2005-05-15, 19:04
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinpäls
Dom blir endast åtalade för grov misshandel samt vållande till annans död. Men killen som sparkade ihjäl en snut i Hedemora blev dömd för mord. Vad är det som gör att dom har killarna kommer lindrigare undan??

Svaret lär väll vara det jag misstänker...
Varför tror du dom/någon inte åtalas för mord ?
Citera
2005-05-15, 20:01
Medlem
MunchenCallings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror einar
Det kallas civilkurage att säga åt folk som skitar ner och äcklar sig.Men du kanske vill du se att folk sköter sig själva och blir små tysta möss och låter drägget ta över.

Om du tycker det är värt priset att riskera att bli dödad för man säger nagot sa visst, säg du till busarna da. Jag gör fan inte...synnerhet inte med tanke pa vilket patetiskt "rättssystem" sverige har där bovarna alltid ska fa vard och inget straff. Finns ännu mindre anledning att säga till busarna om det inte är min egen port/blomkrukor.

Sa, men fraga är egentligen....är det värt att offra livet för lite urin eller ett par blomkrukor? hmm...undra vilka som är idioterna här
Citera
2005-05-15, 20:08
Medlem
farbror einars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MunchenCalling
Om du tycker det är värt priset att riskera att bli dödad för man säger nagot sa visst, säg du till busarna da. Jag gör fan inte...synnerhet inte med tanke pa vilket patetiskt "rättssystem" sverige har där bovarna alltid ska fa vard och inget straff. Finns ännu mindre anledning att säga till busarna om det inte är min egen port/blomkrukor.

Sa, men fraga är egentligen....är det värt att offra livet för lite urin eller ett par blomkrukor? hmm...undra vilka som är idioterna här
Jag är iallafall ingen fitta som lipar och kutar hem till mamma om det kommer stygga pojkar på stan..
Citera
2005-05-15, 20:23
Medlem
Citat:
Jag är iallafall ingen fitta som lipar och kutar hem till mamma om det kommer stygga pojkar på stan..

Oj vad tuff du är. Undrar om Marcus var lika tuff som du ?

För övrigt anser jag att det är snutens jobb att jaga skurkar, inte allmänhetens. Speciellt när det handlar om importerade skurkar som jag inte har varit med och bjudit hem till Sverige.
Citera
2005-05-15, 20:28
Medlem
farbror einars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Oj vad tuff du är. Undrar om Marcus var lika tuff som du ?

För övrigt anser jag att det är snutens jobb att jaga skurkar, inte allmänhetens. Speciellt när det handlar om importerade skurkar som jag inte har varit med och bjudit hem till Sverige.
Har aldrig nämnt att jag är tuff min gosse.Och importerade om man har bott här hela sitt liv??????
Citera
2005-05-15, 20:34
Medlem
Citat:
Har aldrig nämnt att jag är tuff min gosse.Och importerade om man har bott här hela sitt liv??????

Och jag har aldrig påstått att du nämnt att du skulle vara tuff. Det var bara en ironisk kommentar på dina kvasi-macho-utfall....
Sen tycker jag att peruanen som sparkade ihjäl Marcus är importerad. Hans sätt, hans kriminalitet, hans beteende är importerat. Det kvittar hur länge han har bott här, han är en produkt av PK-iternas massimportexperiment. Och det kostade Marcus Gabrielsen livet.
Citera
2005-05-15, 21:44
Medlem
farbror einars avatar
Citat:
Och jag har aldrig påstått att du nämnt att du skulle vara tuff. Det var bara en ironisk kommentar på dina kvasi-macho-utfall....
Sen tycker jag att peruanen som sparkade ihjäl Marcus är importerad. Hans sätt, hans kriminalitet, hans beteende är importerat. Det kvittar hur länge han har bott här, han är en produkt av PK-iternas massimportexperiment. Och det kostade Marcus Gabrielsen livet.
Ok så om jag som riktig i dina ögon svensk skulle sparka ihjäl någon,vad skulle du då skylla på?
Citera
2005-05-15, 21:46
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Ok så om jag som riktig i dina ögon svensk skulle sparka ihjäl någon,vad skulle du då skylla på?

Det beror isåfall på att du är en riktig idiot.

Vad gäller invandrare så inser du säkert att deras överrepresentation beror på något och att det inte är ekonomiska faktorer är fastslaget. Så vad är det?
Citera
2005-05-15, 21:50
Medlem
farbror einars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sursomfan
Det beror isåfall på att du är en riktig idiot.

Vad gäller invandrare så inser du säkert att deras överrepresentation beror på något och att det inte är ekonomiska faktorer är fastslaget. Så vad är det?
Jag försöker bara att se andra skribenters intryck och bilda mig en uppfatning om vad dom tycker.

Vad jag inser och inte är ganska irrelevant i detta fall.
Citera
2005-05-15, 21:51
Medlem
Citat:

Hypotetisk fråga hoppas jag. Jag skulle förklara det med dåliga svenska gener, för de fanns ju redan innan massimporten av kriminella tog fart på sena 70-talet.

Men det argumentet som du nu kastar fram har jag aldrig riktigt förstått, att det finns etniskt svenska kriminella är det ingen som förnekar, men varför skulle det faktumet vara nån slags ursäkt för att importera hundratusentals fler kriminella ?
Citera
2005-05-15, 22:04
Bannlyst
Citat:

dig.
Citera
2005-05-15, 22:39
Medlem
farbror einars avatar
Citat:
Hypotetisk fråga hoppas jag. Jag skulle förklara det med dåliga svenska gener, för de fanns ju redan innan massimporten av kriminella tog fart på sena 70-talet.

Men det argumentet som du nu kastar fram har jag aldrig riktigt förstått, att det finns etniskt svenska kriminella är det ingen som förnekar, men varför skulle det faktumet vara nån slags ursäkt för att importera hundratusentals fler kriminella ?
Jag anser att folk glömmer dom svenska missgärningarna och gärna attackerar dom "ickeariska" som förvisso är överrepresenterade i kriminalregistren,men man kan inte skylla på deras gener jämt och ständigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in