FB.

Ska jag gå in i de andra trådarna och citera vad du själv säger om vad dina ungars andra förälder anser om din prostitution och om omhändertaganden och skit?

Anser du att det här är en trygg och stabil tillvaro för dina barn? Normal?
Fattar du inte att folk kanske har synpunkter på dig som förälder när du väljer prostitution?

Du går och tjoar med näven i vädret. 3 år. snart inne på femte rättegången.

Det handlar inte om hat utan om att få dig att se hur det ser ut utifrån.
Behöver liksom inte ens dra upp skvaller och snack.

Trist att du är blind för hur det ser ut när man tar ett kliv tillbaka och tittar på helheten i dina inlägg.
Folk med barn gillar inte sociala problem och vill inte bli inblandande i sånt. Tycker du det är konstigt?

Din seger över systemet verkar liksom ha kommit av sig? Lycka till i nästa rättegång.

Det är rätt barnsligt av dig att tro att jag påpekar de här sakerna av nån form av horhat.
Liksom fejsa realityn nångång.

"Den andra föräldern" är i motparten i en vårdnadstvist, inte i en konstruktiv debatt. Klart han tar de öppna mål som finns, oavsett inre värderingar. Att behålla vårdnaden i min sits tycker jag är en seger, även om jag förstår att du tycker annorlunda och tycker synd om barnen. Ska du debattera, så gör det sakligt istället för att försöka använda mig som ett exempel - jag har en väldigt speciell story, där jag både fått smaka skit men också himmel. De flesta får bara det första. Att jag haft tur, i just den här frågan, gör inte att jag inte inser att det finns de som inte har samma tur eller möjligheter att protestera. Du tycker det är jättebra med horbarnsmobbning så att föräldrar utpressas till att sålla sig till ledet av duktiga flickor. Det är helt ok att tycka så, men oavsett hur mycket du drar in min personliga vårdnadstvist så kommer jag inte att ändra uppfattning om att du och alla som tycker som du har fel. Och du får gärna dra slutsatser om min empati, intelligens och kompetens som förälder på det. Jag är så pass övertygad om min förträfflighet på det punkterna att en FB-debatt inte kan ändra på det. Till syvende och sist handlar det om värderingar och vi verkar båda tycka att den andre inte riktigt tänker hela vägen runt. Fine. Vi når inte koncensus där.
Citera
2013-02-23, 07:37
Avslutad
Nej precis.

Du undrar varför du får skit som hora. Nu vet du. I mina ögon sysslar du med barnmisshandel på grund av det yrke du valt. Jag är inte ensam i den åsikten.

Det handlar inte om jag tycker det är bra med horbarnsmobbning eller inte. Världen och samhället är vad det är och du vägrar anpassa dig till det med motiveringen att det är utpressining och att de som inte är horor är duktiga flickor, så självklart finns det slutsatser att dra om empati, intelligens och kompetens som förälder på det.

Varför skulle jag inte använda din tvist som exempel då Flashback är nedlusat med den då du använder den som exempel? Du är den som drar upp den först i den här tråden.

Citat:
Jag har redan vunnit min kamp, socialchefen som tyckte att horor inte ska få ta hand om barn fick avgå - exempelvis.

3 år. 5 instanser i domstol. Alla från barnavårdcentral till kvinnojouren är inblandade.

Din topic är väl besvarad i och med detta? Så ja, vi har olika värderingar helt klart.

Det finns inget hat, men det finns ingen jävla tillstymmense till mercy heller när du ställer den typen av frågor.
Senast redigerad av Claudia 2013-02-23 kl. 07:45.
Citera
2013-02-23, 08:05
Medlem
Citat:
Nej precis.

Du undrar varför du får skit som hora. Nu vet du. I mina ögon sysslar du med barnmisshandel på grund av det yrke du valt. Jag är inte ensam i den åsikten.

Det handlar inte om jag tycker det är bra med horbarnsmobbning eller inte. Världen och samhället är vad det är och du vägrar anpassa dig till det med motiveringen att det är utpressining och att de som inte är horor är duktiga flickor, så självklart finns det slutsatser att dra om empati, intelligens och kompetens som förälder på det.

Om vi tittar historiskt och antar att alla hade jönsat med i vad som ansetts vara "den rätta åsikten / den rätta läran" så hade världen och Sverige sett bra annorlunda ut idag.
Homosexualitet hade fortfarande varit olagligt (1944) och ansetts vara en psykisk sjukdom (1979) bara för att ta ett exempel. Jo, det går alldeles utmärkt att jämföra. Kvinnor hade antagligen inte ens haft rösträtt.

