Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-12, 09:37
  #1
Medlem
memrixs avatar
Hej jag sitter just nu på en toa i Bangkok. Toan är något jag tillbringat mycket tid på de senaste fem dagarna.

För fem dagar sen fick jag feber frossa, trodde då det var solfrossa. Blev bättre efter två-tre dagar, hade diare under feber tiden och när feber gick över så har jag fortfarande väldigt ont i magen/tarmarna och har en väldig diare. Jag tappade också aptiten en stund i början. Jag känner mig mer eller mindre skit nödig hela tiden också.

Går i tankarna om att det kan vara Salmonella, några andra förslag ?
Vad ska jag göra, leta upp ett sjukhus här i Bangkok ? Mitt flyg hem går om cirka 30 dagar.

Jätte tacksam för svar
/Memrix
Citera
2013-02-12, 10:55
  #2
Medlem
En polare hade nåt liknande när vi var på Bali, kunde knappt käka nåt utan att behöva gå på toa. Han gick till nån läkare och fick nåt resorb-liknande + penicillin utskrivet och blev mycket bättre. Så ett hett tips är att glida förbi nån läkare och se vad de säger. Brukar inte heller kosta särskilt mycket i sådana länder.
Citera
2013-02-12, 17:15
  #3
Medlem
Vätskeersättning är nummer ett. Se till att få i dig "rent" vatten med mineraler. Klassisk socker saltlösning är en liter rent (kokat 20 minuter eller UV-behandlad 24h i petflaska stående i solen) en tesked salt och en matsked socker. Coca-Cola är faktiskt rätt säkert val då det kommer till renhet och hyfsat med mineraler. Skaka bort kolsyran först.

Får du feber ånyo, blod i avföring, kräks mycket eller känner dig mycket svag så skall du tillkalla läkare.
Läs mer på 1177: http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/F.../Turistdiarre/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback