2013-02-20, 00:46
Medlem
Carelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Det har dock hänt att vissa bannlysta medlemmar kommit tillbaks med nytt konto och fortsatt skriva utan att bli avstängda. Antar att det beror på att de anses tillföra forumet en del, för det kan omöjligen bero på att ingen kände igen medlemmen sedan tidigare.
Vi moderatorer ser alla medlemmars varningar och ser vi att någon nyregistrerad dragit på sig tok för många varningar, så börjar trollradarn pipa. Är det någon som kanske dragit på sig en slarvig 1:06-a och som skriver medan denne är avstängd, är det mindre vanligt att denne drar på sig så många varningar att denne sticker ut. Vi kan helt enkelt inte checka varje nyregistrerad för tidigare konton, utan är det så att tramsare i allmänhet får sina nya konton avstängda, är det för att de är lättare att upptäcka. Nu vill jag säga att moderatorer känner sina forum bättre än någon annan och skulle någon nyligen avstängd högprofilerad medlem dyka upp, så hittas de först av oss, men givetvis känner inte vi till alla medlemmar och där får vi förlita oss på att RP:s kommer in. Tycker du att du ser välbekanta ansikten ute på forumet så är det bara att rapportera, för de kommer att bli behandlade precis som vilken stortramsare som helst, även om du verkar tycka att det verkar omöjligt att dessa inte upptäckts ännu.
Citera
2013-02-20, 00:46
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Fråga en Tele2, Comviq Support/ÅF https://www.flashback.org/t1602352
Fråga rörläggaren [stora tråden om VVS-frågor] https://www.flashback.org/t654836
Frågetråd: Ordningsvakt (Ställ era frågor) https://www.flashback.org/t634241
Polis till er tjänst, ställ frågor https://www.flashback.org/t1048457

Osv.

Härligt.
Citera
2013-02-20, 01:45
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Careless
Vi moderatorer ser alla medlemmars varningar och ser vi att någon nyregistrerad dragit på sig tok för många varningar, så börjar trollradarn pipa. Är det någon som kanske dragit på sig en slarvig 1:06-a och som skriver medan denne är avstängd, är det mindre vanligt att denne drar på sig så många varningar att denne sticker ut. Vi kan helt enkelt inte checka varje nyregistrerad för tidigare konton, utan är det så att tramsare i allmänhet får sina nya konton avstängda, är det för att de är lättare att upptäcka. Nu vill jag säga att moderatorer känner sina forum bättre än någon annan och skulle någon nyligen avstängd högprofilerad medlem dyka upp, så hittas de först av oss, men givetvis känner inte vi till alla medlemmar och där får vi förlita oss på att RP:s kommer in. Tycker du att du ser välbekanta ansikten ute på forumet så är det bara att rapportera, för de kommer att bli behandlade precis som vilken stortramsare som helst, även om du verkar tycka att det verkar omöjligt att dessa inte upptäckts ännu.

Det ÄR så att vissa avstängda tillåtits komma tillbaka utan att vänta på amnesti, det är inget snack om den saken. Det är heller inget snack om att en del av dessa medlemmar är så lätta att känna igen att hundra mods och tusentals användare omöjligen kan ha missat dem. Jag tycker det är lugnt, det är kanske dubbelmoral från min sida eftersom jag gillar Flashbacks hardcore-inställning om alla medlemmar och åsikters lika värde, men om en riktigt läsvärd och välskrivande skribent drar på sig en massa varningar för ohörsamhet och till sist åker ut så är jag absolut inte personen som tänker gola ner honom om han dyker upp igen. Detta oavsett om jag gillar hans åsikter eller ej. Trots allt är riktigt bra skribenter en bristvara, inte bara på Flashback utan överallt.
Citera
2013-02-20, 06:23
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Det ÄR så att vissa avstängda tillåtits komma tillbaka utan att vänta på amnesti, det är inget snack om den saken. Det är heller inget snack om att en del av dessa medlemmar är så lätta att känna igen att hundra mods och tusentals användare omöjligen kan ha missat dem. Jag tycker det är lugnt, det är kanske dubbelmoral från min sida eftersom jag gillar Flashbacks hardcore-inställning om alla medlemmar och åsikters lika värde, men om en riktigt läsvärd och välskrivande skribent drar på sig en massa varningar för ohörsamhet och till sist åker ut så är jag absolut inte personen som tänker gola ner honom om han dyker upp igen. Detta oavsett om jag gillar hans åsikter eller ej. Trots allt är riktigt bra skribenter en bristvara, inte bara på Flashback utan överallt.
Om man anser sig vara säker på att någon bryter mot regel 1.07 är det bara att rapportera och skriva varför man tror att det är användare X som återkommit. Det är för mig inte alls lika uppenbart när troll X dyker upp som det är för vissa användare och ibland är det rent av så att användarna har fel. Dessutom läser vi inte allt som postas och behöver således hjälp på traven, att vi däremot skulle strunta i en 1.07:a för att det är en "bra" användare köper jag verkligen inte och detta p.g.a att jag vet hur många det är som åker ut på 1.07.
Citera
2013-02-20, 06:39
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Det ÄR så att vissa avstängda tillåtits komma tillbaka utan att vänta på amnesti, det är inget snack om den saken.

Inte som jag vet åtminstone.

admin5
Citera
2013-02-20, 10:54
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Det har dock hänt att vissa bannlysta medlemmar kommit tillbaks med nytt konto och fortsatt skriva utan att bli avstängda. Antar att det beror på att de anses tillföra forumet en del, för det kan omöjligen bero på att ingen kände igen medlemmen sedan tidigare.
Du tror inte det kan bero på att vi inte känner oss säkra på att det är en viss bannlyst medlem?
Citera
2013-02-20, 13:53
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenSvamp
För att???

därför att 1varning per 3inlägg skrivna tyder på att skribenten inte läst eller förstått reglerna, 1varning per 1000inlägg kan bero på att man någon gång inte anpassat inläggen efter regel nivån som berörda moderator bedriver, jag nämner inga namn [host]ÅnkelGunnar[host]

(det är min åsikt vilket du klippte bort förra gången)

jag tror man kan få avstängning efter 3 varningar men att man kan klara sig upp till 6.

Citera
2015-08-22, 23:31
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
det kan ju finnas anledning att ha mer överseende med en medlem som postar 1000+ inlägg om året än en som har 10 inlägg om året dvs att man tolererar ett par varningar mer om inläggsfrekvensen är hög.

det är iaf min åsikt.

Mycket tänkvärd punkt du kommer med där, angående inläggsfrekvensen!

Vad har ni att säga om detta, moderatorer?
.
Citera
2015-08-22, 23:37
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd

.
Skitsnack är vad jag tycker det är. Ett inlägg är antingen trams eller inte. Off-topic eller on topic. Korspostning eller inte. Reklam eller inte. Och så vidare.

Är inlägget ett regelbrott så åker det. Oavsett vem användaren är. vi favoriserar ingen och vi ska inte börja med det heller.
Citera
2015-08-22, 23:43
Medlem
Citat:

.

Tycker kanske man kunde basera avstäningar på hur många varnar man får per hur många inlägg man gjort, och inte per tid. När man kollar de användare med flest inlägg finns massor som är avstängda , såklart lättare dra på sig varningar för de som gör 100 inlägg per dag än de som gör 1 inlägg per dag.
Kanske skulle vara svårt hålla koll på detta iofs.
Citera
2015-08-22, 23:51
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Tycker kanske man kunde basera avstäningar på hur många varnar man får per hur många inlägg man gjort, och inte per tid. När man kollar de användare med flest inlägg finns massor som är avstängda , såklart lättare dra på sig varningar för de som gör 100 inlägg per dag än de som gör 1 inlägg per dag.
Kanske skulle vara svårt hålla koll på detta iofs.

Mycket klokt sagt!

De som bidragit mest till forumet (undantaget oneliner-folk) "tackas" med att de blir avstängda!

Som det är nu så drabbas man mycket lättare om man skriver många inlägg (vad ger det för signaler till produktiva skribenter?), då chansen är stor att någon övernitisk, självsvåldig moderator som personligen inte gillar det man skriver (snacka om brist på objektivitet), trams-varnar till höger och vänster...

Själv skulle jag vilja införa trams-immunitet för skribenter som är unika och originella, kända för allt annat än trams!

Vad tycker ni om det förslaget?

Detta med att slunga ut trams-varningar till höger och vänster, verkar för övrigt vara något som vissa moderatorer har satt i system, när vederbörande vill ha någon med "obekväma åsikter" avstängd från forumet...

Inte värdigt ett forum som säger sig företräda yttrandefrihet...

Detta borde genast ses över !!!

Eller hur Mods/Admins?
Senast redigerad av Död o återfödd 2015-08-23 kl. 00:18.
Citera
2015-08-23, 00:17
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Mycket klokt sagt!

De som bidragit mest till forumet (undantaget oneliner-folk) "tackas" med att de blir avstängda!

Som det är nu så drabbas man mycket lättare om man skriver många inlägg (vad ger det för signaler till skribenterna?), då chansen är stor att någon övernitisk, självsvåldig moderator som personligen inte gillar det man skriver (snacka om brist på objektivitet), trams-varnar till höger och vänster...

Själv skulle jag vilja införa trams-immunitet för skribenter som är unika och originella, kända för allt annat än trams!

Vad tycker ni om det förslaget?

Detta med att slunga ut trams-varningar till höger och vänster, verkar för övrigt vara något som vissa moderatorer har satt i system, när vederbörande vill ha någon med "obekväma åsikter" avstängd från forumet...

Inte värdigt ett forum som säger sig företräda yttrandefrihet...

Detta borde genast ses över !!!

Det enda du bidragit är med ditt storhetsvansinne och imbicilla påståenden, nä du ska inte någon immunitet utan även kompletta idioter som dig ska följa reglerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in