2013-02-15, 15:58
Medlem
Draedons avatar
Fy fan vad jag hatar er som är så galet förtjusta i laktrits. Varje jävla gång ni är på ICA eller på en jävla finlandskryssning så ska ni alltid packa på er 400 askar lakrits så att det räcker åt hela tjocka släkten. Men lakrits är ju fan inte gott. För mig smakar lakrits som om man skulle ta alla svartmyror som finns i en stack, krama eller mosa sönder dem för att sedan försöka utvinna något slags jävla godis. Tillsätt lite egen jävla skit sen har du hela idiotbefolkningens favoritgodis - lakrits. Eller ni som jobbar på ert jävla skitjobb och bränner halva er lön på lösgodis och främst på lakrits - vad fan var det som avlade er egentligen? Ni sitter där i ert jävla snickeri i 25 dagar varje månad för att sedan bränna 89% av era surt förvarvade slantar på godis som knappt gör en mätt, gör att man luktar piss och som är alldeles för dyr för sitt eget bästa.

- Hörrö Larsa, skaru ha en lakrits?

Fy fan för er asså. Hatar verkligen er. Spelar ingen roll om ni i själva verkat dedikerar era liv åt att rädda cancersjuka barn eller påkörda kattungar - jag kommer fan alltid att alltid att alltid hata er och er jävla kärlek till lakrits.

Svara nu på min jävla fråga.

edit: Glömde den obligatoriska till TS.
2013-02-15, 16:03
Medlem
HugSeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
All öl? Både ljus och mörk? Vad i ölen?

Att du överhuvudtaget delar in öl i de två(2) grupperna mörk och ljus öl säger ganska mycket om hur fånigt lite du kan om ämnet. Fast råkar det vara så att du inte känner någon skillnad på en IPA, lager eller weissbier(med lager menar jag såklart det man generellt brukar klassa till lager. tänk carlsberg elelr 5,2:an) så är det så. Och då lider jag med dina smaklökar
2013-02-15, 16:06
Medlem
Bastubans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Spot on text

är nog en alldeles för snäll respons till allt.
Öl av alla produkter i det svenska samhället? Jag kan förstå om folk ragear mot sill och fiskbullar, men öl wtf?
2013-02-15, 16:06
Medlem
Bara jag som blir jävligt sugen på öl när jag läser tråden?

Tur att det är fredag idag, skål!
2013-02-15, 16:17
Medlem
karbonaras avatar
Har aldrig tänkt på varför jag gillar öl, på samma sätt som jag inte har analyserat vad det är med bröd, mjölk, pizza eller glass som jag gillar.

Men för att svara på din jävla fråga gillar jag öl för att det har kolsyra och för att det är mer beskt än sött. Inte många drycker har beska.

Tror förresten att ditt verkliga problem inte ligger i att många gillar en smak som du råkar ogilla, men jag orkar inte leka psykolog här.
2013-02-15, 16:20
Medlem
Klitor.Isbjoerns avatar
Öl är gött, inte gott.

Eller ja, de första 5 är goda. Men så är det väl med allt. För mycket av det "götta"
Man blir ju så satans mätt...
2013-02-15, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Lever du ett så trasigt liv att du måste bruka droger för att finna glädje?
Är inte det mer tragiskt än att dricka en god öl?

Finns så många olika sorter ute på marknaden, och kall Guinness en varm sommardag slår både läsk, vatten och allt vad det heter.

Kan du inte bara inse att folk gillar smaken?
Finns så mycket mer än att gå till bolaget och köpa sig ett flak Norrlands och supa sig full på.
Alkohol är ingen drog då alltså? Det är husmanskost för den välmående mannen som jobbar och betalar skatt, åker till Thailand för att sedan återvända till sitt idylliska liv på gatan där han bor med sin plastiga lilla familj, i sitt träiga lilla hus och med sitt rostiga humör. Vem har sagt att jag brukar droger? Men jag tar fan hellre en sil med alldeles för mycket heroin i än att leva ditt jävla falukorvsliv. Det kan du skåla för.
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Så du dricker för att bli berusad?

TS du är en psyk-sjuk individ. Hur kan folk tycka kaffe är gott är ungefär samma fråga? Hur kan man hata folk som tycker om en viss dryck?
Kom inte och säg att du dricker för att bli nykter.
Jo, jag vet det. Berätta någonting jag inte vet istället.
Citat:
Ursprungligen postat av idyll
OMGClayAiken, vad föredrar du själv för alkoholhaltiga drycker?
Köpte en flaska marmula för första gången i julas. Den hade en väldigt söt och fin, värmande smak som passade alldeles utmärkt en december-kväll. Föredrar även fireball. Gillar det där lilla kryddiga som fireball har en gedigen mängd av. Vodka fungerar alltid, men det har blivit så förbannat tråkigt. Minttu drack jag sist jag var ute, testade den nya sorten med smak av chilli. Kände inte av den så mycket vilket var bra eftersom spritgubbarna tenderar att smaksätta sina produkter lite väl mycket för att få igenom sitt meddelande till konsumenten. Rom dricker jag när jag är på humör för det också - främst Captain Morgan's då, helst med inslag av vanilj.
2013-02-15, 16:32
Medlem
Bastubans avatar
Citat:
, marmula, fireball, Vodka, Rom, Captain Morgan's

Och dessa avnjuter du? Eller bara dricker för att bli berusad? En seriös fråga.
2013-02-15, 16:35
Medlem
Det är hyfsat gott men framför allt är det lätt att dricka och till skillnad ifrån cider så är det inte så jävla sött och lägger sig som en klump i magen. Vin är okej finns så mycket att välja på och mycket är skit. Sprit dricker man om man vill ha en sprit fylla.

Känns som en rätt onödig tråd, bara att tänka lite så hade du kommit på det.
2013-02-15, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuban
Och dessa avnjuter du? Eller bara dricker för att bli berusad? En seriös fråga.
Marmula är väl inget man super på direkt. Resten går fina firren att supa på.
2013-02-15, 16:42
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:

Köpte en flaska marmula för första gången i julas. Den hade en väldigt söt och fin, värmande smak som passade alldeles utmärkt en december-kväll. Föredrar även fireball. Gillar det där lilla kryddiga som fireball har en gedigen mängd av. Vodka fungerar alltid, men det har blivit så förbannat tråkigt. Minttu drack jag sist jag var ute, testade den nya sorten med smak av chilli. Kände inte av den så mycket vilket var bra eftersom spritgubbarna tenderar att smaksätta sina produkter lite väl mycket för att få igenom sitt meddelande till konsumenten. Rom dricker jag när jag är på humör för det också - främst Captain Morgan's då, helst med inslag av vanilj.
Hahaha skojar du? Jag tänkte skriva att jag ändå håller med dig lite, det där med svenssons som kämpar för helgen då de äntligen kan dricka sin carlsberg/sofiero/whatever..

Men Fireball, Minttu, och Cpt. Morgan?? Det är ju så alkissvensson det kan bli. En grovt överkryddad ful-likör, tonårsfylla-vodkan minttu - självklart smaksatt och sedan den sämsta romen som alla köper p.g.a. en populär reklam på TV - självklart är även den smaksatt för att dölja romens karaktär, eller snarare bristen.
Jag vet inte vad marmula är men det skulle inte förvåna mig om denna dryck också är smaksatt och sliskig.
2013-02-15, 16:43
Medlem
Samefags avatar
Hatar också öl.
Beskt och jävligt, får en att gå på toa minst tre gånger i timmen.
Men jag dricker det ändå ibland.
För att bli full. Och bevisa att jag också kan dricka skiten.
Jävla grupptrycksdryck.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in