Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Lever du ett så trasigt liv att du måste bruka droger för att finna glädje?
Är inte det mer tragiskt än att dricka en god öl?
Finns så många olika sorter ute på marknaden, och kall Guinness en varm sommardag slår både läsk, vatten och allt vad det heter.
Kan du inte bara inse att folk gillar smaken?
Finns så mycket mer än att gå till bolaget och köpa sig ett flak Norrlands och supa sig full på.
Alkohol är ingen drog då alltså? Det är husmanskost för den välmående mannen som jobbar och betalar skatt, åker till Thailand för att sedan återvända till sitt idylliska liv på gatan där han bor med sin plastiga lilla familj, i sitt träiga lilla hus och med sitt rostiga humör. Vem har sagt att jag brukar droger? Men jag tar fan hellre en sil med alldeles för mycket heroin i än att leva ditt jävla falukorvsliv. Det kan du skåla för.
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Så du dricker för att bli berusad?
TS du är en psyk-sjuk individ. Hur kan folk tycka kaffe är gott är ungefär samma fråga? Hur kan man hata folk som tycker om en viss dryck?
Kom inte och säg att du dricker för att bli nykter.
Jo, jag vet det. Berätta någonting jag inte vet istället.
Citat:
Ursprungligen postat av idyll
OMGClayAiken, vad föredrar du själv för alkoholhaltiga drycker?
Köpte en flaska
marmula för första gången i julas. Den hade en väldigt söt och fin, värmande smak som passade alldeles utmärkt en december-kväll. Föredrar även
fireball. Gillar det där lilla kryddiga som fireball har en gedigen mängd av.
Vodka fungerar alltid, men det har blivit så förbannat tråkigt.
Minttu drack jag sist jag var ute, testade den nya sorten med smak av chilli. Kände inte av den så mycket vilket var bra eftersom spritgubbarna tenderar att smaksätta sina produkter lite väl mycket för att få igenom sitt meddelande till konsumenten.
Rom dricker jag när jag är på humör för det också - främst
Captain Morgan's då, helst med inslag av vanilj.