Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-02-12, 12:02
  #1
Medlem
hobbykonsts avatar
Att ingen har gjort en tråd
är ju konstigt.

Så här kommer den officiella Liljevalchs Vårsalongstråden.

http://www.liljevalchs.se/utstallnin...salongen-2013/
http://sv.wikipedia.org/wiki/Liljevalchs_konsthall

Om man är hobbykonstnär eller skulptör så kan man ansöka om att ställa ut på Liljevalchs Stockholm. De har sin vårsalong mellan jan-mars varje år. Funderar själv på att söka in till 2014.

Vad tycker ni om konstverken från i år då? Har ni ställt ut där? Någon som har varit där nu iår? Vilka var era favoriter?

Fanns många intressanta och fina utställningar samt en del wtf!?

Så denna tråd diskuterar vi
1 Utställningen,konstnärer , priser, tekniker.
2 Liljevalchs
3 Att ställa ut på Liljevalchs
4 favoriter och är detta verkligen konst?
5 försäljningarna
6 ansökning till utställningen
favoriter i år för mig var Anders sköld,Andreas Norrfjord ,Anson, Anne E Svensson Azra, Carl boström,Christofer Dalby,Ella Tillema,James Inwood,Laggar,Mattias Frogemar,Remus Grecu mfl
__________________
Senast redigerad av hobbykonst 2013-02-12 kl. 12:41.
Citera
2013-02-17, 12:40
  #2
Medlem
liljenstars avatar
Tunt med svar minst sagt
Hoppas hinna komma upp inom ett par veckor och titta. Tänkte kolla in De Geers utställning på Waldemarsudde när man ändå är i krokarna.
Får lov att återkomma!
Citera
2013-02-17, 22:52
  #3
Medlem
hobbykonsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liljenstar
Tunt med svar minst sagt
Hoppas hinna komma upp inom ett par veckor och titta. Tänkte kolla in De Geers utställning på Waldemarsudde när man ändå är i krokarna.
Får lov att återkomma!

Ja jag tänkte ju att det fanns ju många hobbykonstnärer som hänger på kulturforumet. Som skulle vara mycket intresserade av liljevalchs... men men får hoppas att fler upptäcker tråden.

Liljevalchs har ju öppet vårsalongen till 24 mars så rekommenderar verkligen alla hobbykonstnärer och konst intresserade att gå dit!
Citera
2013-02-24, 23:55
  #4
Medlem
captengroggs avatar
Var där för en vecka sen drygt. En del intressant, en del skit.
Citera
2013-05-25, 17:08
  #5
Medlem
hobbykonsts avatar
Någon som funderar på att söka dit i år? Tänkte iallafall försöka.
Citera
2013-07-28, 15:06
  #6
Medlem
hobbykonsts avatar
Man kan söka redan nu via brev.

På hemsidan den 9 september

Info hur man kan ansöka på olika sätt. Kommer ansöka digitalt själv och hoppas på det bästa. Sjukt svårt att välja ut vilka man kan tänkas sälja vilka pris de ska gå för samt motivering och namn.

http://www.liljevalchs.se/om/varsalongen/ansokan-2014/
Citera
2013-09-06, 17:40
  #7
Medlem
hobbykonsts avatar
Hoppas på svar. Men om 3 dagar är det dags att söka till liljevalchs via nätet. Någon här som kommer att söka?

Kommer ej ihåg hur många man får skicka men kommer skicka 6 tavlor och hoppas på det bästa. Ska försöka välja ut vilka som jag tror folket gillar mest. Ni kan ju ge förslag om ni kollar bloggen.
Citera
2013-09-19, 18:35
  #8
Medlem
luciddreamers avatar
Ca 1 av 20 sökande blir antagna. Det är rena rama lotteriet om ni frågar mig. Sökte till Liljevalchs vårsalong två gånger och blev antagen en gång.

Den trevligaste och mest välordnade utställning jag varit med på. Men dom vågar inte lägga upp alltför politiska, religiösa eller sexrelaterade konstverk.

Rätt god chans att sälja om man väl blir antagen.
Citera
2013-10-10, 22:50
  #9
Medlem
hobbykonsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luciddreamer
Ca 1 av 20 sökande blir antagna. Det är rena rama lotteriet om ni frågar mig. Sökte till Liljevalchs vårsalong två gånger och blev antagen en gång.

Den trevligaste och mest välordnade utställning jag varit med på. Men dom vågar inte lägga upp alltför politiska, religiösa eller sexrelaterade konstverk.

Rätt god chans att sälja om man väl blir antagen.

Har själv sökt nu detta år, så ska bli spännande. Testade med 5/5 tavlor är glad om jag får med en. Så sitter och håller tummarna drygt 2 månader innan man får besked.
Citera
2013-10-16, 18:46
  #10
Medlem
Jag har sökt nu. Alltid kul att prova och antagligen ett bra sätt att få in en fot i konstsvängen.
Citera
2013-10-18, 14:17
  #11
Medlem
hobbykonsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judok
Jag har sökt nu. Alltid kul att prova och antagligen ett bra sätt att få in en fot i konstsvängen.

Spännande hoppas att du också lyckas bli intagen. Vilken stil kör du på ? Kanske lägga upp någon du har skickat in?
Citera
2013-10-18, 14:17
  #12
Medlem
hobbykonsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luciddreamer
.


Fick du sålt något då? Efter liljevalchs, blev det fler beställningar efteråt?

Helvete dubbelpost
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback