Citat:
Själv skulle jag vilja införa trams-immunitet för skribenter som är unika och originella, kända för allt annat än trams!
Vad tycker ni om det förslaget?
Vem skall göra den bedömningen och med vilken rätt då? Poängen är väl att hålla sig till ämnet - eller inte glida allt för långt bort i alla fall --- inte att skriva "unikt eller originellt".
Mycket klokt sagt!
De som bidragit mest till forumet (undantaget oneliner-folk) "tackas" med att de blir avstängda!
Som det är nu så drabbas man mycket lättare om man skriver många inlägg (vad ger det för signaler till produktiva skribenter?), då chansen är stor att någon övernitisk, självsvåldig moderator som personligen inte gillar det man skriver (snacka om brist på objektivitet), trams-varnar till höger och vänster...
De som bidragit mest till forumet (undantaget oneliner-folk) "tackas" med att de blir avstängda!
Som det är nu så drabbas man mycket lättare om man skriver många inlägg (vad ger det för signaler till produktiva skribenter?), då chansen är stor att någon övernitisk, självsvåldig moderator som personligen inte gillar det man skriver (snacka om brist på objektivitet), trams-varnar till höger och vänster...
Själv skulle jag vilja införa trams-immunitet för skribenter som är unika och originella, kända för allt annat än trams!
Vad tycker ni om det förslaget?
Detta med att slunga ut trams-varningar till höger och vänster, verkar för övrigt vara något som vissa moderatorer har satt i system, när vederbörande vill ha någon med "obekväma åsikter" avstängd från forumet... 
Inte värdigt ett forum som säger sig företräda yttrandefrihet...

Detta borde genast ses över !!!
Eller hur Mods/Admins?

Inte värdigt ett forum som säger sig företräda yttrandefrihet...

Detta borde genast ses över !!!
Eller hur Mods/Admins?
Jag ser inget självvärde i att någon skriver unikt/originellt - utan endera tillför det diskussionen något (som jag gillar) eller också tillför det något som jag vill säga emot (debattera/diskutera) alternativt svara på av andra skäl...
Huruvida moderatorerna sedan uppfattar mina inlägg som totalt befängda och blåsta eller unika/originella, vettiga eller dumma .. det skiter jag faktiskt blankt i, och den värderingen anser jag att de inte skall göra -- de skall utgå från om det är inom ämnet eller off-topic helt enkelt.
Jag tror vare sig på "trams-immunitet" för dem som skriver sådant moderatorerna bestämt som "kvalitativt/unikt/originellt" eller på någon form av procentuell tillåtet bedömning (som någon föreslog - mer utrymme för trams ju mer man skriver per år) --- det sista skulle jag ju definitivt tjäna på själv .. men det innebär ju inte att trams från mig skulle förstöra trådarna mindre för andra..
Så nej. Samma regler för alla - och sedan får man både spotta och svära åt "moderatorer som fattar noll, minsann är ute efter just mig och jada jada".. Jag har nästan svalt både tangenter och datamus och gjort tuggmärken i skärmen mer än en gång - hamrat iväg några arga PM, bitit i det sura äpplet osv ... så jag kan tänka mig hur du känner -- däremot inte att du (eller någon annan) skall ha specialregler.
) och haft flertalet avstängningar ...