2011-10-18, 20:09
Medlem
WhyAreYouBrainDeads avatar
Hej vänner !

Vad tycker ni om min idé,nämligen att ta bort Surfa osynligt ? och istället för detta låta någon tekniker fixa antal gröna prickar istället under användarnamnet som ett brottsregister

1.En grön prick= Användaren Online
2.Två gröna prickar=Användaren är Online + en Varning
3.Tre gröna prickar =Användaren är Online + har två varningar
4.Fyra gröna prickar=Användaren är online + har 3 varningar( då är man illa ute och nära en avstängning)

5.Sen om man har en Röd prick då är man= Offline,nå vad tycks om denna moderna idé ?
Varför måste medlemmen vara osynlig inför andra,samtidig så kan man se många gröna prickar en användare har och om han eller hon lever farligt och är nära en avstängning och kan varna denna i förväg en Fredag kväll om medlemmen är lite små full
Feedback tack?
Citera
2011-10-18, 20:11
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Vad finns det för skäl till att andra användare ska se hur många varningar och avstängningar den som skriver har? De enda som har någon användning utav informationen är användaren själv som förhoppningsvis justerar sitt beteende samt moderatorer som ska ta ställning till om användaren har gjort sitt.
Citera
2011-10-18, 20:12
Medlem
eXtremos avatar
Nej, vill man surfa osynligt så skall man få göra det, detta så att ingen kan kartlägga en användare utifrån när användaren är online. Det är också bra då det markant minskar antalet PM man mottager, då folk är mindre benägna att skicka PM när man är "offline".

Gällande straffregistret: Nej, jag anser att det är varje användares ensak att (i) veta om hur många varningar och avstängningar man samlat ihop samt (ii) hålla reda på hur nära man är avstängning. Vill man veta hur man ligger till kan man skicka ett PM till valfri mod.
Citera
2011-10-18, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Vad finns det för skäl till att andra användare ska se hur många varningar och avstängningar den som skriver har? De enda som har någon användning utav informationen är användaren själv som förhoppningsvis justerar sitt beteende samt moderatorer som ska ta ställning till om användaren har gjort sitt.
Då kan man ta denna person mer seriöst om en grön prick t.e.x samtidigt kan man se själv oj nu har jag 2 gröna prickar
Citera
2011-10-18, 20:16
Medlem
epost72s avatar
Surfa osynligt ska vara kvar i helt orört skick.

Att visa aktuell straffstatus i trådvy kommer bara innebära negativa effekter.
Citera
2011-10-18, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72

Vilka negativa effekter berätta mera?
Citera
2011-10-18, 20:22
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhyAreYouBrainDead
Exempel:

Säg att jag ser att du ligger farligt nära en avstängning, så kan jag driva dig till att begå diverse OT i trådar. Jag har råd att ta en varning medan du istället blir avstängd.

Därav är det enbart av intresse att kunna se sin egen status utan att PM:a en mod.
Citera
2011-10-18, 20:23
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Då kan man ta denna person mer seriöst om en grön prick t.e.x samtidigt kan man se själv oj nu har jag 2 gröna prickar
Fast eftersom du inte har en aning om vad som ligger bakom de där prickarna så blir det en bedömning som i många fall är direkt felaktig.
Citera
2011-10-18, 20:25
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
I ditt exempel kan det finnas användare som endast kommer provocera användare som ligger risigt till för att få dom utslängda. Ingen bra idé imo.
Citera
2011-10-18, 20:25
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:

Vore det inte bättre att ändra "surfa osynligt" så att inte heller moderatorer ser om man är online eller inte?
Eller i varje fall så de inte kan se "senaste aktivitet".
Citera
2011-10-18, 20:26
Medlem
Citat:
Exempel:

Säg att jag ser att du ligger farligt nära en avstängning, så kan jag driva dig till att begå diverse OT i trådar. Jag har råd att ta en varning medan du istället blir avstängd.

Därav är det enbart av intresse att kunna se sin egen status utan att PM:a en mod.
Det där köper jag inte,ser jag själv att jag har 2 gröna prickar så då är man mer försiktigt att citera någon oseriöst och OT till någon.
Citera
2011-10-18, 20:28
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Vore det inte bättre att ändra "surfa osynligt" så att inte heller moderatorer ser om man är online eller inte?
Eller i varje fall så de inte kan se "senaste aktivitet".
Nej, det finns väl ingen som helst mening med det? Och nej, det är inte lönt att komma dragandes med argument som att det ska vara lika eller rättvist, för det är det och ska det helt enkelt inte vara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in