2024-02-26, 11:52
  #17809
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Hur är det Blunder att köpa ett företag vars riktning är åt fel håll och Elon gillar produkten och köpte produkten och nu återställer riktningen inom lagens ramar.

Han gör ett fantastiskt jobb med X. Tesla har snart 30 miljarder dollar i war chest. De säljer alla bilar de tillverkar. Giga mexico får sitt spad tag snart. Open mine lithium rullar på testbädd. Osv osv. Allt Elon och Tesla gör går åt rätt håll. Aktiepriset speglar inte bolagets framgångar för tillfället. Det är knappast ett problem ett sunt bolag med stor kista behöver bry sig om. Var tacksam att narrativet och shorters pushar hårt angående X och en dipp uppstått! Köp köp köp!

Just nu är Tesla kraftigt undervärderat om man klarar av att analysera datan och vart vi är på väg mot. Det tycker till och med wall street analytiker men de får inte projicera längre bort än 12 månader.

Jag köpte senaste dippen på 182 dollar. Kommer troligen köpa inom kort igen. >2025 är nog sista fasen man kan ackumulera på dessa nivåer. Men jag tar gärna emot nästa dipp med stora armar 2025 också om något krisar eller missnöjda shorters som vill krossa Elon. Långsiktigt går inte tåget stoppa.

Nja Twitter är konkursmässigt:
https://youtu.be/B1_aOQ3RbHg
Citera
2024-02-26, 13:45
  #17810
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Grok lider inte av att vara woke som Gemeni.

https://twitter.com/TheRabbitHole84/status/1761240960493863171?t=Rv78mrUfXSDQMLFrZI0GoQ&s=19

Fjantinlägg som bara musks hardcore fan går igång på.

Hör väl inte till tråden men varför inte frågan är det okej att utrota alla Judar med zyklon B om det kan rädda jorden från en globalkiller meteor? Eller fegar musk ut där också och blir woke?
Citera
2024-02-26, 15:24
  #17811
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Fjantinlägg som bara musks hardcore fan går igång på.

Hör väl inte till tråden men varför inte frågan är det okej att utrota alla Judar med zyklon B om det kan rädda jorden från en globalkiller meteor? Eller fegar musk ut där också och blir woke?

Elon har ingenting emot judar, och jag förutsätter att de flesta normala människor inte har det heller. Är dock nte ett dugg förvånad över att höra antisemitiska floskler från någon som dig.
Citera
2024-02-26, 15:53
  #17812
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Elon har ingenting emot judar, och jag förutsätter att de flesta normala människor inte har det heller. Är dock nte ett dugg förvånad över att höra antisemitiska floskler från någon som dig.


Att du inte har förmåga att förstå sarkasmer och ironi förstår jag, men det ingår väl i härskartekniken.

En stor del av Teslas näring kommer från flockmentalitet och att dom pumpar ut klickbeten och rosa Enhörningar som FSD och optimusrobotar som ska ta över världen om några år och batterier och solceller som ska stå för majoriteten av jordens energiproduktion. Lycka till.
Citera
2024-02-26, 20:11
  #17813
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Nja Twitter är konkursmässigt:
https://youtu.be/B1_aOQ3RbHg

Plot twist. Det var det innan också. Nu är det ett privat bolag under Musk och han jobbar på vända på skutan. Det gick bra i flertalet år med att gå med förlust och låta wokeism härja och allt annat skit på den plattformen gro. Men när Elon får rövarskaran mot sig och de gör allt för att sänka han så står han kvar långt in och kämpar emot. En riktig sann hjälte!

Om X går i konkurs så är det ett val Musk gör. En riktig kämpe som slåss mot hela rövarskabb etablisamanget om du frågar mig. He is doing alot of great work! Ibland får man en förlust på pappret. Det är inte hela världen. Viktigaste var att Elon ändå krigade för det han tror på och lät hela omvärlden få se en smutsig byk iom Twitter files osv.

Det är lustigt hur blinda vissa är. Men så är det väl alltid på varandras motsats sida. Men det är läskigt hur vidrig ena sidan är och främjande och utvecklande andra sidan är.
Citera
2024-02-26, 20:23
  #17814
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Tesla har snart 30 miljarder dollar i war chest.
Var ser du denna uppgift?
Per 2023-12-31 hade Tesla enligt Yahoo Finance, cirka 17 miljarder dollar i cash. Kassaflödestrenden är svagt negativ, sett över de 3 senaste åren. Om jag inte räknar fel så "fick" du 2 cent i kassa för en dollar i aktier vid årsskiftet, alltså högst mediokert om man ser från ett utdelningsperspektiv.
Citera
2024-02-26, 20:30
  #17815
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Tesla kan mycket väl äga X redan idag. Det är ett förlustavdrag på 25 miljarder dollar.
En mer Musk-sannolik lösning är att Musk säljer in Twitter till Tesla motsvarande hans inköpspris (55 miljarder USD). Så att han går helskinnad ur Twitter-affären. Givetvis argumenterande att det är en kanonaffär för Teslas försäljning att äga hela infrastrukturen och inte behöva annonsera externt. Problemet är att Tesla inte i närheten har kassa att betala Musk för att köpa ut Twitter från honom (se mitt inlägg ovan). Så Tesla får istället trycka massor av nya aktier som betalning, vilka Musk omgående kan sälja, och sedan gnälla på styrelsen och huvudägarna varför de inte ger honom ägande och inflytande gratis.
__________________
Senast redigerad av Enterprise 2024-02-26 kl. 20:33.
Citera
2024-02-26, 21:15
  #17816
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Plot twist. Det var det innan också. Nu är det ett privat bolag under Musk och han jobbar på vända på skutan. Det gick bra i flertalet år med att gå med förlust och låta wokeism härja och allt annat skit på den plattformen gro. Men när Elon får rövarskaran mot sig och de gör allt för att sänka han så står han kvar långt in och kämpar emot. En riktig sann hjälte!

