2024-07-11, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
När drog Tesla upp 7-8% på ett par minuter? Har varit en stadig ökning senaste två veckorna med ett par procent om dagen, inget så här hysteriskt baserat på en Bloomberg-artikel om att ett event ska försenas två månader.

Aktien har varit upp 7-8% flertalet dagar utan nyheter. Och har man varit på börsen mer än 2 månader så vet man att det alltid är staircase up elevator down.

En 6% korrektion efter 60% uppgång är knappast något konstigt oavsett nyheten. Tycker bara de i regel är synd att alla är mest bullish på toppen och baissade på botten
Citera
2024-07-11, 19:11
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Den här nivån är marig. Kommer bli en del fakeout-breakout-fakeouts innan en riktning väljs. Kanske en djupare dip, men skulle bli förvånad om inte $300 kommer +/- några $.

$220 vore fint.
Citera
2024-07-11, 20:26
Medlem
Citat:
$220 vore fint.

Verkligen
Citera
2024-07-11, 20:48
Medlem
DVikings avatar
Vore ju ett skönt trollande från Musk om läckan är avsiktlig desinformation och det blir ett fullt Robotaxi-event den 8/8 ändå

Kanske inte så schysst men samtidigt ska man väl inte tokhandla en aktie på obekräftade uppgifter i en tidningsartikel heller.
Citera
2024-07-11, 21:15
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Vore ju ett skönt trollande från Musk om läckan är avsiktlig desinformation och det blir ett fullt Robotaxi-event den 8/8 ändå

Kanske inte så schysst men samtidigt ska man väl inte tokhandla en aktie på obekräftade uppgifter i en tidningsartikel heller.

Tesla-bulls och bears diskuterade detta ganska friskt i dagens live talk. Jag gillar Machines syn på Tesla, mest för att han nästan är den enda vettiga "björnen". Det vill säga varken dum i huvudet, totalt intellektuellt oärlig eller har en massa emotionellt bagage.

https://www.youtube.com/live/u987jXGR-Mo?si=2mApPIMG58Nlyps2
Citera
2024-07-12, 08:04
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
De e relativt liten del, jag har kort position på Coinbase och nu tesla som hedge mot långpositioner inom tech.

Har stopp kring 300$.

Stora delen av uppgången kommer ifrån att folk börjar extrapolera 100% uppgångar QoQ i energi när det är helt timingberoende. Tillväxten stod still i typ 2 år sen ett jättekvartal och nu tror bullsen att detta är tillväxten vi får se framgent 🤣

Tog ett bra skutt nedåt igår, grattis till en klockren trade!
Vad tror du, forsätter TSLA nedåt kommande veckor?
Lite bitter över att jag har blivit för feg och inte lyssnar på min intuition.
Jag tror tyvärr att den ska ner till sub 200$, och säkert under.
Spänning är garanterad 😊
Citera
2024-07-12, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Tog ett bra skutt nedåt igår, grattis till en klockren trade!
Vad tror du, forsätter TSLA nedåt kommande veckor?
Lite bitter över att jag har blivit för feg och inte lyssnar på min intuition.
Jag tror tyvärr att den ska ner till sub 200$, och säkert under.
Spänning är garanterad 😊

Tack Jag tror också sub 200 inom inte för lång tid. Inte helt rimligt att ett krympande bolag ska handlas till 100x vinsten kan iaf jag tycka. Men å andra sidan ska man vara försiktig med tesla då aktien kan hoppa 50% på kort tid på ganska irrelevanta små beats på nedtryckta estimat
Senast redigerad av job230ge 2024-07-12 kl. 10:02.
Citera
2024-07-12, 11:23
Medlem
Citat:
Ja oj vad mitt huvud måste sitta långt upp i den mest kompetenta röven i modern tid.
Folk som hatar på Elon har en incel-retorik fast med investeringar. Hatar allt som är bättre än dem själva så de inte känner sig lika misslyckade.

Bara i din värld är det möjligt att säga att jag "hatar" på Elon. Det är fakta att Tesla har fått tonvis med kritik för förhållandena i deras fabriker. Men fortsätt du med dina personliga påhopp när du som så ofta får slut på andra argument.
Citera
2024-07-12, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
Vad då för tveksam historik? Dör det folk som flugor i Gigafactory fabriker som vi inte hör talas om? Som på Northvolt?

Ja du, börja med länkarna i min post, sen går det bra att Googla, finns oändligt antal artiklar.
Har missat att det dör folk "som flugor" hos NV, men du vet säkert bättre.
Citera
2024-07-12, 11:35
Medlem
wwrs avatar
De tyska Tesla-jobbarna stjäl som korpar. Varje arbetare stjäl i genomsnitt 5 kaffemuggar gjorda på IKEA.

https://www.dw.com/en/germany-tesla-factory-missing-65000-coffee-mugs/a-69628263
Citera
2024-07-12, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
När aktien går upp ”fundamentalt drivet, endast en idiot skulle korta nu!”

När aktien går ner ”manipulation för att någon val vill köpa”

Vet inte om jag ska skratta eller gråta men roligt är det iaf

NU har det gått 16 timmar utan en kommentar va? Kan fortfarande mkt väl visa sig att dom inte allt är försenade, men 16 timmar är lång tid när man lagligt sett måste dementera falska rykten omedelbart.

Tyckte denna post sammanfattade rätt bra

Citat:
Bloomberg: "Tesla Robotaxi event delayed"
Stock: -9% in a single day
Elon's tweets:

- Woke bad
- Congress & ads
- See a user FSD video
- Multiplanetary life
- Starlink Mini
- xAI is hiring

Fiduciary duty to deny materially harmful rumors?
Bloomberg's probably right, then 🤷

och denna:
Citat:
Right now Musk is running around trying to figure out how to slap together an even FAKER "robotaxi" by August, so he can refute the Bloomberg story with a tweet and pop his stock again.
Citera
2024-07-12, 15:12
Medlem
wwrs avatar
Tesla skjuter upp presentation av robottaxi. Aktien rasar.

Citat:
Tesla walks back Robotaxi reveal, sending its stock plummeting

https://fortune.com/2024/07/11/tesla-walks-back-robotaxi-reveal-stock-drop/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in