Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-02-20, 10:25
  #1
Medlem
Jag och en polare har använt oss av postkran tidigare vilket fungerat bra, men just nu har han brist.
Då satt vi och funderade, hur gör man lättast för att få kontakt med någon runt Norrköpingstrakten som träffas live som har vettiga priser och bra kvalité på hekton?
Känns ju inte som något man frågar folk om i hörsalsparken.
Tips om tillvägagångssätt mottages tacksamt
Citera
2013-02-20, 10:46
  #2
Medlem
zuttlahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Married2mj
Jag och en polare har använt oss av postkran tidigare vilket fungerat bra, men just nu har han brist.
Då satt vi och funderade, hur gör man lättast för att få kontakt med någon runt Norrköpingstrakten som träffas live som har vettiga priser och bra kvalité på hekton?
Känns ju inte som något man frågar folk om i hörsalsparken.
Tips om tillvägagångssätt mottages tacksamt

Vad är tanken bakom detta hektoköp? eget bruk eller försäljning?

Det är omöjligt att få kontakt med etablerade kranar som säljer större mängder bara sådär, du måste klättra i hierarkin så att säga.

Ju högre upp du kommer desto tystare blir det, åtminstone utanför den lilla kretsen... Tänk dig själv att du slänger 5or, inte vill du gärna att någon annan ska börja göra det och på så vis inkräkta på din inkomst.

Vet inte hur stor norrköping är, men ett tips är att _INTE_ sälja förutom till dina 4-5 närmaste, låt hellre dom slänga till sina polare om det ska vara så, poängtera gärna att du bara kan "fixa", och att du inte säljer.

Har man inte kontakter till att köpa heggen live, så bör man heller inte sälja live... Var beredd på att bli skuldsatt/uppläxad rejält om och när detta kommer fram...
Citera
2013-02-20, 11:08
  #3
Medlem
I småland finns hjälpen! Riktigt schysst för 85kr/g. Lite skildnad iaf om man ska tänka på att en 5 nowdays ligger på 600-800 på vissa ställen vad jag har läst mig till på FB...

Må Väl!

/ MR.!22UEEEE
Citera
2013-02-20, 11:09
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zuttlah
Vad är tanken bakom detta hektoköp? eget bruk eller försäljning?

Det är omöjligt att få kontakt med etablerade kranar som säljer större mängder bara sådär, du måste klättra i hierarkin så att säga.

Ju högre upp du kommer desto tystare blir det, åtminstone utanför den lilla kretsen... Tänk dig själv att du slänger 5or, inte vill du gärna att någon annan ska börja göra det och på så vis inkräkta på din inkomst.

Vet inte hur stor norrköping är, men ett tips är att _INTE_ sälja förutom till dina 4-5 närmaste, låt hellre dom slänga till sina polare om det ska vara så, poängtera gärna att du bara kan "fixa", och att du inte säljer.

Har man inte kontakter till att köpa heggen live, så bör man heller inte sälja live... Var beredd på att bli skuldsatt/uppläxad rejält om och när detta kommer fram...

Jag och ett par kompisar köper alltid hekton, har gjort så i flera år och enbart för eget bruk. Inte värt risken att sälja.
Man vill ju dessutom ha en seriös kran som säljer kvalité och inte den värsta skiten, helst av allt grönt men det verkar vara svårt överallt. Vi brukar köpa i genomsnitt 1-2 hekton i månaden så vi är nog ganska bra kunder skulle jag tro. Sen bor jag inte i Norrköping, men brukar vara en bra stad som har sånt med inte alltför långt avstånd.
__________________
Senast redigerad av Married2mj 2013-02-20 kl. 11:19.
Citera
2013-02-20, 11:10
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRI22UE
I småland finns hjälpen! Riktigt schysst för 85kr/g. Lite skildnad iaf om man ska tänka på att en 5 nowdays ligger på 600-800 på vissa ställen vad jag har läst mig till på FB...

Må Väl!

/ MR.!22UEEEE

Ska jag bara åka till Småland och ropa efter fantomen eller? Sen är väl 8500:- lite väl dyrt för ett hegge om det inte är något riktigt ubergräs/brunt.
__________________
Senast redigerad av Married2mj 2013-02-20 kl. 11:30.
Citera
2013-02-20, 12:39
  #6
Medlem
Verkar vara lite brist på bra idéer här? Vi sitter här och är ordentligt röksugna ju
Citera
2013-02-20, 12:46
  #7
Medlem
BilboBus avatar
Ja alltså jag frågade min kran om han kunde hjälpa mig, det kunde han.

Var ju för eget bruk, gjort så med 2st av mina kranar. Nu bor jag i Sthlm och kanske är lite annorlunda där men, men.
Citera
2013-02-20, 12:50
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Ja alltså jag frågade min kran om han kunde hjälpa mig, det kunde han.

Var ju för eget bruk, gjort så med 2st av mina kranar. Nu bor jag i Sthlm och kanske är lite annorlunda där men, men.

Jo, vi har ju en postkran men han har inget nu så vi behöver ju lokalisera ny kran någon som man kan möta upp. Pallar inte ta kontakt med ny postkran, riskera bli blåst etc.
Fan Sverige ska ju flöda över med narkotika, men det märks fasen inte när man vill ha.
Citera
2013-02-20, 13:10
  #9
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Married2mj
Jo, vi har ju en postkran men han har inget nu så vi behöver ju lokalisera ny kran någon som man kan möta upp. Pallar inte ta kontakt med ny postkran, riskera bli blåst etc.
Fan Sverige ska ju flöda över med narkotika, men det märks fasen inte när man vill ha.

Du har ingen vanlig kran du kan vända dig åt?

Ett tips är att ta sig till Christiania och köpa, om man åker med tåg kostar det inte så mycket. Men risken varierar såklart på hur duktig man är.
Citera
2013-02-20, 13:41
  #10
Medlem
Har bara hört dåliga saker om norrköping när det kommer till häggen =/ 10lax för ett hägge som inte ens är dunder
Citera
2013-02-20, 14:06
  #11
Avstängd
daddy.boasts avatar
Odlarr di Herb ock Harvest Recommend jag Personli !! Best price ock Kvalitett !!

helsning Daddy !!
Citera
2013-02-20, 14:27
  #12
Medlem
Psychadelic1s avatar
Du känner ingen kran? Om du har en kran som kan styra femmor så kan han säkerligen styra hekton beroende på hur sugen han är på att hjälpa dig.

Eller som "daddy" skrev, odla själv!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback