• 1
  • 2
2021-02-02, 00:49
Medlem
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User13414
Ursäkta om jag återupplivar en gammal tråd. Men måste helt klart säga att Affärsvärlden är att föredra framför de flesta alternativ på marknaden bland svenska affärstidningar.

Själv kör jag på Dagens industri (Di) och Affärsvärlden och är mycket nöjd. Speciellt den senares variant av papperstidningen är intressant och med kvalitetsartiklar, överväldigande mycket bättre än diverse dynga som Aftonbladets och Expressens ekonomisidor.
Sedan Affärsvärlden köptes upp av Börsplus förra året, är den värd vart enda öre och mer därtill.
Börsplus grundades av Peter Benson, tidigare chefredaktör för Börsveckan. Han har även dragit med sig Daniel Svensson, som även han varit chefredaktör på Börsveckan.

Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Var inne på biblioteket och läste igenom AFV för ett tag sedan. Reagerade när jag såg lösnummerpriset, vill minnas att det låg väldigt nära hundringen. Man undrar stilla om mervärdet av eventuell insikt från AFV:s artiklar verkligen är värt det priset?
Det är analyserna som är värda pengarna.
Känner man sig road av att läsa artiklarna får se det som en bonus på köpet.
Citera
2021-02-20, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksv
Sedan Affärsvärlden köptes upp av Börsplus förra året, är den värd vart enda öre och mer därtill.
Börsplus grundades av Peter Benson, tidigare chefredaktör för Börsveckan. Han har även dragit med sig Daniel Svensson, som även han varit chefredaktör på Börsveckan.

Det är analyserna som är värda pengarna.
Känner man sig road av att läsa artiklarna får se det som en bonus på köpet.

Om du jämför med Börsveckan, är inte Börsveckan bättre? Billigare genom Avanza.
Citera
2021-02-20, 20:01
Medlem
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Om du jämför med Börsveckan, är inte Börsveckan bättre? Billigare genom Avanza.
Nej, analyserna på AFV (sedan de köptes upp av Börsplus) är väl så vassa. AFV drivs som sagt av gammalt Börsveckanfolk.

Även AFV är rabatterad, fast genom Nordnet.

För egen del prenumererar jag på båda.
Citera
2023-05-18, 10:21
Medlem
bokskog54s avatar
Någon som vill dela prenumeration på Affärsvärlden?

Blir vi 10 personer så blir 44 kr per månad. Jag tänker att man roterar att betala fullpris för en digital prenumeration.
Citera
2025-06-06, 07:02
Medlem
Någon som vet vad affärsvärlden har för rss?

De hugger till ibland. Tror nästan jag har mer nytta av dem.än vänster aktivistiska di.se
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in