2013-02-21, 17:58
Medlem
Mellbergans avatar
Tjenare mina kära och okära FB-kamrater!

För dem som inte vet vad offline funktionen här på Flashback är, så kan jag då berätta för er att det är en funktion som gör att andra användare inte kan se en användares senaste aktiviteter på dennes profilsida. Givetvis gör den också så att en användare som är online visas om offline.

Enligt egen åsikt kan det tyckas vara lite märkligt att man på ett anonymt internetforum ska behöva använda sig av denna funktionen.

Så för att bli lite klokare inom detta ämne skulle jag vara tacksam till om ni användare som använder sig av denna "offline funktion", kunde ge mig en någorlunda vettig förklaring till vad fan som är grejen? Att ni vill dölja för andra användare att ni är inne på trådar likt "Olles första analupplevelse med trädildo" har man ju börjat förstå. Alternativt att ni av någon anledning skäms över att ni är inne på Flashback så ofta, att ni inte vill att andra användare ska få reda på detta. Men då kommer vi återigen tillbaka till det faktumet att det egentligen inte spelar någon som helst roll i att folk får reda på detta, då ni som sagt är anonyma.

Det är ju inte så att chefen kommer att komma in nästa dag på jobbet och säga: "Fan Conny, vad är det vi har sagt om att gå in på Flashbacks bögdelforum kl 19:00 på vardagar?".

I första hand vill jag såklart ha svar på trådens egentliga fråga. Men det hade också varit kul om folk som känner till någon användare som använder sig av denna livsviktiga "offline funktion", skriver någon teori om vilken tråd/trådar den tror att denne användare hänger på i sin hemlighet. Ännu roligare skulle det vara om ni citerade dessa användare så att dessa användare i fråga får förklara sig här i denna tråden.

Tack på förhand!
Senast redigerad av Mellbergan 2013-02-21 kl. 18:04. Anledning: Stavfel
Citera
2013-02-21, 18:16
Medlem
WhyAreYouBrainDeads avatar
Jag hade en idé till detta förut,men detta sågades ,kanske var det bra ,men tänkte på samma sak fast lite annorlunda då hehe .

https://www.flashback.org/t1689089
Citera
2013-02-21, 18:36
Medlem
Kan man se vilka trådar användare varit inne på eller menade du om man postar? Tänkte på det du skrev om att man kunde se om någon varit på bögforumet efter 19:00?
Citera
2013-02-21, 18:37
Medlem
Sunners avatar
Jag minns inte varför jag slog på den en gång i tiden, men nu behåller jag den påslagen helt enkelt för att "Varför inte?". Jag har svårt att se vad någon annan har med saken att göra i vilket fall, FB är ju trots allt ett diskussionsforum och den funktionaliteten påverkas knappast av hurvida man kan se att andra är online eller ej.

Men nej det har inget att göra med vilka forum jag besöker, skulle man kolla på det så skulle jag nog framstå som en torrboll snarare än ett pervo. Juridik, fysik, matte&teknologi, astronomi, där är forumen som jag alltid kikar in på. Träning, feminism, alkohol, arbetsmarknad, bilar samt ett par av dataforumen slinker med lite titt som tätt också.
Om du nu var så intresserad.

Visste för övrigt inte ens att man kunde se det via folks publika profiler.
Citera
2013-02-21, 21:12
Medlem
thestalkerdudes avatar
Jag har igång det mest för att slippa alla satans jävla PM av nyreggade medlemmar som försöker kränga knark till en fast jag har skrivit i min signatur att jag inte är intresserade av att köpa droger av nån här på fb.

Men det är väl förväntat när man hänger i drog avdelningen.
Citera
2013-02-21, 21:33
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhyAreYouBrainDead
Jag hade en idé till detta förut,men detta sågades ,kanske var det bra ,men tänkte på samma sak fast lite annorlunda då hehe .

https://www.flashback.org/t1689089
Jag läste igenom hela din tråd. Det här med att antalet varningar skulle synas kan jag ioförsig köpa att det inte är världens bästa idé. Även om jag personligen skulle tycka det var lite intressant att veta hur många varningar vissa användare här har. Däremot håller jag fortfarande med dig i att man borde slopa offline-funktionen. När jag läste igenom din tråd var det främst dessa två citerade personer som jag inte riktigt håller med.
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Nej, vill man surfa osynligt så skall man få göra det, detta så att ingen kan kartlägga en användare utifrån när användaren är online. Det är också bra då det markant minskar antalet PM man mottager, då folk är mindre benägna att skicka PM när man är "offline".
Här förstår jag inte riktigt din tankegång. För det första om någon nu skulle vilja bedriva en sådan här spaning med att kartlägga en annans användare vanor. Så är det ju bara att kolla upp vilka tidpunkter en användare postar sina inlägg!? Jag tror snarare att en senast aktivitet funktion för alla användare hade gett motsatt effekt.

Även om en viss Urban jobbar kl 07:00-16:00 varje dag. Så är det ju alltid så att Urban under sin arbetstid ibland måste sjösätta ett par brunjäddor. Och medans han gör detta så kan han likväl ändå passa på att surfa lite på Flashback med sin mobil. Däremot skulle han aldrig hinna med att posta ett nytt inlägg som sedan skulle visas i posthistoriken. Så ärligt talat tror jag att en "senaste aktivitet" vilseleder en stalker mer än vad den hjälper honom. I fall som dessa så kan ju Urban vilseleda en eventuell stalker genom att snabbkolla på Flashback under vissa tillfällen på sin arbetstid.
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Surfa osynligt ska vara kvar i helt orört skick.
Själv tycker jag det kan vara trevligt att ifall jag stöter på någon användare här på forumet som jag tycker verka lik mig och skön i största allmänhet. Att då se vad han har för sig här på Flashback. Om vi nu är likasinnade så skulle han troligtvis vara en bra insperationskälla på vilka roliga trådar man kan hänga i. Även om han nödvändigtvis inte postar så mycket inlägg där.

Om man nu som jag tex har en kompislista och snabbt behöver hjälp med en viss grej. Så underlättar det också att se vilka som är online.
Citera
2013-02-21, 21:39
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spatte70
Kan man se vilka trådar användare varit inne på eller menade du om man postar? Tänkte på det du skrev om att man kunde se om någon varit på bögforumet efter 19:00?
Ja det kan du! Om du går in på en användares profil som är online, så kan du i högra hörnet se dennes senaste aktivitet.

Så tex om smygbögen Urban mest kommenterar i fotbollsforumet. Så kan du likväl förbannat se hans senaste aktivitet på Flashbacks bögdelforum på någon tråd likt: "Olles första analupplevelse med trädildo". Prova att tex klicka in på din egen kontrollpanel för att sedan direkt gå in på din profilsida. Så kommer du att se!
Senast redigerad av Mellbergan 2013-02-21 kl. 22:07. Anledning: stavfel
Citera
2013-02-21, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Ja det kan du! Om du går in på en användares profil som är online, så kan du i högra hörnet se dennes senaste aktivitet.

Så tex om smygbögen Urban mest kommenterar i fotbollsforumet. Så kan du likväl förbannat se hans senaste aktivitet på Flashbacks bögdelforum på någon tråd likt: "Olles första analupplevelse med trädildo". Prova tex att klicka in på din egen kontrollpanelen för att sedan direkt gå på din profilsida. Så kommer du att se!
haha. Jaha, där lärde man sig något. Tackar.
Citera
2013-02-21, 21:56
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunner
Jag minns inte varför jag slog på den en gång i tiden, men nu behåller jag den påslagen helt enkelt för att "Varför inte?". Jag har svårt att se vad någon annan har med saken att göra i vilket fall, FB är ju trots allt ett diskussionsforum och den funktionaliteten påverkas knappast av hurvida man kan se att andra är online eller ej.

Men nej det har inget att göra med vilka forum jag besöker, skulle man kolla på det så skulle jag nog framstå som en torrboll snarare än ett pervo. Juridik, fysik, matte&teknologi, astronomi, där är forumen som jag alltid kikar in på. Träning, feminism, alkohol, arbetsmarknad, bilar samt ett par av dataforumen slinker med lite titt som tätt också.
Om du nu var så intresserad.

Visste för övrigt inte ens att man kunde se det via folks publika profiler.
Tack för ditt svar! Du skriver "varför inte", men jag ser fortfarande heller inte nackdelen i att denna funktion skulle vara påslagen för dig. Jag menar, du kanske under dina snart 10 år på flashback samlat på dig ett par sköna Flashback vänner. Dessa flashback vänner kanske är intresserade av att veta i vilka trådar du för tillfället hänger på och därmed blir det större chans att ni skriver i samma trådar. Troligtvis är ni någorlunda likasinnade och kan ta insperation från varandra i vilka nya trådar som kan vara intressanta att besöka. Detta görs lättare med denna funktionen.

En grej till:

Du är inte beredd att hålla med mig i att tron av att smygbögar troligtvis är överreprestentade i att inneha denna funktion?
Senast redigerad av Mellbergan 2013-02-21 kl. 21:58. Anledning: stavfel
Citera
2013-02-21, 22:04
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thestalkerdude
Jag har igång det mest för att slippa alla satans jävla PM av nyreggade medlemmar som försöker kränga knark till en fast jag har skrivit i min signatur att jag inte är intresserade av att köpa droger av nån här på fb.

Men det är väl förväntat när man hänger i drog avdelningen.
Okej, detta är nog den första riktigt vettiga förklaringen jag fått till varför någon är i behov av att inneha denna funktionen. Men det är många som inte hänger på drogrelaterade forum till skillnad från dig, som ändå använder sig av denna funktionen. Och sådana personer får jag ibland rätt skumma känslor av att dessa ska vara behövd att använda sig av detta.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-02-21 kl. 22:22. Anledning: stavfel
Citera
2013-02-21, 22:32
Medlem
Vstkustens avatar
Den funktionen är till för folk som vill dölja vilka fb-torskar dom egentligen är.
Citera
2013-02-21, 22:43
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Känns som överflödig information att veta om jag är online eller inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in