2018-09-30, 13:16
Medlem
John-Pauls avatar
Bolag som detta som förlorar pengar varje dag är papper att spekulera i.
Citera
2018-09-30, 13:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CASHFL0W
Jag sålde alla mina aktier och gick all-in i Tesla igår, får se hur det går

Grattis!
Citera
2018-09-30, 14:04
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khabat
Grattis!
Tack, kommer bli en fin avkastning
Citera
2018-09-30, 16:39
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Sjukt att tesla inte faller mer på dagens nyheter.

Inte nog med att Elon blir stämd av SEC och han vägrar göra upp i godo, trots ett väldigt bra erbjudande. Det han gjort kan dessutom visa sig vara brottsligt rent straffrättsligt vilket skulle innebära åtal av department of justice.

Kommer bli svårt för ett bolag som bränner så mycket pengar som Tesla att samla in pengar om Elon riskerar åtal eller tvingas bort ur bolaget.

Vid sidan av eventuellt personligt ansvar för Musk undrar jag om bolaget i sig riskerar att betala stora böter/skadestånd? Det vore ytterligare ett problem för ett bolag med Teslas finanser.

Verkar som att Elon tog sitt förnuft till fånga och gick med på SECs erbjudande. Musk kommer trots allt stanna som CEO och detta var nog rätt beslut. Tror aktien kommer återhämta sig på måndag nu.
Citera
2018-09-30, 16:41
Medlem
raskenss avatar
Är det någon som vet om Elon Musk någonsin haft ett bolag som gått med vinst eller han tjänat pengarna när han sålt sina bolag zip2, x.com och paypal.
Citera
2018-10-01, 10:16
Medlem
Provocative2.0s avatar
Okok. Jag är fortfarande en övningskörare.
Men kan någon förklara Teslas utveckling nu på morgonen?
Jag själv lade en köporder i går (Söndag) som aktiverades om den gick upp 0.2. Den aktiverades på 266$ och rusade till 302.5$. Under tiden så kollade jag grafen som låg still på 265$ o där är den kvar.
Citera
2018-10-01, 10:19
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Okok. Jag är fortfarande en övningskörare.
Men kan någon förklara Teslas utveckling nu på morgonen?
Jag själv lade en köporder i går (Söndag) som aktiverades om den gick upp 0.2. Den aktiverades på 266$ och rusade till 302.5$. Under tiden så kollade jag grafen som låg still på 265$ o där är den kvar.

Vart handlar du?
Citera
2018-10-01, 10:22
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Vart handlar du?
På IG. Men jag kollade den igen o hittade förklaringen. Grafen är korrigerad. Priserna o inte grafen stämde.
Men låter inlägget ligga kvar, oredigerat. Kan vara bra för andra som likt mig är som Bambi på hal is.
Lita inte på siterna utan kolla på riktiga börssidor.
Citera
2018-10-01, 11:20
Medlem
Fenjal888s avatar
Vilken soppa. Här trodde jag att jag kunde fixa lite snabba cash och investerade på en veckobasis. GAV på 295 och när kursen låg på 310 (dagen innan *kraschen*) blev jag girig och ville upp till 320. Där fick man för det!

Men rent tekniskt så ser det ju i alla fall bra ut att köpa nu för er som inte gjort det, lär ju säker studsa upp igen en bit.
Citera
2018-10-01, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Vilken soppa. Här trodde jag att jag kunde fixa lite snabba cash och investerade på en veckobasis. GAV på 295 och när kursen låg på 310 (dagen innan *kraschen*) blev jag girig och ville upp till 320. Där fick man för det!

Men rent tekniskt så ser det ju i alla fall bra ut att köpa nu för er som inte gjort det, lär ju säker studsa upp igen en bit.

Ligger på 306,5 pre market i skrivande stund.
Citera
2018-10-01, 12:44
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backtrader
Ligger på 306,5 pre market i skrivande stund.

Se där, då kanske jag får ett lyckligt slut ändå.
Citera
2018-10-01, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Se där, då kanske jag får ett lyckligt slut ändå.

Öppning där omkring kan du nog räkna med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in