Citat:
Ursprungligen postat av
libben
Vilken måttstock ska man utgå ifrån tycker du? Teslas AI är ju extremt komplex och väldigt långt utvecklad. Säg en AI produkt som är mer komplex än Teslas och vilka premisser gör den mer ledande än Teslas.
Ifall Elon som är extremt insatt i branschen själv säger att Tesla är ledande inom AI så får man nästan ta han på orden för vem av oss vanliga dödliga som inte arbetar inom branschen och varit delaktig i att utveckla komplex AI har mer rätt än Elon?
Finns det profiler inom andra bolags AI projekt som säger att deras AI är mer komplex eller mer utvecklad än Teslas? Hade Carmack sagt att Teslas AI är bortblåst av meta eller någon ledande profil hos googles AI avdelning så hade det ju varit en sak men mig veterligen har jag inte sett något sådant.
Jag har inte sett något från Tesla som skulle tyda på värdsledande AI, inte från någon annan heller för den delen då AI fortfarande i min mening är input random data -> output statistiskt sannolik data.
Men att ens använda det som argument att Elon säger att dom är ledande inom AI därför måste det vara så är ju bara skrattretande, det är snarare så att om Elon säger något så är det sannolikt att det inte stämmer. Och Elon är en vanlig dödlig.
Ska man utvärdera hur bra någons AI är behöver man oberoende källor, att "profiler" inom det bolaget säger något är
noll värt. Det är snarare ett varningstecken för att dom ljuger.