Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-19, 16:21
Medlem
Knullkungens avatar
I denna tråd https://www.flashback.org/t2066437 om varför en medlem blivt avstängd luftas följande åsikt.

"Tycker ni borde ge honom lite benådning i det här fallet. Han skriver många kvalitativa inlägg och är allmänt kunnig. Lite överseende och individuella prövningar kan man ha trots allt. Tycker förövrigt att även Admin borde godkänna alla avstängningar av viktiga medlemmar."

Är alla medlemmar på flshback lika viktiga? Eller ses regelbrott som mindre förseeleser hos medlemmar som skriver mycket och bidrar till forumet mer än andra? Ser ni moderatorer vissa medlemmar som viktigare än andra?

Själv anser jag att alla medlemmar på flashabck är lika viktiga. Ingen skall särbehandlas. Det är det som är charmen med Flashback.
Citera
2013-02-19, 16:26
Moderator
^Eazs avatar
Och det är ju just därför som personen ifråga inte blev särbehandlad.
Citera
2013-02-19, 16:30
Medlem
Substantials avatar
Men även Flashback har regler - och när de är ganska liberala med vad man får skriva i kontext till, exempelvis Aftonbladet så är jag på moderatorns linje - speciellt om Fri har blivit avstängd två gånger inom loppet av en månad.
Citera
2013-02-19, 16:32
Medlem
Extras avatar
Jag har aldrig fått intrycket att vissa medlemmar särbehandlas, ivf inte av moderatorer. I vissa individuella fall så händer det säkert, men det beror nog i så fall på en aktull moderators inställning till en viss medlem och hur h*n tolkar dennes inlägg.

Annars var väl ÅG's svar i tråden du länkade ett ganska precist svar.
Citera
2013-02-19, 16:39
Medlem
serotonins avatar
Det har dock hänt att vissa bannlysta medlemmar kommit tillbaks med nytt konto och fortsatt skriva utan att bli avstängda. Antar att det beror på att de anses tillföra forumet en del, för det kan omöjligen bero på att ingen kände igen medlemmen sedan tidigare.
Citera
2013-02-19, 16:47
Medlem
lirareflashbacks avatar
Jag tycker lite av charmen med Flashback är just att ingen särbehandlades. Just därför som medlemmen ifråga blev avstängd
Senast redigerad av lirareflashback 2013-02-19 kl. 16:51.
Citera
2013-02-19, 16:54
Medlem
Anna Troberg blev ju bannad för 1.01. Jag tror att reglerna är precis lika för exakt alla. Även om sjävlaste Alexander Skarsgård, Lasse Åberg, Loket, Lill-Babs, kungen osv. var här och skrev så skulle de nog med all säkerhet också bli bannad/varnad om de bröt mot reglerna.
Citera
2013-02-19, 16:54
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Givetvis så ska ingen särbehandlas!! Och på vilka grunder ska man bli VIP i så fall?? Bara för att man är duktig på att skriva eller ha ett högt antal poster per dag?

Ånkel G gav ett bra svar i tråden du länkade till.
Citera
2013-02-19, 17:03
Medlem
Magee89s avatar
Finns allt vissa som blir avstängda utan anledning och inte får amnesti ens så nej, alla medlemmar är uppenbarligen inte lika viktiga. Men denna hade blivit avstängd för samma sak tidigare, uppenbarligen lärde sig inte denna medlem och då får man stå sitt kast.
Citera
2013-02-19, 17:18
Medlem
nej verkligen inte andligen ? I been there
Citera
2013-02-19, 18:48
Medlem
hashish-boys avatar
det kan ju finnas anledning att ha mer överseende med en medlem som postar 1000+ inlägg om året än en som har 10 inlägg om året dvs att man tolererar ett par varningar mer om inläggsfrekvensen är hög.

det är iaf min åsikt.
Citera
2013-02-19, 18:57
Medlem
Germanias avatar
Alla borde givetvis INTE vara lika viktiga, men det är ett väldans paragrafrytteri här, i rättvisesträvande. Så de alla behandlas nästan så ändå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in