• 1
  • 2
2013-02-13, 23:25
Bannlyst
Har gått till samma frisör sedan jag var typ 13. Han tog en hundring och gjorde det alltid bra. Nu har han dock gått i pension nyligen så blir till att testa en frisör över gatan som tar 150 spänn nästa gång.

Billigt behöver inte betyda dåligt...bara svart (den rasistiska färgen ).

50 spänn däremot låter som en "arab" med allt vad det innebär.
Citera
2013-02-13, 23:28
Medlem
gingerladys avatar
Men är det inte frisörutbildningar som du har gått förbi då?
En riktigt frisör kan nog inte ens annonsera öppet om att de tar så lite för en klippning då skulle nog skatteverket börja fundera efter som man självklart inte kan få en salong att driva runt på så liten inkomst som det skulle ge.
Citera
2013-02-13, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
50 spänn däremot låter som en "arab" med allt vad det innebär.

Kollade in i ena och det var arab som klippte ja. Såg 3 olika som tog 50 kr.

Citat:
Ursprungligen postat av gingerlady
Men är det inte frisörutbildningar som du har gått förbi då?
En riktigt frisör kan nog inte ens annonsera öppet om att de tar så lite för en klippning då skulle nog skatteverket börja fundera efter som man självklart inte kan få en salong att driva runt på så liten inkomst som det skulle ge.

Ni som kan Malmö så låg 2 nära Värnhem och 1 på Lantmannagatan.

Jag hittade detta på facebook när jag googlade

Citat:
Prins Salong
Lokalt företag
Billigaste klippet i stan 50:-

Citat:
Frisör Hussein Daabas
Citera
2013-02-13, 23:42
Medlem
strategasiats avatar
Du körde antagligen förbi lantmannagatan, där finns flera frisörer som tar 50 spänn men samtliga är från mellanöstern och helt utan utbildning. Det är ganska ovanligt att svenskar går dit men jag tog faktiskt chansen häromdagen för att se vad dom går för och jag har dessutom halvlångt hår. Det blev uppenbart ganska tidigt att snubben inte hade någon koll på vad han skulle göra, jag var ganska tydlig med hur jag ville ha det men tio minuter senare efter väldigt slumpmässiga klipp var han nöjd, när jag ville att han skulle forma till det lite började han sucka och bli irriterad så jag sket i det och gick därifrån liknandes en.. kamel.
Citera
2013-02-13, 23:57
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
jo men det är så dyrt för tjejer.

Fast nu är jag inte tjej eller har lika långt hår. Feministfrisörsalong?
Citera
2013-02-14, 16:56
Bannlyst
Någon mer med erfarenhet av dessa? Hur bra tror ni dom är att klippa efter en bild? Det vill säga jag skriver ut en bild från google med en frisyr jag gillar och går dit med bilden.
Citera
2013-02-15, 17:05
Medlem
gingerladys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2BUCKS
Kollade in i ena och det var arab som klippte ja. Såg 3 olika som tog 50 kr.

Ni som kan Malmö så låg 2 nära Värnhem och 1 på Lantmannagatan.

Jag hittade detta på facebook när jag googlade

shit det är ju helt sjukt, hur i helskotta kan det gå runt Måste ju vara en hel del fiffel på ett sånt ställe tycker jag och jag skulle aldrig någonsin klippa mig på ett sånt ställe, hur billigt det än är.
Citera
2013-02-15, 17:24
Medlem
Dessa ställen finns runt om i hela Malmö. Har klippt mig på många olika och dom flesta är helt okej vissa är faktiskt jävligt grymma! Är det bara i Malmö man kan klippa sig för en 50-lapp och äta sig mätt på en falafel för 15kr?
Senast redigerad av knudaknuda 2013-02-15 kl. 17:29.
Citera
2013-02-15, 17:31
Medlem
ExcitableBoys avatar
Brukar ge dom lite dricks för det kan ju inte bli mycket kvar när
arbetsgivaravgifter och hyra är betalda
Citera
2013-02-15, 17:34
Medlem
man ska ej gå till dessa som tar 50 kr per klippning. Oftast har de kopplingar till kriminella gäng, de betalar ingen skatt heller utan detta är pengar som går direkt ner i de kriminellas fickor.
Citera
2013-02-15, 17:41
Medlem
ExcitableBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
man ska ej gå till dessa som tar 50 kr per klippning. Oftast har de kopplingar till kriminella gäng, de betalar ingen skatt heller utan detta är pengar som går direkt ner i de kriminellas fickor.

Nä det tror jag inte, dom bor ju gratis i källarförråden under salongen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in