2013-02-15, 15:33
Medlem
IceEyess avatar
Tycker i ärlighetens namn inte att öl är överdrivet gott. Cider smakar minst lika gott, men eftersom jag enbart dricker i syfte att bli berusad är öl ett klokare val då det är billigare i inköp.
2013-02-15, 15:33
Medlem
wajjzings avatar
Typiskt sorglig människa, säkert sturepnisse som känner sig omanlig för att denne inte gillar öl och måste klanka på andra för att känna sig värdefull.
2013-02-15, 15:35
Medlem
Det är nog inte ovanligt att man ogillar öl om man inte är van, precis som med t.ex kaffe.
varför hatar du de som gillar öl?
2013-02-15, 15:37
Medlem
KattPerssons avatar
Att man lär sig uppskatta smaken av öl vettefan, efter fem år så smakar det lika illa än! Ändå gör jag det nästan varje helg
2013-02-15, 15:42
Medlem
dannywtfs avatar
Trolla much?

Själv gillar jag öl för att det är extremt svalkande en varm sommardag när man inget hellre vill än att tillbringa dagen ute vid grillen. På vintern är det mörk öl som gäller och en rejält mustig brygd vid julbordet är grädden på moset.
2013-02-15, 15:46
Medlem
Öl är gott, jag dricker öl för att det är gott. Varför skulle jag dricka öl om det inte vore för att jag tyckte det var gott?
Hade öl varit äckligt hade jag inte druckit öl.

Hos dig slinker nog en och annan daiquiri ner när du känner att det är dags för analen att vidgas lite. Varför? Jo, för att du tycker det är gott.
Varför dricker barn saft på kalas och inte öl? Jo, för att de tycker saft är gott och öl är (förmodligen) äckligt.

Har du något mer att komma med din dumma, arroganta slaskfitta? Jag skiter fullständigt i om jag får en varning eller blir avstängd för jag avskyr människor som dig ända in till benmärgen.
2013-02-15, 15:49
Medlem
Bastubans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decroix
Öl dricks ju annars i gott sällskap med just whiskey - och nej, era förbannade självutnämnda "finsmakare", jag menar inte finvisky för flera tusenlappar, utan billig sprit; gärna Jim Beam eller Makers Mark...

Hear thou!
Tio Pripps Blå 5.0 och en kvarter "fulwhiskey", varannan klunk öl, varannan sipp från whiskeyglaset; en ödmjuk och fin fylla men ack sådan huvudvärk dagen efter.
2013-02-15, 15:51
Medlem
Jag skulle vilja framhäva "själva grejen" med öl. Ingen gillade väl sin första öl, men det är ju så pass associerat med trevliga minnen man fått när man i sitt gott umgänge druckit just öl tillsammans, det är ju liksom ett kulturarv på något sätt att med vänner dricka öl/alkohol när man samtidigt berättar historier, hittar på galenskaper och så vidare. Sedan längst den vägen har man ju lärt sig att uppskatta öl och vidgat sina vyer för olika öl. Jag fattar tycke för mörk öl, guinness i synnerhet då jag gillar drycker med mycket beskhet och är inte alls förtjust i söta drycker, jag dricker ofta tranbärsjuice till frukosten till exempel. Att jag sedan tog mina första guinness i Dublin i dess oslagbara nattlivmiljö gjorde inte saken sämre. Jag kan förstå att det kan verka som att man tvingat och falskt ger sig fan på man ska gilla öl, men man uppskattar det faktiskt "ärligt" med tiden.

Sedan folk som bestämt ska på macken efter jobbet och köpa ett 6-pack blasköl för att åka hem och dricka i sin ensamhet framför tv:n förstår jag mig inte på.
2013-02-15, 15:52
Medlem
Ett_Jävla_Bis avatar
Ingen dricker för att det är gott, vi super eftersom vi måste.
2013-02-15, 15:52
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
Fy fan .
Är själv ingen ölälskare av stora mått (speciellt inte ljus lageröl) men du är bara för mycket. Kan faktiskt gilla ett par stora stark en varm sommardag eller i bastun. Annars föredrar jag rödtjut, sprit (rhum och whiskey) och drinkar.
2013-02-15, 15:54
Medlem
Gh0steds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
Varför tycker ni att öl är så jävla gott?
En tämligen svår fråga att besvara. Varför tycker folk om snacks, vin och oxfilé?
Personliga preferenser skiljer sig åt lika mycket som personligheterna i sig hos människor.
Är det ett samhällsproblem tycker du att folk skiljer sig någorlunda från varandra?

Din nya avatar passar sig sämre än den förra.
2013-02-15, 15:55
Medlem
Mattsson69s avatar
finns tuseltals sånna här trådar..

För jag älskar smaken och att ta en öl när man är riktigt törstig kan vara den bästa känslan ever.

Och det smakar så otroligt jävla gott att jag bara vill fråga om du är cp som inte inser det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in