Om X går i konkurs så är det ett val Musk gör. En riktig kämpe som slåss mot hela rövarskabb etablisamanget om du frågar mig. He is doing alot of great work! Ibland får man en förlust på pappret. Det är inte hela världen. Viktigaste var att Elon ändå krigade för det han tror på och lät hela omvärlden få se en smutsig byk iom Twitter files osv.

Det är lustigt hur blinda vissa är. Men så är det väl alltid på varandras motsats sida. Men det är läskigt hur vidrig ena sidan är och främjande och utvecklande andra sidan är.

Elon är en hjälte och såna får alltid fler toxiska och korrupta människor emot sig. Det finns gott om misslyckade människor som inte har något annat val än att försöka plocka ner andra för att höja sig själva.

Unga människor har i regel inte hunnit bli så bittra och missunnsamma och de fullkomligt älskar Tesla och Elon. När har ett fordon av något slag fått den här responsen?

https://x.com/niccruzpatane/status/1761864857844957412?s=20
Citera
2024-02-26, 22:48
  #17817
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Elon är en hjälte och såna får alltid fler toxiska och korrupta människor emot sig. Det finns gott om misslyckade människor som inte har något annat val än att försöka plocka ner andra för att höja sig själva.

Unga människor har i regel inte hunnit bli så bittra och missunnsamma och de fullkomligt älskar Tesla och Elon. När har ett fordon av något slag fått den här responsen?

https://x.com/niccruzpatane/status/1761864857844957412?s=20

Nåja, tycker nog att ungdomarna här är rätt så exalterade när Mercedesen rullar fram här:
https://youtu.be/Y81-SzkwwhU?t=160
__________________
Senast redigerad av raskens 2024-02-26 kl. 22:51.
Citera
2024-02-26, 22:56
  #17818
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Plot twist. Det var det innan också. Nu är det ett privat bolag under Musk och han jobbar på vända på skutan. Det gick bra i flertalet år med att gå med förlust och låta wokeism härja och allt annat skit på den plattformen gro. Men när Elon får rövarskaran mot sig och de gör allt för att sänka han så står han kvar långt in och kämpar emot. En riktig sann hjälte!

Om X går i konkurs så är det ett val Musk gör. En riktig kämpe som slåss mot hela rövarskabb etablisamanget om du frågar mig. He is doing alot of great work! Ibland får man en förlust på pappret. Det är inte hela världen. Viktigaste var att Elon ändå krigade för det han tror på och lät hela omvärlden få se en smutsig byk iom Twitter files osv.

Det är lustigt hur blinda vissa är. Men så är det väl alltid på varandras motsats sida. Men det är läskigt hur vidrig ena sidan är och främjande och utvecklande andra sidan är.

Men va fan... Du va ju den normala "bull"en...

Om X går i konkurs är det ett val Musk gör, där har du helt rätt. Men om han verkligen bryr sig, så kommer inte X gå i konkurs, han har nog med pengar för att hålla liv i X. Om X går i konkurs så väljer han bort "free speech" för sin egen kassa.

Så vi kommer ju kanske få ett svar snart. Men jag har en teori om att när/om X går i konkurs så kommer du skylla på Disney. Tror du jag har rätt?
Citera
2024-02-27, 09:24
  #17819
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Var ser du denna uppgift?
Per 2023-12-31 hade Tesla enligt Yahoo Finance, cirka 17 miljarder dollar i cash. Kassaflödestrenden är svagt negativ, sett över de 3 senaste åren. Om jag inte räknar fel så "fick" du 2 cent i kassa för en dollar i aktier vid årsskiftet, alltså högst mediokert om man ser från ett utdelningsperspektiv.

Ingen verkar bry sig om att tesla byggde sin ”war Chest” genom att späda ut investerarna och göra nyemission 2020-2021 på 15 miljarder dollar.

Efter utspädningen har pengarna bara legat och samlat 3-4% ränta per år vilket är långt under avkastningskravet som ställs.
Quality earnings osv osv
Citera
2024-02-27, 10:08
  #17820
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Elon är en hjälte och såna får alltid fler toxiska och korrupta människor emot sig. Det finns gott om misslyckade människor som inte har något annat val än att försöka plocka ner andra för att höja sig själva.

Unga människor har i regel inte hunnit bli så bittra och missunnsamma och de fullkomligt älskar Tesla och Elon. När har ett fordon av något slag fått den här responsen?

https://x.com/niccruzpatane/status/1761864857844957412?s=20
Inlägg som enbart tar sikte på huruvida Elon Musk är en hjälte eller idiot hör inte hemma i tråden.
Vad som däremot är trådrelevant är om Musk bör, kan och vill forsätta som VD för Tesla.
Det är också trådrelevant vad sannolikheten är att Musk ser till att genomföra någon "internaffär" med Twitter och Tesla.
__________________
Senast redigerad av Enterprise 2024-02-27 kl. 10:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in