2015-08-23, 00:18
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Mycket klokt sagt!

De som bidragit mest till forumet (undantaget oneliner-folk) "tackas" med att de blir avstängda!

Som det är nu så drabbas man mycket lättare om man skriver många inlägg (vad ger det för signaler till skribenterna?), då chansen är stor att någon övernitisk, självsvåldig moderator som personligen inte gillar det man skriver (snacka om brist på objektivitet), trams-varnar till höger och vänster...

Själv skulle jag vilja införa trams-immunitet för skribenter som är unika och originella, kända för allt annat än trams!

Vad tycker ni om det förslaget?

Detta med att slunga ut trams-varningar till höger och vänster, verkar för övrigt vara något som vissa moderatorer har satt i system, när vederbörande vill ha någon med "obekväma åsikter" avstängd från forumet...

Inte värdigt ett forum som säger sig företräda yttrandefrihet...

Detta borde genast ses över !!!
Användare som inte är kända för att tramsa, och tillochmed är kända för att inte tramsa, drar ju helt naturlitg lika många varningar, för att de inte tramsar.

Jag är helt emot ditt förslag, för det bedömer användaren mer än inlägget. Ett inlägg är INTE mindre eller mer trams beroende på vem som postar inlägget.

Alla varningar granskas i en ohörsamhetsomröstning, så ingen moderator kan sätta i system att dela ut inkorrekta varningar för att få ut någon. Så det du säger sker är bara något du inbillar dig.
Citera
2015-08-23, 00:24
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Det enda du bidragit är med ditt storhetsvansinne och imbicilla påståenden, nä du ska inte någon immunitet utan även kompletta idioter som dig ska följa reglerna.

Du vet mycket väl att jag följer reglerna, din patologiske lögnare!

Att man blir trams-varnad trots att man följer reglerna till punkt och pricka, ligger felet då hos den enskilde användaren eller hos den självsvåldige moderatorn?

Hmm...
Citera
2015-08-23, 00:28
Medlem
Emerains avatar
Citat:

Att man blir trams-varnad trots att man följer reglerna till punkt och pricka, ligger felet då hos den enskilde användaren eller hos den självsvåldige moderatorn?

Hmm...
Du har fortfarande inte svarat på ett enda av mina inlägg, men du har svarat på andras. Vad kan det bero på?

Felet ligger hos användaren, som inte tolkat regelverket rätt. För hade du följt regelverket rätt hade du inte blivit varnad. Nu blev du varnad och vad beror det på? Jo, du följde inte reglerna. Och moderatorn agerade då så som sig bör, för alla användare är lika mycket värda och behandlas lika, moderatorn raderade och delade ut en varning.
Citera
2015-08-23, 00:33
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Mycket klokt sagt!

De som bidragit mest till forumet (undantaget oneliner-folk) "tackas" med att de blir avstängda!

Som det är nu så drabbas man mycket lättare om man skriver många inlägg (vad ger det för signaler till produktiva skribenter?), då chansen är stor att någon övernitisk, självsvåldig moderator som personligen inte gillar det man skriver (snacka om brist på objektivitet), trams-varnar till höger och vänster...

Själv skulle jag vilja införa trams-immunitet för skribenter som är unika och originella, kända för allt annat än trams!

Detta med att slunga ut trams-varningar till höger och vänster, verkar för övrigt vara något som vissa moderatorer har satt i system, när vederbörande vill ha någon med "obekväma åsikter" avstängd från forumet...

Eller hur Mods/Admins?
Har man tid att slänga ur sig "väldigt många inlägg" så har man även tid att slänga ett getöga på regelverket då och då. Det har sagts förut och jag säger det igen, vi har en mängd medlemmar som postat 1000-tals inlägg utan att denna någonsin dragit på sig en enda varning.
Det finns ingen som helst poäng i att låta de som skriver många inlägg komma lindrigare undan än de som skriver få.
Ditt snack om "trams-immunitet" skulle aldrig fungera och vidare kan du ju fundera på vem/vilka det är som skulle dela ut just denna imunitet. Dessutom fungerar det som tidigare påpekats inte att som enskild moderator punktmarkera en användare och dela ut felaktiga varningar då varningarna vid en ohörsamhetsomröstning granskas.
Den som följer regelverket blir inte avstängd och får inga varningar, kan man inte skriva många inlägg utan att få varningar får man ta konsekvenserna.
Citat:

Hmm...
En sökning i avstängningsforumet säger att du är lögnaren om du påstår dig följa regelverket.
https://www.flashback.org/sok/d%C3%B6d+o+%C3%A5terf%C3%B6dd?f=123
Senast redigerad av soulreaper 2015-08-23 kl. 00:35.
Citera
2015-08-23, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Användare som inte är kända för att tramsa, och tillochmed är kända för att inte tramsa, drar ju helt naturlitg lika många varningar, för att de inte tramsar.

Jag är helt emot ditt förslag, för det bedömer användaren mer än inlägget. Ett inlägg är INTE mindre eller mer trams beroende på vem som postar inlägget.

Alla varningar granskas i en ohörsamhetsomröstning, så ingen moderator kan sätta i system att dela ut inkorrekta varningar för att få ut någon. Så det du säger sker är bara något du inbillar dig.

Ja, poängen är naturligtvis just att användaren ska bedömas. Om någon skriver 8000 inlägg, varav 20 är trams och övriga mellan mediokra och utomordentliga och någon skriver 20 inlägg varav alla är trams blir det ganska uppenbart att det är helt absurt att inte väga andelen bra inlägg mot andelen tramsinlägg.
Citera
2015-08-23, 00:46
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
Ja, poängen är naturligtvis just att användaren ska bedömas. Om någon skriver 8000 inlägg, varav 20 är trams och övriga mellan mediokra och utomordentliga och någon skriver 20 inlägg varav alla är trams blir det ganska uppenbart att det är helt absurt att inte väga andelen bra inlägg mot andelen tramsinlägg.
Alla användare förväntas följa regelverket i alla sina inlägg. När man går utanför detta får man en varning, om man fortsätter trots upprepade varningar så blir man till slut avstängd. En användare som skriver 20 trams inlägg på 800 har skrivit 20 tramsinlägg för mycket.
Citera
2015-08-23, 00:50
Medlem
nedboys avatar
Citat:

Hmm...

Herregud alltså! Hur orkar du med att skriva alla dessa klagotexter, klagotrådar som måste ta många timmar av din tid dag in, dag ut? Jag tror inte det spelar någon roll om du har rätt eller fel längre, utan det har blivit så mycket att ingen orkar bry sig?

Ett förslag från mig är att du provar att vara borta från Flashback några veckor och tar dig en funderare på dig själv och varför du har det så svårt att bli förstådd? Kan det ha någonting med dig själv att göra? Sluta sen att använda detta nick som du använder nu. Glöm bort det och skapa dig en ny användare och försök på nytt? Börja om på nytt. Hur låter det?
Citera
2015-08-23, 00:54
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Du fick ju MASSOR av exempel i en tidigare tråd att just detta satts i system mot mig. När ni inte kunde påvisa regelbrotten jag blivit anklagad för, så valde ni att låsa tråden istället...

Jag har exempelvis fått varningar för att jag så mycket som nämnt ordet "Geocentrism" i Astronomi-forumet!

En gång fick jag en varning för att jag skämtsamt skrev Big Bnag istället för Big Bang...

Du hävdar nu att alla varningar granskas i en ohörsamhetsomröstning?

Hur förklarar du då att en trams-varning jag nyss fick (två snabba trams-varningar till så blir jag avstängd i ½ år till), INTE granskades av andra moderatorer, enligt en moderator som jag kontaktade?

Du vill veta vad jag skrev som jag fick varning för?

Okej, då ska jag berätta:

Fick varning för 0.03. Trams och off-topic efter följande inlägg som svar till användaren Kobold:

"Intressant att just DU tror på healing... du som brukar racka ner på allt övernaturligt..."

Till saken hör att just Kobold brukar stalka mig i de flesta trådar jag skriver, och överallt racka ner på precis allt jag skriver, gärna om det rör sig om övernaturliga saker.

Inte nog med det, Kobold har även ett antal gånger i olika trådar genom åren via inlägg anklagat mig för att vara pedofil, att ha suttit inne för rättspsykiatrisk vård, att ha suttit i fängelse, att vara en sektgalning etc, och flera av gångerna så har inläggen inte ens raderarats, än mindre att han fått någon varning.... men däremot varnades jag av KimNeilJung för ovanstående som jag skrev till Kobold...

Och du har mage att hävda att trams-varningarna inte har satts i system mot mig?

Innan en ohörsamhetsomröstning så granskas inte varningar. För det är först vid omröstningen som varningarna spelar roll.

Du har bara bevisat en sak. Att du inte kan hålla dig till reglerna som gäller för alla användare. Alla användare på Flashback är lika viktiga, men vissa är mer notoriska regelbrytare än andra.
Citera
2015-08-23, 00:58
Medlem
Emerains avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Alla användare förväntas följa regelverket i alla sina inlägg. När man går utanför detta får man en varning, om man fortsätter trots upprepade varningar så blir man till slut avstängd. En användare som skriver 20 trams inlägg på 800 har skrivit 20 tramsinlägg för mycket.
Soulreaper säger det väldigt bra. Alla förväntas sköta sig i alla inlägg. Det ska inte bli tal om någon kvot-bedömning. Avstängningarnas längd baseras på antalet avstängningar du haft senaste året. För att för att flera avstängningar visar att du inte förstått och därför behöver vara iväg ännu längre. Detta är vad admin har bestämt, och admin bestämmer här på Flashback.

20 tramsinlägg är 20 förmånga, oavsett om det motsvarar 0.001% eller 100% av dina inlägg.
Citera
2015-08-23, 01:02
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Jag har fått 2-3 varningar för att jag i Feedback-forumet så mycket som FRÅGAT hur det kommer sig att Flashback tillåter 1000-tals Hasch-trådar etc, men endast tillåter en ynka Geocentrism-tråd?

En gång fick jag en varning för att jag skämtsamt skrev Big Bnag istället för Big Bang...

Och du har mage att hävda att trams-varningarna inte har satts i system mot mig?

och så har du redigerat ditt inlägg efter att ajg postade mitt svar. Så här kommer ett till.

Du har inte fått någon sådan varning. Så sluta ljug. Den enda som satt något i system är du, och det är att vägra följa reglerna.
Citera
2015-08-23, 07:03
Medlem
Ett Hunds avatar
OT raderat.

Död o återfödd: Du har redan ifrågasatt dina varningar i en Feedback-tråd och där har du fått svar av admin som anser att dina varningar och avstängningar är korrekta - (FB) Misshandeln av Död o återfödd, avstängd återigen 1/2 år, utan minsta lilla regelbrott

Att du försöker ta upp samma sak igen i den här tråden ändrar ingenting.

/Moderator
Citera
2015-08-23, 16:44
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Mycket klokt sagt!

Som det är nu så drabbas man mycket lättare om man skriver många inlägg (vad ger det för signaler till produktiva skribenter?), då chansen är stor att någon övernitisk, självsvåldig moderator som personligen inte gillar det man skriver (snacka om brist på objektivitet), trams-varnar till höger och vänster...

Eller hur Mods/Admins?
Så du vill införa en immunitet mot trams, för de som är kända för att inte skriva trams?
Vad är poängen med det? Om de är kända för att inte tramsa så har de inget behov av en immunitet mot något som de ändå inte gör.
Annat än möjligen uppmana de som inte tramsar att börja tramsa.

Lite som att ge immunitet mot fortkörningsböter till de som aldrig kör för fort.

De har inget som helst behov av någon sådan immunitet, allt den gör är att uppmuntra den sortens beteende som de blir belönade för att undvika.

De som inte tramsar får sin "immunitet" genom att de inte blir bestraffade för trams eftersom de inte tramsar.
Cirkelresonemang.
Vilket just du iofs har gjort dig rätt känd för.....

Citat:
Om någon skriver endast trams så finns det en specialregel som heter Kvalitet före kvantitet (KFK, 2.02).
En som skriver 20 inlägg som är enbart trams kommer därför få en annan behandling än någon som skriver 20 tramsinlägg av totalt 8000.
Däremot kommer någon som skrivit 20 tramsinlägg av total 500 att behandlas på samma sätt som någon som skrivit 20 tramsinlägg av totalt 8000.

Så användaren bedöms efter dennes beteende, precis som sig bör.
För polisen bryr sig inte heller ett skit om hur snäll och laglydig någon normalt är, när denne väl begår ett brott.
Brottet bestraffas, övrigt beteende belönas inte utan anses vara något som de flesta ska kunna leva upp till.

För övrigt så skulle det vara rätt intressant med en sammanställning över hur många varningar som delats ut till forumet topp-100 postare.....
Jag misstänker starkt att de allra flesta av dessa faktiskt inte har några problem med varningar, trots sin väldigt höga frekvens av inlägg.

Lista för de som undrar över topp-postare.
https://www.flashback.org/memberlist.php?&order=desc&sort=posts
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in