Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-10, 14:19
  #1
Medlem
Micropoppans avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16213953.ab

3% har sex med sina lärare. Intressant. Sex eller kärleksförhållande ?

Vill veta mer kring detta. Vad tänker ni om detta alla fb:are?


Tjofs!
Citera
2013-02-10, 14:21
  #2
Medlem
Är tveksam till att 1 elev per klass (cirka 30 pers) har haft sex med sin lärare, men vad vet jag..
Citera
2013-02-10, 14:23
  #3
Medlem
Porryhatters avatar
https://www.flashback.org/t2078245
Citera
2013-02-10, 15:17
  #4
Medlem
BatmanLigists avatar
1 per klass låter faktiskt lite överdrivet. Tror det är mer på film och sånt, men det är ju klart att det händer. Skulle dock aldrig kunna se någon av mina lärare på det sättet, skulle bara blivit äcklad. Men det kanske bara är jag....
Citera
2013-02-10, 16:23
  #5
Medlem
DIdes avatar
Ja, det skulle ju innebära att i princip varenda lärare har sex med en av sina elever...kanppast troligt.
Citera
2013-02-10, 19:41
  #6
Medlem
Precis. Det är därför folk är så jävla tröga och inte kan räkna och tänka på egen hand. Det fick ju ingen undervisning utan kuk i röven och sunkig geggveck i truten av hela lärarkåren!

Man frågade på ett gäng gymnasieskolor i Stockholm. Det gör att hela grundskolan faller bort. Att 20 av dessa 600 elever (om jag minns rätt) svarade att de haft sex med lärare så skulle det I PRAKTIKEN också kunna vara att det är EN enda lärare som spänt på tjugo tjejer om om de går på en skola. Det vore t.o.m. möjligt att läraren spänt på tio tjejer på två skolor tack vare sina deltidsanställningar.

Så... dra ut huvudet ur röven så fattar ni att det inte handlar speciellt många lärare. Frågan är om det statistiska underlaget är säkertställt.
Citera
2013-02-10, 20:01
  #7
Medlem
LordEldritchs avatar
Jag har en kvinnlig kompis som brukade träffa hennes elever hos henne en lördag kväll för att prata och titta tv. Det var inte mer (åtminstone medan jag var där) men jag tror det nåt son var i elevers tankar...
Citera
2013-02-11, 19:41
  #8
Medlem
Stod i Metro idag...3 av 100 har haft en romantisk/sexuell relation med en lärare på gymnasieskolan i Stockholm...Lät inge speciellt mycket faktiskt
Citera
2013-02-12, 23:52
  #9
Medlem
HejsanHoppsan007s avatar
ja fast snälla folket. Hur många tror ni ens var seriösa när dom fyllde i pappret?
Citera
2013-10-22, 16:34
  #10
Medlem
RunFears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejsanHoppsan007
ja fast snälla folket. Hur många tror ni ens var seriösa när dom fyllde i pappret?

Tänker detsamma. Hur kan man förlita sig på att eleverna har tagit enkäten på allvar. Är väldigt skeptisk till att dessa siffror överhuvudtaget skulle kunna stämma.
Citera
2013-10-22, 16:41
  #11
Medlem
Ratads avatar
Om det är en dum ide att knulla med jobbarkompisar är det helt åt helvete dumt att knulla med sin elev eller lärare. Tror dock att en och annan runk- och pullfantasi har smugit med i undersökningen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback