• 1
  • 2
2013-02-13, 20:46
Bannlyst
Var i Malmö på jobbresa i helgen åkte förbi massa frisörsalonger som tog 50 kr per klippning. Tror ni dessa är bra? Betalar själv 200-300 kr för en klippning i Stockholm.

Vad kan man förvänta sig?
Citera
2013-02-13, 20:50
Medlem
Powens avatar
Låter inte som man kan förvänta sig mycket för 50kr. Ser troligtvis ut som en klippt kamel efteråt.
Citera
2013-02-13, 20:53
Medlem
Kusinen5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powen
Låter inte som man kan förvänta sig mycket för 50kr. Ser troligtvis ut som en klippt kamel efteråt.
Jag betalade 400kr för en klippning. När jag kom hem så raka jag av allt, gissa varför? Kameler finns i dyra ställen också.

Att det är billigt är ingen anledning till dåliga frisörer. Jag gick till en frisör som tog 50kr per klippning och hon va sisådär hyfsad, förutom att hon va lite efterbliven när jag sa att jag skulle fixa pullisongerna hemma så förstörde hon dem åt mig.
Och, att det är billigt är för att de kanske går i konkurs?
Citera
2013-02-13, 20:54
Medlem
ManJuices avatar
Klipper mig för 150 kr. Tycker att det är så mycket som en klippning ska kosta. Blir snyggt 8 av 10 gånger! Dom övriga 2 beror nog mest på mig för att jag inte var tydlig med hur jag ville ha klippningen.
Citera
2013-02-13, 21:14
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kusinen5
Jag betalade 400kr för en klippning. När jag kom hem så raka jag av allt, gissa varför? Kameler finns i dyra ställen också.

Att det är billigt är ingen anledning till dåliga frisörer. Jag gick till en frisör som tog 50kr per klippning och hon va sisådär hyfsad, förutom att hon va lite efterbliven när jag sa att jag skulle fixa pullisongerna hemma så förstörde hon dem åt mig.
Och, att det är billigt är för att de kanske går i konkurs?

Brukar också be de att låta polisongerna vara orörda, så man kan fixa det hemma.
Citera
2013-02-13, 21:22
Medlem
Kusinen5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Brukar också be de att låta polisongerna vara orörda, så man kan fixa det hemma.
Man känner sig som ett freak när de gör fel på polisongerna
, man vågar inte visa sig ute
Citera
2013-02-13, 21:26
Moderator
Arne.Ankas avatar
50 spänn, då är det nog nån blind djävel med rostig sax som klipper på känn...med andra ord ovärt det.
Välj istället en frisör som dina vänner eller dylikt rekommenderar.
Citera
2013-02-13, 21:32
Medlem
dauits avatar
150 kr är ruskigt billigt, hur tusan går dom runt på det?

jag betalar 250kr hos min frisör och billigare än så går det inte att hitta där jag bor, där jag klippte mig innan(föräldrarna betalade) gick det på 350kr för en 20 minuter klippning.

stockholm alltså.
Citera
2013-02-13, 21:48
Medlem
Falconbacks avatar
Mor min klippte alltid mig när jag var yngre... Första klippningen jag betalade någon för var i ett ställe som jag numera alltid refererar till som "turkstugan" (jo lite rasistiskt kanske det är, men för tusan! vilket ställe!)

Jo jag har lockigt hår och de där utlänningarna fattade inte riktigt vad jag sade heller. Jag sade bara tre ord "Snagga mig inte".

Till svar fick jag "Schnagga?!"

"NEJ!"

"Schnagga?"

Ja när jag kom hem så hade jag då hål på vissa ställen över huvudet, de hade klippt mig som om jag vore en gammal gubbe med spikrakt hår... Fattades alltså hår på vissa ställen. Betalade väl 200 spänn för den skiten.
Citera
2013-02-13, 21:50
Medlem
Orka lägga ner tid och pengar (som man) på att klippa sig när det finns hårklippare.
Citera
2013-02-13, 23:12
Medlem
LaCucarachas avatar
känner mig nästan blåst när jag betalar 550:- för en klippning
dock ingår en snabb trimning någon/några veckor senare om man vill...men ändå...
Citera
2013-02-13, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
känner mig nästan blåst när jag betalar 550:- för en klippning
dock ingår en snabb trimning någon/några veckor senare om man vill...men ändå...

jo men det är så dyrt för tjejer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in