2013-08-11, 04:54
Medlem
FubarOnes avatar
Är det bara jag som missat vart man kan få tag på denna?
Den inrikes shopen som gick ut med att de hade 3-HO-PCP, vissade sig bara Meo varianten?

Såg någon snäll själ, upplys mig - pm välkomnas.
Mvh
Citera
2013-08-11, 05:09
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FubarOne
Den inrikes shopen som gick ut med att de hade 3-HO-PCP, vissade sig bara Meo varianten?

Såg någon snäll själ, upplys mig - pm välkomnas.
Mvh

Den finns inte inrikes längre, men den fanns förr på en av de shopparna som i dagsläget säljer 3/4-MeO-PCP.
Citera
2014-03-07, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FubarOne

Ger mig fan på att de shoppar som idag säljer 3-MeO-PCP egentligen säljer den här.

Varför dumpades den, blev den olaglig?

Jag har en dröm om att en normalbegåvad kodare ska skriva ihop ett program som söker igenom alla förteckningar över narkotika och hälsofarliga varor och som automatiskt översätter iupac och trivialnamn från olika språk. Det kan väl inte vara så svårt för dom som kan?
Citera
2015-01-22, 17:33
Medlem
Psychoramas avatar
Har 3-ho-pcp försvunnit från gråa marknaden helt? Det ska ju tydligen kännas som en blandning mellan morfin och MXE. Hann aldrig testa denna. Även 3-ho-pce verkar intressant!

Mvh
Senast redigerad av Psychorama 2015-01-22 kl. 17:38.
Citera
2015-01-22, 18:04
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Har 3-ho-pcp försvunnit från gråa marknaden helt? Det ska ju tydligen kännas som en blandning mellan morfin och MXE. Hann aldrig testa denna. Även 3-ho-pce verkar intressant!

Mvh
3-ho-pce kan lägga sig på DNA-t och vara direkt livshotande i måfåsvängar. Läste bara vad Friman skrivit, kan vara värt att veta!
edit: Länk till friman1987s inlägg
edit2: misstog mig, det står 3N-PCP...
Senast redigerad av psykoshippien 2015-01-22 kl. 18:35.
Citera
2015-01-22, 18:27
Medlem
Jusefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
3-ho-pce kan lägga sig på DNA-t och vara direkt livshotande i måfåsvängar. Läste bara vad Friman skrivit, kan vara värt att veta!
edit:Länk till friman1987s inlägg

Han skriver att aminer på 3:e position kan vara farligt. Jag antar att han baserar det på att anilin är cancerogent. Alla bensodiazepiner och även paracetamol har dock aniliniska metaboliter.
Citera
2015-01-22, 20:13
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
edit: Länk till friman1987s inlägg
edit2: misstog mig, det står 3N-PCP...

Citat:
Ursprungligen postat av Jusef
Han skriver att aminer på 3:e position kan vara farligt. Jag antar att han baserar det på att anilin är cancerogent. Alla bensodiazepiner och även paracetamol har dock aniliniska metaboliter.
Åfan.. Låter ju sådär.. Fast gällande bensodiazepiner med sina aniliniska egenskaper som ofta är potentare än dessa dissactiva så kanske dem inte utgör en större fara..?
Ursäkar OT men Har haft lite andra funderingar på hur en sorts Methoxetamin skulle fungera:
Hur skulle te.x "EXE" fungera? Alltså Ethoxyetamin, alltså en Etylgrupp istället för en Metoxygrupp på fenylringen? Möjligtvis Metyl, "MeXE? Eller varför inte Hydroxyetamin, HXE, ist. för Det kanske dyker upp eller är de potentiellt kassa?

Mvh
Senast redigerad av Psychorama 2015-01-22 kl. 20:46.
Citera
2015-01-22, 21:17
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Åfan.. Låter ju sådär.. Fast gällande bensodiazepiner med sina aniliniska egenskaper som ofta är potentare än dessa dissactiva så kanske dem inte utgör en större fara..?
Ursäkar OT men Har haft lite andra funderingar på hur en sorts Methoxetamin skulle fungera:
Hur skulle te.x "EXE" fungera? Alltså Ethoxyetamin, alltså en Etylgrupp istället för en Metoxygrupp på fenylringen? Möjligtvis Metyl, "MeXE? Eller varför inte Hydroxyetamin, HXE, ist. för Det kanske dyker upp eller är de potentiellt kassa?

Mvh
MXE lanserades och slog igenom just för att den var så pass potent/välgörande i effekten jämfört med de du radar upp. Förvisso inte testat en annan av de du nämner men (än en gång) så jag har läst mig vad jag tror är klok...
Citera
2015-07-27, 04:51
Medlem
Psychoramas avatar
Denna är ju minst sagt inressant. Man blir sänkt som en opiat och trippar som på en dissiocitiv! Iaf enligt rapporter här och på BL. Konstigt att denna bara försvann från marknaden? Sen är en gissning att 3-Ho-pce också är en bra dissiocitiva. Inte testat någon av dem men 3-MeO-PCP va ju helt makalös (är ju tyvärr klassad) och denna har miiiinst lika bra betyg från alla som forskat på denna. Undrar varför man inte sett denna inrikes eller utrikes(fanns ju i en shop bara. För 2-3 år sen.) för den delen med ?

Är den svår att tillverka? 3-cluor(o?)-PCP då hur skulle den fungera? Den tror jag på om inte denna.

Vad tror te.x Jusef?

Mvh
Senast redigerad av Psychorama 2015-07-27 kl. 05:03.
Citera
2015-10-09, 18:10
Medlem
Psychoramas avatar
Bump!
Ursäkta dubbelpost men jag undrar verkligen vad som hände med den här substansen? Fanns en kort stund och fått jättebra kritik men sen försvann det från jordens yta!? Samt att 3-Ho-PCE låter minst lika bra. Om 3-Ho-PCP har opiodliknande och väldigt sedativa effekter så lär "PCE" ge ett något piggare rus eller är jag ute och cyklar? Varför skulle den påverka DNA't? Bara spekulationer från din sida Friman?

Friman eller Jusef. Har ni nåt att säga om både 3-Ho-PCP / 3-Ho-PCE?

Mvh
Senast redigerad av Psychorama 2015-10-09 kl. 18:13.
Citera
2015-10-09, 21:28
Medlem
friman1987s avatar
Haha, sjukt. Såg att 3-HO-PCP rapporten som jag la upp för några år sen har även länkats i en artikel publicerad av Drug Testing and Analysis. [Länk]
Önskar jag kunde göra lite ändringar i rapporten. Fanns en del fel i Extra delen bla.
I det där pdf filen står lite allt möjligt om olika kända PC(x) derivativa. hälften av de är fortfarande lagliga i Sverige.

Citat:
Ursäkta dubbelpost men jag undrar verkligen vad som hände med den här substansen? Fanns en kort stund och fått jättebra kritik men sen försvann det från jordens yta!? Samt att 3-Ho-PCE låter minst lika bra. Om 3-Ho-PCP har opiodliknande och väldigt sedativa effekter så lär "PCE" ge ett något piggare rus eller är jag ute och cyklar?

Nästan 90% av alla opioider innehåller antingen piperidinliknande strukturer eller är tertiär aminer.
Några exempel:
piperidin: Ketobemidon, Petidin, Heroin, Morfin, Kodein, Fentanyl.
Tertiäraminer: AH-7921, Leftamine, Metadon, tramadol, U-47700.

P (piperidin) och 3-HO som sitter på 3-HO-PCP är förmodligen anledningen bakom den starka opioida effekten. Tror inte 3-HO-PCE som innehåller en sekundär amin binder till opioida receptorer lika starkt som 3-HO-PCP.

3-HO-PCE är inte lika lipofilt som 3-HO-PCP. Den kan enklare bli joniserad i kroppen, den har sämre biotillgänglighet än 3-HO-PCP. Men det gör inte substansen mindre intressant, den kanske är inte lika neråt som 3-HO-PCP. Doseringen hos 3-HO-PCE sägs ligga någonstans på 20-30 mg.

Jag hade sett framemot flera MXE derivativa, jag hade lagt mina penar på MXPr (Metoxpropamin). Kanske någon tar in innan familjeklassningen som kanske äger rum under kommande åren.

Citat:
Varför skulle den påverka DNA't? Bara spekulationer från din sida Friman?
3-HO-PCE kommer inte binda till DNAt. Detta borde ske om man har phenyl-aminer, då går det inte att metabolisera aminet, typ om man har anilin, eller naphthylaminer. Om vi har tex 3N-PCP. Jag tänker också att molekylen måste vara tillräcklig fettlöslig.
Då kanske något sånt sker: http://postimg.org/image/cufy5dlul/
Liknande sker hos andra phenylaminer [länk]
Det här är vilda spekulationer och behöver inte alls stämma.
Senast redigerad av friman1987 2015-10-09 kl. 22:28.
Citera
2015-10-10, 00:25
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friman1987
Haha, sjukt. Såg att 3-HO-PCP rapporten som jag la upp för några år sen har även länkats i en artikel publicerad av Drug Testing and Analysis. [Länk]
Önskar jag kunde göra lite ändringar i rapporten. Fanns en del fel i Extra delen bla.
I det där pdf filen står lite allt möjligt om olika kända PC(x) derivativa. hälften av de är fortfarande lagliga i Sverige.

Nästan 90% av alla opioider innehåller antingen piperidinliknande strukturer eller är tertiär aminer.
Några exempel:
piperidin: Ketobemidon, Petidin, Heroin, Morfin, Kodein, Fentanyl.
Tertiäraminer: AH-7921, Leftamine, Metadon, tramadol, U-47700.

P (piperidin) och 3-HO som sitter på 3-HO-PCP är förmodligen anledningen bakom den starka opioida effekten. Tror inte 3-HO-PCE som innehåller en sekundär amin binder till opioida receptorer lika starkt som 3-HO-PCP.

3-HO-PCE är inte lika lipofilt som 3-HO-PCP. Den kan enklare bli joniserad i kroppen, den har sämre biotillgänglighet än 3-HO-PCP. Men det gör inte substansen mindre intressant, den kanske är inte lika neråt som 3-HO-PCP. Doseringen hos 3-HO-PCE sägs ligga någonstans på 20-30 mg.

Jag hade sett framemot flera MXE derivativa, jag hade lagt mina penar på MXPr (Metoxpropamin). Kanske någon tar in innan familjeklassningen som kanske äger rum under kommande åren.

3-HO-PCE kommer inte binda till DNAt. Detta borde ske om man har phenyl-aminer, då går det inte att metabolisera aminet, typ om man har anilin, eller naphthylaminer. Om vi har tex 3N-PCP. Jag tänker också att molekylen måste vara tillräcklig fettlöslig.
Då kanske något sånt sker: http://postimg.org/image/cufy5dlul/
Liknande sker hos andra phenylaminer [länk]
Det här är vilda spekulationer och behöver inte alls stämma.
Där ser man !

Ja, tack för mer information kring både 3-Ho-PCP och 3-Ho-PCE Uppskattas! Frågan är bara hur fasen man får tillgång till nån av substanserna!

Skulle inte va fel om nån shop fick in någon av dessa. Finns ju massor med intressanta analoger minst sagt! Båda verkar ju till och med trevligare är både 3-MeO-PCP/PCE. Denna nya 2-OxO-PCE som faktiskt kommit inrikes låter ju intressant med men läst nånstans att bieffekter gör att den inte ska va nån värdig dissociativ. Iofs är det väl endast TT som har den inrikes? Har vi ens tillgång till något i Mxe stil eller liknande 3-MeO-PCP på svenska marknaden än? Har ju gått ett par år... Dax för inrikedshoppar att ta in nån bra dissosiativ substans nu kan man tycka!

Shopparna skulle inte direkt förlora nåt på det! MXM te.x, vad hände där? TCP? Osv osv nåt bra borde ju dyka upp. Nåt i klass med Mxe och ketamin.

Mvh
Senast redigerad av Psychorama 2015-10-10 kl. 00:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in