• 1
  • 2
2013-02-19, 11:32
Medlem
McLaughlins avatar
Ska ge bort en prenumeration på antingen Veckans Affärer eller Affärsvärlden.
Någon som har en åsikt om tidningarna - eller tom kanske själv prenumererat på båda och kan ge ett utlåtande?

Aktie/Fondtips i all ära, men är nog ute efter intressant läsning i första hand.

McL
Citera
2013-02-19, 14:17
Medlem
MonkeysOnParoles avatar
Affärsvärlden.

Veckans Affärer är ganska usel anser jag. Skriver mest om "kvinnor i näringslivet".
Citera
2013-02-19, 18:36
Medlem
McLaughlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeysOnParole
Affärsvärlden.

Veckans Affärer är ganska usel anser jag. Skriver mest om "kvinnor i näringslivet".

Okej, tack för svar!
Citera
2013-02-19, 20:04
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McLaughlin
Okej, tack för svar!
Jag har också för mig att Affärsvärlden skall vara bättre men jag undrade om jag har läst veckans affärer eller inte.

Om man har fått något erbjudande / provapånummer / kort prenumeration så har jag tagit men jag kan tänka mig att det var Affärsvärlden som erfarenheten var positiv av och att jag inte gillade Privata affärer trots att folk säger positiva grejer om den. Veckans affärers tips brukar ju inte verka så kul iaf.

Men ja, som sagt, vågade inte säga något helt säkert men jag kan tänka mig att jag har något eller några nummer hemma.

Annars är ju Aktiespararna bra och billig.
Citera
2013-02-19, 21:33
Medlem
McLaughlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Jag har också för mig att Affärsvärlden skall vara bättre men jag undrade om jag har läst veckans affärer eller inte.

Om man har fått något erbjudande / provapånummer / kort prenumeration så har jag tagit men jag kan tänka mig att det var Affärsvärlden som erfarenheten var positiv av och att jag inte gillade Privata affärer trots att folk säger positiva grejer om den. Veckans affärers tips brukar ju inte verka så kul iaf.

Men ja, som sagt, vågade inte säga något helt säkert men jag kan tänka mig att jag har något eller några nummer hemma.

Annars är ju Aktiespararna bra och billig.

Tack, ja Aktiespararna har han redan - och är nöjd med, dock kommer väl den ut enbart en gång i månaden tyvärr.
Citera
2013-02-19, 21:50
Medlem
Jag vet helt ärligt inte vad Veckans affärer är, tänkte att det var tidningen Börsveckan först som du syftade på men det var en annan.

Oavsett så brukar jag läsa Affärsvärlden och jag tycker överlag att det är en bra tidning. Rätt så nyanserad och innehåller lite allt möjligt smått och gott. Bra ekonomi/börs tidning som inte riktar in sig för mycket på specifika delar utan håller sig hyffsat bred medan den ändå håller standard på det som bjuds på.
Citera
2013-02-19, 23:30
Medlem
Phillemans avatar
Harvard Business Review är helt klart bäst
Citera
2013-02-22, 11:20
Medlem
Börsveckan alla dagar i veckan.
Citera
2013-02-22, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeysOnParole
Affärsvärlden.

Jag håller med. Affärsvärlden är ok. Veckans affärer kan ha en del intressanta porträtt ibland men i övrigt är tidningen usel. Har för mig att VA-portföljen brukar vara ganska tveksam. Bl a har de haft Diamyd och många andra skräpbolag i den.
Citera
2021-01-14, 12:55
Medlem
Ursäkta om jag återupplivar en gammal tråd. Men måste helt klart säga att Affärsvärlden är att föredra framför de flesta alternativ på marknaden bland svenska affärstidningar.

Själv kör jag på Dagens industri (Di) och Affärsvärlden och är mycket nöjd. Speciellt den senares variant av papperstidningen är intressant och med kvalitetsartiklar, överväldigande mycket bättre än diverse dynga som Aftonbladets och Expressens ekonomisidor.
Citera
2021-01-15, 20:56
Medlem
Sqeptisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User13414
Ursäkta om jag återupplivar en gammal tråd. Men måste helt klart säga att Affärsvärlden är att föredra framför de flesta alternativ på marknaden bland svenska affärstidningar.

Själv kör jag på Dagens industri (Di) och Affärsvärlden och är mycket nöjd. Speciellt den senares variant av papperstidningen är intressant och med kvalitetsartiklar, överväldigande mycket bättre än diverse dynga som Aftonbladets och Expressens ekonomisidor.

Var inne på biblioteket och läste igenom AFV för ett tag sedan. Reagerade när jag såg lösnummerpriset, vill minnas att det låg väldigt nära hundringen. Man undrar stilla om mervärdet av eventuell insikt från AFV:s artiklar verkligen är värt det priset?
Citera
2021-01-15, 21:29
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Var inne på biblioteket och läste igenom AFV för ett tag sedan. Reagerade när jag såg lösnummerpriset, vill minnas att det låg väldigt nära hundringen. Man undrar stilla om mervärdet av eventuell insikt från AFV:s artiklar verkligen är värt det priset?

Alla papperstidningar är helt absurt dyra. Såg att Expressen kostade 30 spänn idag. Helt plötsligt verkar alla magasin som åtminstone skänker nån timmes läsning billiga med sitt pris på närmare hundringen.

För övrigt körde jag nåt erbjudande på Privata Affärer med Placeringsguiden ett tag, helt okej.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in