Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-23, 11:17
  #16309
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
... igen bara halva sanningen. Theta bokstaven har används inom matten länge för att beskriva ändring baserat på tid. De har inget med grekiskan att göra. De e därför när man använde sig av begrebbet "theta decay" i optioner. Men, och här ska jag vara väldigt tydlig, det beskriver en specific effect på värderingen av optioner. Att använda sig av theta i warranter kan man absolut göra, men man kan INTE kalla det "theta decay" man kan kalla de "theta" möjligtvis.


Asså, man kan väll kalla de va fan man vill, men de beskriver ju en specifik sak.


Men. Även om du handlar med warranter så är din kommentar fel. Eftersom time decayen i warranter bara går ner i värde om den underliggande går up och ner. Om den konstant går ner eller upp i värde utan volatilitet så har du ingen time decay.


Dvs, vad du då sa är: "jag köper warranter, men jag håller dom bara en kort tid för att jag ofta har fel när jag köper dom"

Vilket e fine, eftersom de du gör är att spekulera. Jag har försökt i typ 20 sidor förklarat detta för dig, men du verkar inte fatta. Om du investerade, så skulle du använda warranter som hedge. Men du har förklarat att du inte gör det, igen eftersom du spekulerar i värdet på Tesla. Du investerar inte i tesla

Nä precis. Jag investerar inte i Tesla.
Screenshotar detta så min Community får sig ett garv också.
Citera
2023-09-23, 11:21
  #16310
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Nä precis. Jag investerar inte i Tesla.
Screenshotar detta så min Community får sig ett garv också.

Skönt att du äntligen kunde erkänna det tråkigt bara att de tog så långtid för dig
Citera
2023-09-23, 12:06
  #16311
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Skönt att du äntligen kunde erkänna det tråkigt bara att de tog så långtid för dig

För att vara tydlig, det roliga är hur retarderat det är att vara en besserwisser över termen theta decay när den använd av precis alla traders för att beskriva urholkning. Det gör det bara uppenbart hur ny man är i sammanhanget. Du är även ganska ny på investeringar, åtminstone ganska okunnig. Och att hålla på att dryga sig mot de som kan offentligt mycket mer än du kommer inte göra dig framgångsrik snabbare. Med tanke på att du blir så butthurt när de skolar dig att du bygger upp någon slags alternativ verklighet om dem för att få känna dig smart själv.
Citera
2023-09-23, 14:54
  #16312
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
För att vara tydlig, det roliga är hur retarderat det är att vara en besserwisser över termen theta decay när den använd av precis alla traders för att beskriva urholkning. Det gör det bara uppenbart hur ny man är i sammanhanget. Du är även ganska ny på investeringar, åtminstone ganska okunnig. Och att hålla på att dryga sig mot de som kan offentligt mycket mer än du kommer inte göra dig framgångsrik snabbare. Med tanke på att du blir så butthurt när de skolar dig att du bygger upp någon slags alternativ verklighet om dem för att få känna dig smart själv.

Frågan är vem som är besserwisser när du istället för att bara säga urholkning börjar med flashiga grekiska benämningar som bara används inom optionshandel.

Vad tycker ni förresten om att Q3 trender mot 445k leveranser vilket är ett stort tapp mot Q2. Verkar även som botten i marginalerna inte skedde i Q2, de nya är att ”Q3 garanterat är botten”.

Hyper growth bolaget vars vinst är ner YoY
Citera
2023-09-23, 15:06
  #16313
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Vad tycker ni förresten om att Q3 trender mot 445k leveranser vilket är ett stort tapp mot Q2. Verkar även som botten i marginalerna inte skedde i Q2, de nya är att ”Q3 garanterat är botten”.

Hyper growth bolaget vars vinst är ner YoY
Det är nog bara traders som bryr sig om det. Vi andra ser hela bilden. 2023 trendar fortfarande mot målet på 1.8 miljoner leveranser så it's all good.
Citera
2023-09-23, 16:19
  #16314
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Frågan är vem som är besserwisser när du istället för att bara säga urholkning börjar med flashiga grekiska benämningar som bara används inom optionshandel.

Vad tycker ni förresten om att Q3 trender mot 445k leveranser vilket är ett stort tapp mot Q2. Verkar även som botten i marginalerna inte skedde i Q2, de nya är att ”Q3 garanterat är botten”.

Hyper growth bolaget vars vinst är ner YoY

Och warranter, gubben lilla.
Citera
2023-09-23, 18:19
  #16315
Medlem
libbens avatar
Själv ligger jag kvar i min warrant sedan någon månad tillbaka. Urholkningseffekten är det sista jag funderar över i den

Droppar vi lite till så trycker jag nog in 40k till i just den warranten. Alternativt kanske väljer en warrant med högre hävstång än nuvarande. Får se hur jag känner för det ekonomiska läget innan året är slut.
Citera
2023-09-23, 23:30
  #16316
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Och warranter, gubben lilla.

Du betalar en avgift för att hålla warranten ingen ”theta decay” men Alright. Ungefär som att ditt bolån har theta decay för att du betalar ränta?

Helt oftopic men du förstår ju inte speciellt mycket
Citera
2023-09-24, 08:16
  #16317
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Du betalar en avgift för att hålla warranten ingen ”theta decay” men Alright. Ungefär som att ditt bolån har theta decay för att du betalar ränta?

Helt oftopic men du förstår ju inte speciellt mycket

Du tänker kanske på turbo warranter eller något. Och du utgår nog bara ifrån att folk förstår sämre än dig för att du verkligen fallit offer för Dunning-Kruger-effekten.
Citera
2023-09-24, 08:24
  #16318
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Jag väljer att länka till Steven Mark Ryans sammanfattning av detta för jag vet hur många björnar som tycker om honom. Men ja, Teslas optimus kommer vända upp och ner på hela ekonomin och generera galet mycket intäkter.

https://youtu.be/Y2mS4yNhaKM?si=5GPjzzrrytGlNnbg
Citera
2023-09-24, 09:37
  #16319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jag väljer att länka till Steven Mark Ryans sammanfattning av detta för jag vet hur många björnar som tycker om honom. Men ja, Teslas optimus kommer vända upp och ner på hela ekonomin och generera galet mycket intäkter.

https://youtu.be/Y2mS4yNhaKM?si=5GPjzzrrytGlNnbg

Hahaha så när jag anklagade dig om att du får all din info från YT så hade jag inte fel ändå. Du får din extremt insatta info, som ingen annan wallstreet har (något du har sagt) från kanalen "solving the money problem". En kanal som har några riktigt "bangers" som: "Teslas latest 4d chess move" eller "Tesla to the moon, Elon will fight mark"

Vet du vad, jag tar tillbaka allt jag har sagt om dig. Jag är nu övertygad om att du är bättre än hela wallstreet. Du har ju uppenbarligen koll. Du är den nästa Oracle from Omaha!
Citera
2023-09-24, 10:41
  #16320
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Du tänker kanske på turbo warranter eller något. Och du utgår nog bara ifrån att folk förstår sämre än dig för att du verkligen fallit offer för Dunning-Kruger-effekten.

En turvowarrant är bara en warrant där finansieringsnivån är identisk med knocken lmao. De funkar på exakt samma sätt. Handla inte med dessa instrument om du inte ens förstår vad de är för ngt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback