2024-02-25, 10:51
  #17797
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-9
"Endast mjukvara" xdd

Endast. Ni Elon fans är så speciella.

Elons fans har förmågan att erkänna när någon besitter en större kompetens än dem själva. Jag tror hälften av Elons haters är totalt misslyckade professionella tyckare, och den andra hälften är makthavare, chefer och liknande, som bara kommit framåt för att de har en övertro på sin förmåga men egentligen saknar kompetens. Majoriteten av dessa jobbar på statliga myndigheter och trötta företag som lever på gamla meriter, där kompetens inte heller behövs, då pengarna kommer in ändå. Ett sorts dagis för gubbar som vill känna sig viktiga. De borde flytta på sig och låta privata företag med kompetenta ledare föra utvecklingen framåt.
Citera
2024-02-25, 11:52
  #17798
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Vad händer när miljontals människor ser sin favorit-skådis, artist (eller som i det här fallet favorit prostituerad) i en Cybertruck?

https://x.com/SawyerMerritt/status/1761058808351088888?s=20

Intressant syn du har som kallar Kardashian för prostituerad. Vad är Elon Musk då som twittrar dygnet runt memes som 12årinar gillar och knaprar ketamin?
Citera
2024-02-25, 12:29
  #17799
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Intressant syn du har som kallar Kardashian för prostituerad. Vad är Elon Musk då som twittrar dygnet runt memes som 12årinar gillar och knaprar ketamin?

Jag visste inte att Elon började sin karriär med att sälja ett sex-tape på sig själv.
Citera
2024-02-25, 13:35
  #17800
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jag visste inte att Elon började sin karriär med att sälja ett sex-tape på sig själv.

Du har lätt för att missa poängen inser jag, men det ingår nog i din härskarteknik. Nej det gör inte Kardashian till prostituerad för att hon har sålt sextapes. Köpte du ett och blev besviken?
Citera
2024-02-25, 14:18
  #17801
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Elon Musk donerade 100 miljoner dollar till OpenAI i början av dess grundande år 2015. Sedan blev OpenAI stulet av en kille på Google och Gates. Utan Musks framsynthet hade vi inte haft AI idag. OpenAI hade som ambition att allt skulle vara öppen för mänskligheten -Nu har Gates stulit det och stiftelsen har stängt alla dörrar och de manipulerar den att bli Woke.

Återigen visar Teslas CEO att han är tre steg före alla andra.

Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Rätta mig gärna om jag har fel på någon punkt istället.
Har inte läst någonstans att Gates blivit fälld för att ha stulit OpenAI. Däremot så har Microsoft gått in och finansierat OpenAI stort.
Jag antar att detta gjordes i samförstånd mellan båda parter (dvs ingen stöld) och jag vet heller inte varför du påstår att Gates har stulit det.
Han äger typ 1,5% av aktierna i MS och sitter i styrelsen - thats it! Så jag tror du överskattar det inflytande han har i företaget idag.
Citera
2024-02-25, 14:48
  #17802
Medlem
raskenss avatar
Tesla hamnar verkligen på efterkälken nu då dom inte ens har en modell av lågprisbilen att visa upp och tidigast om 5-6 år kan vi vänta oss en modell som rullar ut från fabriken.

Citroen har lanserat en lågprisbil och Renault rullat ut nu en modell för 25000EUR.

https://alltomelbil.se/forsta-bilderna-pa-renault-5-ska-kosta-fran-25-000-euro/

Tesla har ju ioförsig waporware som cyberrobotar, energiproduktion och autonoma taxibilar som snart kommer tack vade deras hyperingenjörer som är 10x bättre än alla andra och en företagskultur som dödar allt motstånd. Framför allt har dom en technoking: uppfinnaren av elbilen, raketen, roboten, ai det rostfria stålet, självmordsminiubåten och lågpristegelstenen med inbyggt oljeslam.
__________________
Senast redigerad av raskens 2024-02-25 kl. 14:52.
Citera
2024-02-25, 16:57
  #17803
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Elon Musk donerade 100 miljoner dollar till OpenAI i början av dess grundande år 2015. Sedan blev OpenAI stulet av en kille på Google och Gates. Utan Musks framsynthet hade vi inte haft AI idag. OpenAI hade som ambition att allt skulle vara öppen för mänskligheten -Nu har Gates stulit det och stiftelsen har stängt alla dörrar och de manipulerar den att bli Woke.

Återigen visar Teslas CEO att han är tre steg före alla andra.

Citat från wikipedia:

It was founded by Ilya Sutskever, Greg Brockman, Trevor Blackwell, Vicki Cheung, Andrej Karpathy, Durk Kingma, Jessica Livingston, John Schulman, Pamela Vagata, and Wojciech Zaremba, with Sam Altman and Elon Musk serving as the initial board members.

Musk var inte en av grundarna men han var med i styrelsen. Han var störste finansiären initalt men hoppade av då han inte fick ta över hela OpenAI och på grund av konfliktintressen från hans eget Tesla AI projekt.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/OpenAI

Men wiki kanske är styrt av woke MSM så det kan man ju inte lita på. Bättre lita på kulturmarxist eller herrMongo. Dom har ju sett sanningen har jag förstått.

Med intensiv historierevisionism har nog Musk inte bara uppfunnit elbilen och raketen, snart har han nog uppfunnit AI också..
__________________
Senast redigerad av raskens 2024-02-25 kl. 17:00.
Citera
2024-02-25, 17:40
  #17804
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Elons fans har förmågan att erkänna när någon besitter en större kompetens än dem själva. Jag tror hälften av Elons haters är totalt misslyckade professionella tyckare, och den andra hälften är makthavare, chefer och liknande, som bara kommit framåt för att de har en övertro på sin förmåga men egentligen saknar kompetens. Majoriteten av dessa jobbar på statliga myndigheter och trötta företag som lever på gamla meriter, där kompetens inte heller behövs, då pengarna kommer in ändå. Ett sorts dagis för gubbar som vill känna sig viktiga. De borde flytta på sig och låta privata företag med kompetenta ledare föra utvecklingen framåt.

Ironiskt att du säger så. Elons fans är oerhört kända för att inte se skogen för alla träd. Ni tror blint på nästan allt han eller hans företag säger trots upprepade lögner och motbevis.
Citera
2024-02-25, 18:11
  #17805
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Citat från wikipedia:

It was founded by Ilya Sutskever, Greg Brockman, Trevor Blackwell, Vicki Cheung, Andrej Karpathy, Durk Kingma, Jessica Livingston, John Schulman, Pamela Vagata, and Wojciech Zaremba, with Sam Altman and Elon Musk serving as the initial board members.

Musk var inte en av grundarna men han var med i styrelsen. Han var störste finansiären initalt men hoppade av då han inte fick ta över hela OpenAI och på grund av konfliktintressen från hans eget Tesla AI projekt.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/OpenAI

Men wiki kanske är styrt av woke MSM så det kan man ju inte lita på. Bättre lita på kulturmarxist eller herrMongo. Dom har ju sett sanningen har jag förstått.

Med intensiv historierevisionism har nog Musk inte bara uppfunnit elbilen och raketen, snart har han nog uppfunnit AI också..

Meningen med OpenAI var att källkoden skulle vara öppen. Annars hade Musk aldrig donerat 100 miljoner dollar. Han förstod redan 2015 att detta måste vara öppen källkod och inte vinklat. En av Googles grundare och Microsoft tog över allt och stängde dörren och nu programmerar de AI att bli Woke. Googles bildgenerator ballade ur så mycket i Woke att vikingar och USAs grundare presenterades som Negrer. När Microsoft och Google stängde dörren till Open AI så gjorde dom det utan dåligt samvete trots omoralen. Musk har bara konstaterat att "Irony is the most probably outcome.

OpenAI borde heta ClosedAI.

Idag är OpenAI och Googles sökmotor otakt sönderwokade och vinklade politiskt. Musk kontrar med egen AI (Grok) och en egen sökmotor utan censur och vinklingar. Tesla kan mycket väl äga X redan idag. Det är ett förlustavdrag på 25 miljarder dollar.
Citera
2024-02-25, 19:01
  #17806
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Meningen med OpenAI var att källkoden skulle vara öppen. Annars hade Musk aldrig donerat 100 miljoner dollar. Han förstod redan 2015 att detta måste vara öppen källkod och inte vinklat. En av Googles grundare och Microsoft tog över allt och stängde dörren och nu programmerar de AI att bli Woke. Googles bildgenerator ballade ur så mycket i Woke att vikingar och USAs grundare presenterades som Negrer. När Microsoft och Google stängde dörren till Open AI så gjorde dom det utan dåligt samvete trots omoralen. Musk har bara konstaterat att "Irony is the most probably outcome.

OpenAI borde heta ClosedAI.

Idag är OpenAI och Googles sökmotor otakt sönderwokade och vinklade politiskt. Musk kontrar med egen AI (Grok) och en egen sökmotor utan censur och vinklingar. Tesla kan mycket väl äga X redan idag. Det är ett förlustavdrag på 25 miljarder dollar.

Så Teslas Grok är öppen källkod då? Det är nog knappas nån som bryr sig om Grok då dom ligger så långt efter. Publicitystunt av musk igen.

Håller dock med att Musk blunder att köpa Twitter kommer Tesla att få betala. Det finns lite av maffiastruktur i Tesla så han kan nog hota och tvinga styrelsen att rösta som an säger. Det funkar bra i Uppgång men funkar sämre i motgång, då söndrar det fort. Det italienska maffian har varit framgångsrik med det arkitekturen.

Appropå öppen källkod och teslavännerna tro på att Musk skulle vara altruistisk och skänka bort allt gratis. När han hade sin famösa tävling vid Hawthorn med sin vakuumtunnel på några hundra meter där studenter hade byggt farkoster att tävla med. Dom var alla tvungna att skriva på kontrakt där dom avsade sig alla immateriella rättigheter på farkosterna för att få tävla. Lite sniket tycker jag av Farbror Elon.
__________________
Senast redigerad av raskens 2024-02-25 kl. 19:57.
Citera
2024-02-25, 21:28
  #17807
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Så Teslas Grok är öppen källkod då? Det är nog knappas nån som bryr sig om Grok då dom ligger så långt efter. Publicitystunt av musk igen.

Håller dock med att Musk blunder att köpa Twitter kommer Tesla att få betala. Det finns lite av maffiastruktur i Tesla så han kan nog hota och tvinga styrelsen att rösta som an säger. Det funkar bra i Uppgång men funkar sämre i motgång, då söndrar det fort. Det italienska maffian har varit framgångsrik med det arkitekturen.

Appropå öppen källkod och teslavännerna tro på att Musk skulle vara altruistisk och skänka bort allt gratis. När han hade sin famösa tävling vid Hawthorn med sin vakuumtunnel på några hundra meter där studenter hade byggt farkoster att tävla med. Dom var alla tvungna att skriva på kontrakt där dom avsade sig alla immateriella rättigheter på farkosterna för att få tävla. Lite sniket tycker jag av Farbror Elon.

Hur är det Blunder att köpa ett företag vars riktning är åt fel håll och Elon gillar produkten och köpte produkten och nu återställer riktningen inom lagens ramar.

Han gör ett fantastiskt jobb med X. Tesla har snart 30 miljarder dollar i war chest. De säljer alla bilar de tillverkar. Giga mexico får sitt spad tag snart. Open mine lithium rullar på testbädd. Osv osv. Allt Elon och Tesla gör går åt rätt håll. Aktiepriset speglar inte bolagets framgångar för tillfället. Det är knappast ett problem ett sunt bolag med stor kista behöver bry sig om. Var tacksam att narrativet och shorters pushar hårt angående X och en dipp uppstått! Köp köp köp!

Just nu är Tesla kraftigt undervärderat om man klarar av att analysera datan och vart vi är på väg mot. Det tycker till och med wall street analytiker men de får inte projicera längre bort än 12 månader.

Jag köpte senaste dippen på 182 dollar. Kommer troligen köpa inom kort igen. >2025 är nog sista fasen man kan ackumulera på dessa nivåer. Men jag tar gärna emot nästa dipp med stora armar 2025 också om något krisar eller missnöjda shorters som vill krossa Elon. Långsiktigt går inte tåget stoppa.
Citera
2024-02-26, 00:18
  #17808
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Grok lider inte av att vara woke som Gemeni.

https://twitter.com/TheRabbitHole84/status/1761240960493863171?t=Rv78mrUfXSDQMLFrZI0GoQ&s=19
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in