Ett rätt ger jag dig dock, jag tror, tråkigt nog, inte heller LLJ kan vinna den här kampen. Stigmat och "den rätta läran" är alldeles för stark i Sverige hos de som bestämmer. Men kanske kan det sätta bollar i rullning som andra kan spinna vidare på.
Citera
2013-02-23, 08:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman71
Om vi tittar historiskt och antar att alla hade jönsat med i vad som ansetts vara "den rätta åsikten / den rätta läran" så hade världen och Sverige sett bra annorlunda ut idag.
Homosexualitet hade fortfarande varit olagligt (1944) och ansetts vara en psykisk sjukdom (1979) bara för att ta ett exempel. Jo, det går alldeles utmärkt att jämföra. Kvinnor hade antagligen inte ens haft rösträtt.

Ett rätt ger jag dig dock, jag tror, tråkigt nog, inte heller LLJ kan vinna den här kampen. Stigmat och "den rätta läran" är alldeles för stark i Sverige hos de som bestämmer. Men kanske kan det sätta bollar i rullning som andra kan spinna vidare på.

Ok? En biologiskt medfödd sexuell läggning kan jämföras med en sektor inom ekonomin. Det låter fint.
Och jämlikhet mellan könen likaså? Du vet att prostitution anses av förespråkarna vara ett yrke? Alltså inte ett kön eller en läggning.

Jämförelsen är samma som mellan att legalisera barnarbete och om svarta ska ha rösträtt.

Du kan ta det rätt lungt med årtalen, jag har både jobbat med sex och är homo men tack ändå.
RFSL är visserligen emot sexköpslagen, det innebär inte direkt att de är förespråkare för prostitution i samhället, utan att det finns ett mått av utilitarism i deras stadgar då en betydande andel av HBT-befolkningen har haft blodsmitta eller befunnit sig i prostitution.

Vad är den "rätta läran"? Är nordiska kvinnor de mest jämlika i världen eller inte? Tycker du det är bra eller dåligt?

Fast det kan vi ju ta i en annan tråd kanske.
Citera
2013-02-23, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleLadyJasmine
"Den andra föräldern" är i motparten i en vårdnadstvist, inte i en konstruktiv debatt. Klart han tar de öppna mål som finns, oavsett inre värderingar. Att behålla vårdnaden i min sits tycker jag är en seger, även om jag förstår att du tycker annorlunda och tycker synd om barnen. Ska du debattera, så gör det sakligt istället för att försöka använda mig som ett exempel - jag har en väldigt speciell story, där jag både fått smaka skit men också himmel. De flesta får bara det första. Att jag haft tur, i just den här frågan, gör inte att jag inte inser att det finns de som inte har samma tur eller möjligheter att protestera. Du tycker det är jättebra med horbarnsmobbning så att föräldrar utpressas till att sålla sig till ledet av duktiga flickor. Det är helt ok att tycka så, men oavsett hur mycket du drar in min personliga vårdnadstvist så kommer jag inte att ändra uppfattning om att du och alla som tycker som du har fel. Och du får gärna dra slutsatser om min empati, intelligens och kompetens som förälder på det. Jag är så pass övertygad om min förträfflighet på det punkterna att en FB-debatt inte kan ändra på det. Till syvende och sist handlar det om värderingar och vi verkar båda tycka att den andre inte riktigt tänker hela vägen runt. Fine. Vi når inte koncensus där.

Alltså, jävlar vad mycket skit du får ta. Jag tycker ärligt talat lite synd om dig. Men e.g. inte för allt du går igenom utan för att du verkar ha en egenskap som jag är rädd blir ditt fall: stolthet. Jag antar att det är alla dessa motgångar som ger dig bränsle, som får dig att kasta upp näven ännu högre i luften och vägra att ge dig... Men samtidigt: var kommer ditt barn in i bilden? Tre år av att ha en mamma som kämpar sig blå för att ha rätt att hora typ? För är det inte e.g det du slåss för? Att ingen ska klanka ner på ditt yrkesval?

Jag vet inte allt om dig, men av det du insinuerar så kan jag bara göra mina egna antaganden. Sen då? När du om ytterligare tre år har vunnit kampen? När alla rättegångar har lagts ner och du sitter där, lite tilltufsad men ändå mamma till ditt barn i samhällets ögon. Var det värt det? För att få upprättelse för ett jobb som i andra mäns ögon gör dig till ett objekt.

