Haha, sjukt. Såg att 3-HO-PCP rapporten som jag la upp för några år sen har även länkats i en artikel publicerad av Drug Testing and Analysis. [
Länk]
Önskar jag kunde göra lite ändringar i rapporten. Fanns en del fel i Extra delen bla.
I det där pdf filen står lite allt möjligt om olika kända PC(x) derivativa. hälften av de är fortfarande lagliga i Sverige.
Citat:
Ursäkta dubbelpost men jag undrar verkligen vad som hände med den här substansen? Fanns en kort stund och fått jättebra kritik men sen försvann det från jordens yta!?

Samt att 3-Ho-PCE låter minst lika bra. Om 3-Ho-PCP har opiodliknande och väldigt sedativa effekter så lär "PCE" ge ett något piggare rus eller är jag ute och cyklar?
Nästan 90% av alla opioider innehåller antingen piperidinliknande strukturer eller är tertiär aminer.
Några exempel:
piperidin: Ketobemidon, Petidin, Heroin, Morfin, Kodein, Fentanyl.
Tertiäraminer: AH-7921, Leftamine, Metadon, tramadol, U-47700.
P (piperidin) och
3-HO som sitter på 3-HO-PCP är förmodligen anledningen bakom den starka opioida effekten. Tror inte 3-HO-PCE som innehåller en sekundär amin binder till opioida receptorer lika starkt som 3-HO-PCP.
3-HO-PCE är inte lika lipofilt som 3-HO-PCP. Den kan enklare bli joniserad i kroppen, den har sämre biotillgänglighet än 3-HO-PCP. Men det gör inte substansen mindre intressant, den kanske är inte lika neråt som 3-HO-PCP. Doseringen hos 3-HO-PCE sägs ligga någonstans på 20-30 mg.
Jag hade sett framemot flera MXE derivativa, jag hade lagt mina penar på MXPr (Metoxpropamin). Kanske någon tar in innan familjeklassningen som kanske äger rum under kommande åren.
Citat:
Varför skulle den påverka DNA't? Bara spekulationer från din sida Friman?
3-HO-PCE kommer inte binda till DNAt. Detta borde ske om man har phenyl-aminer, då går det inte att metabolisera aminet, typ om man har anilin, eller naphthylaminer. Om vi har tex
3N-PCP. Jag tänker också att molekylen måste vara tillräcklig fettlöslig.
Då kanske något sånt sker:
http://postimg.org/image/cufy5dlul/
Liknande sker hos andra phenylaminer [
länk]
Det här är vilda spekulationer och behöver inte alls stämma.