Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-02-16, 19:10
  #1
Medlem
Chelskeys avatar
Jag har varit på öppenvårdsbehandling osv.

Man vill gärna framställa Cannabis som en lömsk drog, även att den ska vara en av de värsta p.ga inställningen ungdomar och brukare har.

Jag vet inte hur jag ska ställa mig till det hela. Jag har rökt cannabis i 11 år, från och till. Jag önskar att jag inte hade börjat röka så tidigt, då jag upplevt negativa konsekvenser. Men inte enbart av CB utan många andra droger också.

Jag är idag drogfri, men vill fortfarande röka ibland. Jag har förstånd nog att se de negativa effekterna av rökat. Förutom ruset i sig, har mitt brukande inte gett mig speciellt mycket faktiskt. När man var yngre kanske man fick för sig att man blev mer kreativ och liknande förskönande åsikter.

Jag gillar att röka, förstå mig rätt. Men man måste kunna kritisera sitt eget nyttjande, annars så börjar det likna ett missbrukande beteende, där man försvarar drogen till det yttersta, alkohol, cannabis eller vad det nu kan vara.

Personer som inte kan kritisera, det de upplever som negativt, och positivt med drogen, slösa inte er tid.

Vad har ni upplevt, att ni fått ut av rökandet? Självklart är det ett roligt tidsfördriv, men vad mer?
Citera
2013-02-16, 19:15
  #2
Medlem
Jag tycker den kan vara väldigt "lömsk", jag blir där i emot otroligt kreativ av det, mer än jag vanligtvis är, och jag är ganska så kreativ i vanligt fall, det är till stor del varför man gillar det, och att man kan nästan se vilken film som helst och fortfarande tycka skiten är underhållande, det är mer än ett tidsfördriv för mig.

Men fyfan va PASSIV man blir av skiten om man sysslar med det för mycket, det måste jag säga är det värsta med skiten, att man blir så jävla passiv, gör man det några enstaka gånger i månaden så kan jag inget annat än tala gott om det faktiskt, det är när man missbrukar man ser skiten med det, i början är det frid och fröjd, sen när man märker att man suttit ner och lirat tv spel i 2 månader så börjar man undra
Citera
2013-02-16, 19:16
  #3
Medlem
Jag mår bättre när jag har rökt. Säker något som går åtgärda med någon beroendeframkallande medicin från staten. Sen hjälper det mig och slappna av, min insomnia försvinner helt och i princip pollenallergi och astman som utlöses av pollen också. Plus en massa annat.

Cannabis är lömskt för att folk saknar respekt för drogen. Du går inte och tar tjack dagen före du ska jobba men det är inga problem att röka innan du går in på jobbet. (Talar för mig själv?
Citera
2013-02-16, 19:18
  #4
Medlem
Poptarts101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chelskey
Vad har ni upplevt, att ni fått ut av rökandet? Självklart är det ett roligt tidsfördriv, men vad mer?


Precis som du ångrar jag att jag testade så tidigt som jag gjorde, men inte ATT jag har rökt, även fast jag åkt på negativa konsekvenser.. Man kommer inte ifrån att cannabis är en drog, även fast nyfrälsta lägger fram fakta som om cannabis är helt ofarligt!

Positiva grejer jag fått ut av cannabis är väl bl.a att det hjälpt mig se på saker ur olika perspektiv när man haft nåt att tampas med, sen att man har många roliga å flummiga minnen från långa rökarperioder när man egentligen inte borde rökt är väl en bonus
Citera
2013-02-16, 19:20
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peperonin
Jag mår bättre när jag har rökt. Säker något som går åtgärda med någon beroendeframkallande medicin från staten. Sen hjälper det mig och slappna av, min insomnia försvinner helt och i princip pollenallergi och astman som utlöses av pollen också. Plus en massa annat.