Jag jobbar med ungdomar som är jävligt besvikna på sina föräldrar. Som hittar sätt att straffa dem på olika sätt, för att de inte sett deras behov, eller varit där för dem. Tror du att din son tackar dig för att du fortsätter jobba med det du gör, av principskäl för att ingen ska kalla dig "hora" på ett nedsättande sätt? Tror du han uppskattar all den tid du lägger ner på att försvara din egen stolthet? Eller skulle han önska att du bara la ner ditt jobb, använde din intelligens till något som han också kan känna sig stolt över en dag, och la din energi på att vara närvarande för honom istället för att stå på barrikaderna för ingenting?
Senast redigerad av Surmumlan 2013-02-23 kl. 09:05.
Citera
2013-02-23, 09:28
Medlem
Citat:
Ok? En biologiskt medfödd sexuell läggning kan jämföras med en sektor inom ekonomin. Det låter fint.
Och jämlikhet mellan könen likaså? Du vet att prostitution anses av förespråkarna vara ett yrke? Alltså inte ett kön eller en läggning.

Naturligtvis är det fullt jämförbart. Starka persopner/grupper/lobbyister har kämpat för att förändra samhällets syn på just deras problem. Att du inte kan se likheterna mellan att kämpa för samhällets skeva syn mot person A jämfört med samhällets skeva syn mot person B bara för att dessa personer verkar inom olika sektorer tyder enbart på din egen trångsynthet. Släpp skygglapparna och se utanför din egen piedestal/box.

Stigmatisering mot ett yrke, mot en läggning, mot ett specifikt kön. Same, same. Det är fortfarande ett stigma. För att förändra samhällets syn måste nån ta kampen.

Vem är du att bestämma vilka stigma som ska bekämpas och vilka som inte ska bekämpas?
Citera
2013-02-23, 09:54
Bannlyst
Nej, även om man kan tycka att det är lite "snuskigt" och "äckligt" med horor så förtjänar de ingen skit, tvärtom nån slags uppskattning för att de har tillfredställt sina kunder, så länge de inte har spridit hiv eller nåt.
Citera
2013-02-23, 10:06
Medlem
Men det är kanske en av 100 som har VALT det, resten tvingande eller har inte haft bra uppväxt, ha det i åtanke
Citera
2013-02-23, 10:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman71
Naturligtvis är det fullt jämförbart. Starka persopner/grupper/lobbyister har kämpat för att förändra samhällets syn på just deras problem. Att du inte kan se likheterna mellan att kämpa för samhällets skeva syn mot person A jämfört med samhällets skeva syn mot person B bara för att dessa personer verkar inom olika sektorer tyder enbart på din egen trångsynthet. Släpp skygglapparna och se utanför din egen piedestal/box.

Stigmatisering mot ett yrke, mot en läggning, mot ett specifikt kön. Same, same. Det är fortfarande ett stigma. För att förändra samhällets syn måste nån ta kampen.

Vem är du att bestämma vilka stigma som ska bekämpas och vilka som inte ska bekämpas?

Vem jag är att bestämma? Jag bestämmer ingenting? Däremot är HBT-kampen och kvinnokampen baserad i att inte diskriminera utifrån kön och sexuell preferens, biologiska egenskaper alla människor bär på.

Rätten att få utöva ett visst yrke faller inte direkt under allmäna biologiska egenskaper, eller?

Bödel är också ett yrke. Zimbabwe tillsatte precis en ny. Det skulle man ju kunna kalla ett stigmatiserat yrke. Jag tror inte det är förbjudet så mycket som avskaffat i Sverige? Men det finns starka skäl för att inte återinföra det. Vill folk jobba på att tvätta bort stigmat kring det yrket är det helt OK med mig. Det betyder trots det inte att det finns något allmänintresse av att återinföra det yrket.

Om man läser dina senaste inlägg riktade mot mig verkar du lite... kränkt?

Förutom det är det ironi att du pratar om piedestaler och stigman med mig, torsk.
Har du levt med ett horstigma en sekund av ditt liv? Din intolerans mot horan som rehabiliterade sig och slutade behaga lyser igenom ganska tydligt.
Senast redigerad av Claudia 2013-02-23 kl. 10:21.
Citera
2013-02-23, 11:08
Medlem
LittleLadyJasmines avatar
Citat:
Nej precis.

Varför skulle jag inte använda din tvist som exempel då Flashback är nedlusat med den då du använder den som exempel? Du är den som drar upp den först i den här tråden.

3 år. 5 instanser i domstol. Alla från barnavårdcentral till kvinnojouren är inblandade.

Din topic är väl besvarad i och med detta? Så ja, vi har olika värderingar helt klart.

Det finns inget hat, men det finns ingen jävla tillstymmense till mercy heller när du ställer den typen av frågor.

Som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in