2005-05-12, 08:28
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami

Däremot kan man ställa sig följande frågor:

Vad får en människa att sparka någon i huvudet?
Vad får en människa att sparka någon i huvudet som redan är nedslagen?
Vad får en människa att sparka tio gånger till i huvudet på den som ligger ner och har slutat göra motstånd?

Vad får samma människa att se på det som hänt som en fyllegrej?

Jo... en människa som inte tycker om sig själv i kombination med att den bär på obearbetade traumatiska händelser..... och har en tråd i huvudet som aldrig hittade fram!

En människa som inte tycker om sig själv? Hur kom du fram till det?
Tycker det verkar vara tvärtom, en djupt narcissistisk individ som inte ser andra än sig själv, empatilösheten kommer förmodligen ur en oförmåga att se andra människor som individer.

Personligen tycker jag att närmaste anhöriga till offret skulle få sparka så mycket dom vill på gärningsmännen, jag hade garanterat väntat ut kräket efter fängelsestraffet (3-5 år?) och sen gjort hans fortsatta liv till ett helvete om han gett sig på någon nära mig, kanske hade jag dödat honom, vet faktiskt inte.
Citera
2005-05-12, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Låt mig ställa en fråga: när du försöker tänka på svåra saker, känns det som om det rullar stora stenar huvudet på dig och blir du täppt i näsan?

Tror Sten har ett gäng stenar som rullar. När han skrev sitt inlägg såg jag stenarna sarkasm och ironi rulla förbi. Du missa dem kanske?
Citera
2005-05-12, 08:47
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErkePerke
Tror Sten har ett gäng stenar som rullar. När han skrev sitt inlägg såg jag stenarna sarkasm och ironi rulla förbi. Du missa dem kanske?

Verkar vara ett vanligt förekommande fenomen bland somliga användare här på FB.
Citera
2005-05-12, 09:05
Medlem
Puddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemlige Mårten
Alla ni som snackar om o hänga ut drägget m.m. ni har helt klart fog för de ni säger men tänk också på att det är en människa, alla gör vi misstag.
"Misstag"? Killen sparkar ihjäl en annan människa och du talar om misstag? Har man gjort något sådant har man förverkat sin rätt att ens betraktas som människa.
Citera
2005-05-12, 09:09
Medlem
Renegades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puddy
"Misstag"? Killen sparkar ihjäl en annan människa och du talar om misstag? Har man gjort något sådant har man förverkat sin rätt att ens betraktas som människa.

Jag vågar påstå att göra misstag ingår i att vara människa, men det hör liksom inte hit.

Det är ju något annat som är fundamentalt fel om man inte kan hejda sig och fortsätter misshandla någon såpass grovt som i detta fall.

Dessutom verkar ju härvan växa, fler personer inblandade, tyckte jag läste om en tredje kille, 22 år eller liknande, som också varit föremål för utredningen...

Och för i helvete, kan det försökas hålla topic här?
Citera
2005-05-12, 09:15
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemlige Mårten
Jävla tragedi man blir ju mörkrädd...

Att tänka på:
Alla ni som snackar om o hänga ut drägget m.m. ni har helt klart fog för de ni säger men tänk också på att det är en människa, alla gör vi misstag.

Hoppas innerligt att detta inte kommer blåsas upp som ett "misstag", en misshandel som gick snett. Detta är mord och killarna borde förstått vilka skador offret skulle få av att bli sparkad i huvudet. Förstår man inte att man utsätter någon annan för livsfara genom att sparka en person i huvudet så ska man låsas in.

Det finns ju historiska exempel på hur två människor har börjat bråka, varav den ena knuffar den andra så illa att han tappar balansen och slår huvudet i någonting hårt och avlider. Där passar "misstag" lite bättre in.

Marcus Gabrielsen är död och kommer aldrig mer få livet åter. Och det p.g.a. att ett flertal individer bestämde sig för att han förtjänade det. Dessa individer är mördare och borde behandlas därefter.
Citera
2005-05-12, 09:39
Medlem
meatloafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Dessa individer är mördare och borde behandlas därefter.

Japp! Öga för öga, tand för tand! Sparka ihjäl skiten!!!

Nej misstag är det som sagt inte. Köra mot rött kanske vi kan räkna in där istället.
Citera
2005-05-12, 10:02
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renegade

Och för i helvete, kan det försökas hålla topic här?
Ämnet heter ju "Tråden om dödsmisshandeln av Marcus Gabrielsen", så vad gnäller du om
Citera
2005-05-12, 10:09
Medlem
Renegades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Ämnet heter ju "Tråden om dödsmisshandeln av Marcus Gabrielsen", så vad gnäller du om

Har du läst hela tråden?
Citera
2005-05-12, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErkePerke
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Verkar vara ett vanligt förekommande fenomen bland somliga användare här på FB.
En eller underlättar.
Citera
2005-05-12, 10:40
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renegade
Har du läst hela tråden?
nä, hurså? Jag läste de inlägg du postade din uppmaning efter och tyckte nog att det var obefogat att ryta där, det är möjligt att det var befogat tidigare men du skulle passat på då i såfall eller be om att få bli moderator.
Citera
2005-05-12, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
En eller underlättar.

Sorry, kanske ska klargöra att det var ironi... Tyckte bara att det var så otroligt uppenbart.

Nästa gång .L.A. kommer ska jag flika in en "rolleye" så att stenarna slutar rulla i skallen på dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in