Cannabis är lömskt för att folk saknar respekt för drogen. Du går inte och tar tjack dagen före du ska jobba men det är inga problem att röka innan du går in på jobbet. (Talar för mig själv?

jag har gått ut och supit dagen innan jag ska ha jobbat, ibland 2 dagar i streck, även ladd där i mellan, allt beror ju också på hur MYCKET, sitter man och röker typ hela natten så tycker jag att det allt påverkar hur man arbetar, man blir hyfsat seg i huvudet ändå.
Citera
2013-02-16, 19:21
  #6
Medlem
"Personer som inte kan kritisera, det de upplever som negativt, och positivt med drogen, slösa inte er tid."

Dumma människor har det funnits i alla tider. Låt de skada sig själva. Folk som inte tänker kritiskt och säger "cannabis är 100% ofarligt", vill ge personen i fråga en rejäl badsalt-damp-kannibal-attack i ansiktet.

Kan inte svara på frågan vad jag fått ut av det, men vänner har sagt att det är en personlig avslappningsmetod som man kan ta när som helst på dygnet. Dock måste enligt dem "förtjäna" ruset genom att ha pluggat bra under dagen/alt.
__________________
Senast redigerad av Cannnes 2013-02-16 kl. 19:23.
Citera
2013-02-16, 19:24
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArtsAndCrafts
jag har gått ut och supit dagen innan jag ska ha jobbat, ibland 2 dagar i streck, även ladd där i mellan, allt beror ju också på hur MYCKET, sitter man och röker typ hela natten så tycker jag att det allt påverkar hur man arbetar, man blir hyfsat seg i huvudet ändå.

Klart det påverkar, har jag påstått något annat?

Är man garanterad bakfull på alkohol? Ger kola alltid en avtändning? För jag vill gärna se dig börja ta tjack kvällen innan du ska jobba med den AT:n du får.
Citera
2013-02-16, 19:27
  #8
Medlem
har inget irekt dsvar brukat både det ena och andra men något som CB har stor potential tror jag är gemenskapskänslor istället för skit som blossar upp i krig, Eller är det "meningen" att man ska berätta om något djupare och ondare?

edit,
__________________
Senast redigerad av litenfisk 2013-02-16 kl. 19:30.
Citera
2013-02-16, 19:29
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peperonin
Klart det påverkar, har jag påstått något annat?

Är man garanterad bakfull på alkohol? Ger kola alltid en avtändning? För jag vill gärna se dig börja ta tjack kvällen innan du ska jobba med den AT:n du får.

Haha, DU kanske får en AT som DU inte kan hantera, konstigt hur tror att jag försöker basha dig, men så var det icke, det är helt enkelt så jag ser det, man kommer aldrig kunna jobba sitt bästa om man har tagit något dagen innan.
Och jag har GARANTERAT varit bakfull när jag har arbetat, jag har ändå klarat av det.
Men visst cannabis är helt klart det mildaste.
Citera
2013-02-16, 19:38
  #10
Medlem
Vad menar du med lömsk? Lömsk som i lömsk flugsvamp eller lömsk som i lömsk?
Citera
2013-02-16, 19:40
  #11
Medlem
Chelskeys avatar
Håller helt med dig, om att det måste vara den drog som är mildast. Jag säger inte att den är ofarlig för det liksom.

Det måste ju även ha att göra med hur ens genetiska förutsättningar ligger. Vissa har ju anlag för schizofreni, utan att veta det. Dessa personer kan ju få en tråkig överaskning. Även anlag för ångest och andra psykiska sjukdomar.

Det gäller ju även för alla andra droger med alkohol inräknat.

Gillar verkligen kommentarerna här, tycker vi fått igång en diskussion på bra nivå.

Precis som du säger, så har man haft riktigt roligt med rökat. Det kan man inte förneka,även att man ser saker från en annan synvinkel. Men jag har även mått väldigt dåligt av mitt rökande. Som du säger, så är det lätt att dagarna rinner iväg, sen har man suttit och varit totalt inaktiv i flera veckor.
Citera
2013-02-16, 19:46
  #12
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peperonin
Är man garanterad bakfull på alkohol? Ger kola alltid en avtändning? För jag vill gärna se dig börja ta tjack kvällen innan du ska jobba med den AT:n du får.

Inga problem, även om det inte direkt är särskilt roligt. En "normal" amfetaminavtändning är inte så mycket att hetsa upp sig över.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback