2024-11-29, 01:50
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Tycker mig se lite FOMO inom närtid.

Verkar som om v.13 äntligen är runt hörnet, borde vara lovande.

Sen är senaste videon på Optimus faktiskt rätt intressant.

https://x.com/tesla_optimus/status/1862116407594377698?s=46

Det är inte lätt att fånga en boll på det viset, inte ens om den skulle vara fjärrstyrd, fortfarande väldigt kapabel rent hårsvarumässigt.

Att en robot går att fjärrstyra med en sådan precision är nästan mer imponerande än om det skulle vara AI. Billig arbetskraft oavsett, men tele operation är bästa sättet att träna Optimus AI.

Btw. Starlink fick just tillstånd för direct-to-mobile.
Citera
2024-11-29, 02:14
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Ante mig att du trodde på tramset att koldioxiden människor fiser ut påverkar klimatet. Vetenskap är ju inte riktigt din grej.

Troligen bättre än du på att lösa differentialekvationer och publicera naturvetenskapliga artiklar. Men jag är helt klart inte lika duktig på härskarteknik.
Citera
2024-11-29, 15:19
Medlem
gladihattens avatar
Citat:
Att en robot går att fjärrstyra med en sådan precision är nästan mer imponerande än om det skulle vara AI. Billig arbetskraft oavsett, men tele operation är bästa sättet att träna Optimus AI.

Btw. Starlink fick just tillstånd för direct-to-mobile.

Den var fjärrstyrd i klippet: https://x.com/julianibarz/status/1862177096417911147

Och ja det är ännu mer imponerande än att den skulle vara autonom, då det innebär att Teslas system för fjärrstyrning (som förmodligen lanseras även i robotaxi) är på en helt annan nivå än man hittills trott. Det ligger också helt i linje med Elons kommentarer gällande att utvecklingen av Optimus kropp och fjärrstyrning kommer kunna appliceras framöver i Neuralinks kontroll av mekaniska kroppsdelar.

Teslas otroliga jobb med mjukvara och kommunikationsprotokoll börjar bära frukt.
Citera
2024-11-29, 17:56
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Troligen bättre än du på att lösa differentialekvationer och publicera naturvetenskapliga artiklar. Men jag är helt klart inte lika duktig på härskarteknik.

Nej vi har like olika taktik. Du vet den där personen som går in i ett forum för Tesla och där folk är insatta i företaget, sen pissar på varje liten sak han kan för att han hoppas på att reta upp någon. Sen kan han sitta och gnälla och spela offret när folk tycker han är en idiot, vilket denna helt fiktiva person är i vilket fall som helst. Jag kör mer direkt, både på det jag gillar och det jag inte gillar. Slösar liksom inte tid på att hänga kvar i något jag hatar och förstöra för alla andra genom att häva ur mig dumheter om saker jag inte förstår mig på.
Citera
2024-12-01, 21:58
Medlem
Humeruss avatar
Så nu kan jag se att FSD 13.2 rullat ut till den tidiga testgruppen.

Jag har väntat i flera år på att det ska börja bli lovande på riktigt, och nu ser det lovande ut på riktigt!

Vad tror mixen av permabjörnar och mongo-optimister, flyger aktien eller faller imorgon vid öppning?

Själv tror jag den tar bra fart uppåt hela vägen fram till jul 😋🎅
Citera
2024-12-02, 07:53
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:

Jag har väntat i flera år på att det ska börja bli lovande på riktigt, och nu ser det lovande ut på riktigt!

Vad tror mixen av permabjörnar och mongo-optimister, flyger aktien eller faller imorgon vid öppning?

Själv tror jag den tar bra fart uppåt hela vägen fram till jul 😋🎅

"SjÄLvkÖraNdE BiLaR äR 50 åR BoRt!"

https://youtu.be/KdpcLvSjReE?si=gvKs5IgZLtHUJVNf
Citera
2024-12-02, 10:51
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:

Sådär lät det väl för varje version i 12-serien också? Jag tror inte ett smack på att de kommer få till någon pålitlig självkörning.
Citera
2024-12-02, 11:31
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotPopcorn
Sådär lät det väl för varje version i 12-serien också? Jag tror inte ett smack på att de kommer få till någon pålitlig självkörning.

Då kan du väl berätta exakt vart det kommer ta stopp i utvecklingen då?
Fast vi måste få in lite videos först där föraren varit tvungen att ta över, vilket inte har hänt ännu.
Citera
2024-12-02, 11:41
Medlem
DVikings avatar
Analytikerna hakar på - mot 400

Tesla
Stifel skruvar upp Teslas riktkurs ordentligt - ny street high (Finwire)
2024-12-02 11:15
Stifel höjer riktkursen för elbilsbolaget Tesla till 411 dollar (287), vilket indikerar en uppsida på 19 procent från fredagens stängningskurs. Köp upprepas. Riktkursen är den högsta bland analytikerna i Bloombergs databas.

Den höjda riktkursen återspeglar Stifels ökade förtroende för bolagets erbjudanden bortom den traditionella bilverksamheten: artificiell intelligens och automatiserad körning.
Citera
2024-12-02, 12:17
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:
Då kan du väl berätta exakt vart det kommer ta stopp i utvecklingen då?
Fast vi måste få in lite videos först där föraren varit tvungen att ta över, vilket inte har hänt ännu.

Vad menar du med vart det kommer ta stopp? Det har redan tagit stopp. De fixar ett problem, så börjar ett annat. Spökbromsningar borde de har fixat för många år sedan, men det är fortfarande ett problem. Det har alltså tagit stopp i utvecklingen. T.om. pålitlig vindrutetorkarautomatik är för svårt.
Citera
2024-12-02, 12:32
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotPopcorn
Vad menar du med vart det kommer ta stopp? Det har redan tagit stopp. De fixar ett problem, så börjar ett annat. Spökbromsningar borde de har fixat för många år sedan, men det är fortfarande ett problem. Det har alltså tagit stopp i utvecklingen. T.om. pålitlig vindrutetorkarautomatik är för svårt.

Nej ditt fläskhuvud. Håll dig till sanningen.
Citera
2024-12-02, 14:02
Medlem
DVikings avatar
Fler nya riktkurser idag, 380 resp. 400.

Sen lever tydligen Lekander fortfarande och är fortfarande skeptisk till Tesla:

Per Lekander, CEO of hedge fund manager Clean Energy Transition, says he had “a small short in Tesla heading into the election.” He’d managed to whittle the position down “quite a lot,” meaning his losses ended up being “pretty small.”

“But we have lost some money,” he said.

https://www.bnnbloomberg.ca/investing/commodities/2024/11/10/hedge-funds-shorting-tesla-just-lost-more-than-5-billion/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in