Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-19, 10:57
  #1
Medlem
Liivs avatar
När jag söker på en person på ratsit kommer det inte upp någon adress på henne, varför inte?
Citera
2013-02-19, 11:01
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liiv
När jag söker på en person på ratsit kommer det inte upp någon adress på henne, varför inte?
Finns hon på papper och har ett hem?
__________________
Senast redigerad av Kardantunnel 2013-02-19 kl. 11:02. Anledning: hahaha
Citera
2013-02-19, 11:02
  #3
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Skyddad adress kanske?
Något psyko kanske har hotat henne?
Citera
2013-02-19, 11:08
  #4
Medlem
Liivs avatar
Hon har varit skriven i min stad tidigare, men sen försvann adressen helt. Hon har inte bott här på flera år utan har flyttat till Gbg.
Hon bor inneboende hos en tjej och lever inte som att hon skulle vara hotad av ett psyk.
Däremot så är det många som söker henne då hon blåst många och lånat massa pengar som hon ej lämnat tillbaka.
Citera
2013-02-19, 11:33
  #5
Medlem
Jag har märkt flera gånger att dom flesta människor inte är med där, och jag vet att dom inte har skyddat boende.
Citera
2013-02-19, 11:34
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liiv
Hon har varit skriven i min stad tidigare, men sen försvann adressen helt. Hon har inte bott här på flera år utan har flyttat till Gbg.
Hon bor inneboende hos en tjej och lever inte som att hon skulle vara hotad av ett psyk.
Däremot så är det många som söker henne då hon blåst många och lånat massa pengar som hon ej lämnat tillbaka.

Ja där har du förmodligen svaret, bedragare brukar se till att de är svåra att hitta. Hon kan t.ex ha blivit skriven som "utan känd hemvist" eftersom hon inte uppgett någon ny adress till skatteverket.

Det är inte omöjligt att hon fiskat till sig en skyddad identitet heller, en del bedragare är riktigt hala och kan lura även de mest luttrade myndighetspersonerna.
Citera
2013-02-19, 14:12
  #7
Medlem
Liivs avatar
Men om man inte har adress på ratsit beror det antingen på att man har skyddad identitet eller att man inte har något boende?

Om man nu är "hemlös" står man inte folkbokförd någonstans ändå? På någon adress?
Vem säger man till att man inte bor någonstans? Vart tar all post vägen isf? Man får ju fortfarande brev från diverse myndigheter och liknande?

Vet även att hon har kronofogdsskulder. Dom måste ju vilja ha kontakt med henne?
Hur fungerar det?
Citera
2013-02-19, 18:03
  #8
Medlem
Det finns flera trådar om saken, den längsta och mest omfattande är den här:
https://www.flashback.org/t402278

Eller sök på "utan känd hemvist" så hittar du fler trådar.

Kom dock ihåg att det inte är säkert att personen du letar efter är "utan känd hemvist", kolla med skatteverket om det inte finns någon särskild postadress eller liknande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback